خبرگزاری کار ایران

تابش:

داعش محصول تحجر و تندروی و کمک‌های برخی دولت‌های خاورمیانه و غربی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۹۳

نگاه با عینک خوش‎‎بینی و بدبینی مطلق به وقایع دیپلماتیک از جمله مذاکرات هسته‎‎ای مطرود است.

نماینده مردم اردکان با بیان این که دیپلماسی عرصه تدبیر، امیدواری و تلاش است، گفت: نگاه با عینک خوش‎‎بینی و بدبینی مطلق به وقایع دیپلماتیک از جمله مذاکرات هسته‎‎ای مطرود است.
به گزارش ایلنا، " محمدرضا تابش " در جمع مردم این شهرستان گفت: ملت شریف ایران با مشارکت گسترده در انتخابات سال گذشته به واضح‏‏ ترین شکل ممکن دیدگاه خود را بیان و انتخاب خود را انجام دادند و اکثریت آرای خود را به صندوقی ریخت که تعامل با دنیا و حل پرونده هسته‏‏‌ای را خواستار بود و اینک مذاکره‏‏ کنندگان ارشد کشورمان با علم به واقعیت‏‏‌های موجود جهان در عین پافشاری بر ارزش‎ها و آرمان‏‏‌هایی که برای آن انقلاب کردیم، جهت برداشتن تحریم‏‏‌ها که یکی از خواسته‏‏‌های اساسی رای‏‏ دهندگان به دکتر روحانی بود، گام برمی‌دارند.
وی درباره مذاکرات هسته‏‏ ای در نیویورک بر سر دستیابی به توافق جامع، گفت: این مذاکرات از آن جهت حائز اهمیت است که نهایتا می‏‏تواند مسیر رسیدن به توافق در پرونده هسته ای را هموار سازد و فرصتی برای ایران و آمریکا برای دستیابی به توافقی تلقی شود که ۱۰ سال است مترصد آن هستند.
وی تصریح کرد: این فرصت طلایی باید بدون زیاده‎‎خواهی و فشار طرف‏‏‌های درگیر در موضوع هسته‎‎ای و با لحاظ کردن منافع ملی مذاکره‌کنندگان، به راه حلی منصفانه و عادلانه بیانجامد.
نماینده مردم اردکان همچنین در بخش دیگری از سخنانش اقتصاد را یکی از ملاک‏‏های سنجش قدرت هر کشور توصیف و اظهار کرد: یکی از ملاک‎‎های اصلی برای سنجش قدرت و صلابت هر کشوری، اقتصاد کارآمد، پویا و توانمند است که به مردم آن کشور عزت می‏‏بخشد و در دنیا برای آنها احترام می‌آورد.
وی در این رابطه به تفاوت بین کره جنوبی و کره شمالی اشاره کرد و آن را موید این امر دانست.
تابش ادامه داد: گروه‎‎های تندرو در داخل کشور که در یک وزن کشی انتخاباتی کمتر از ۱۰ درصد رای جامعه را دارند، خود را برتر از اکثریت ۵۰ درصدی می‎‎پندارند و به هر وسیله‏‏‌ای به این دولت و روند اجرای شعارها و برنامه‏‏‌هایش فشار می‎‎آورند و نمی‏‏‌خواهند دولت در عمل به اصلی‎‎ترین شعارش یعنی برداشتن تحریم‎‎ها و کم کردن فشار بر اقتصاد کشور و مردم توفیقی داشته باشد که بحمدالله با درایت دولت و حمایت‌های همه جانبه رهبری معظم انقلاب ناکام مانده‌اند.
نماینده اصلاح طلب مجلس نهم با بیان این که حضور در کنفرانس ائتلاف علیه داعش در پاریس بحثی حاشیه‎‎ای است که نباید سایه خود را بر مذاکرات در نیویورک بیندازد، گفت: داعش محصول تحجر و تندروی و کمک مالی و تسلیحاتی برخی دولت‌های خاورمیانه و غربی است و امروز که به هر دلیلی دست از حمایت از این گروه تروریستی برداشته‎‎اند، همان دولت‏‏ها برای مقابله با دست پرورده خود کنفرانس می‎‎گذارند.
تابش با تاکید بر این که ایران نقشی در پدیدآوردن این گروه نداشته، بنابراین لزومی ندارد در این مذاکرات حضور داشته باشد، اظهار کرد: امروز از سوی رهبر معظم انقلاب و دولت‎‎مردان یک صدا شنیده می‎‎شود که در هیچ عملیات نظامی و تسلیحاتی با غرب شرکت نخواهند کرد و ایران حتی حاضر به پذیرش گفت‌و‌گو در این مورد هم نیست.
وی همچنین با اشاره به این که از اوایل دهه ۹۰ میلادی و با سقوط بلوک شرق، اندیشه جهان تک قطبی با محوریت آمریکا‎‎، ذهن سردمداران این کشور را به خود مشغول کرد و ایده خاورمیانه بزرگ عاملی برای دستیابی به این اندیشه بود، خاطرنشان کرد: یکی از این راهکارها، مهار ایران و ساختن بدلی برای اسلام انقلابی به اسم اسلام جهادی بود تا از بسط و گسترش و نفوذ تشیع انقلابی جلوگیری کند و مبارزات ضد استعماری را خنثی و آن طرف به وجهه رحمانی و جهان شمول اسلام ضربه وارد کند.
تابش درباره اجرایی کردن ایده خاورمیانه بزرگ ادامه داد: در فاز اول، تشکیل القاعده و طالبان در دستور کار قرار گرفت که در نهایت حضور نظامی آمریکا در منطقه و در دو کشور همسایه ایران، علاوه بر آنکه موجب مهار ایران نشد بلکه به عاملی برای بسط قدرت و نفوذ ایران در خاورمیانه انجامید.
وی افزود: در فاز دوم ایده شکل‏‏‌گیری داعش و تروریست‎‎های تکفیری را طراحی کردند که آن هم به چالشی بر علیه غرب و شکست سیاست‏‏های منطقه‏‏‌ای آنها تبدیل شد.
نماینده مردم اردکان، پیشروی ناگهانی داعش در عراق ظرف چند روز را با هدف تجزیه عراق و در راستای دستیابی به طرح ایده خاورمیانه بزرگ دانست و اضافه کرد: اما دستیابی داعش به منابع نفتی، سرازیر شدن پول‎‎های هنگفت به خزانه‏‏ اش، قساوت داعش در رفتار با شهروندان اعم از شیعه، سنی، کرد و ایزدی، رفتارهای خشن و غیرقابل باور با مردم و گردن زدن شهروندان آمریکایی، موج دوم مهاجرت تکفیری‎‎ها از سوریه و عراق به کشورهای متبوعشان در غرب، باعثشد تا آمریکا و دول غربی و حامیان منطقه‎‎ای داعش به فکر پایان دادن به حمایت از این گروه و مبارزه با آن بیافتند.
نماینده مردم اردکان صحبت‏‏‌های اوباما مبنی بر این که " برای منطقه و خاورمیانه، ایران شیعی خطر نیست بلکه افراطی‏‏های سنی خطر هستند " را در واقع اعتراف به تکیه بر اسلام افراطی جهت مقابله با ایران برشمرد و گفت: غرب نمی‏‏خواهد مبارزه با داعش همانند جنگ با عراق و افغانستان موجب قدرت‌گیری ایران شود، بنابراین آمریکا و شرکایش مایل به دعوت از ایران برای کنفرانس مقابله با داعش نیستند و ایران هم قاطعانه اعلام کرده است در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.
وی از تدابیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی که ایران را با صلابت از این تنگناها عبور داده و به قدرتی منطقه‌ای تبدیل کرده تشکر و ابراز کرد: دنیا چه بخواهد بپذیرد و یا اینکه خود را به تغافل بزند، نقش تعیین‌کننده ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی بر هیچکس پوشیده نیست و این قدرت مرهون نفس قدسی حضرت امام(ره)، تدابیر راهگشای رهبری معظم انقلاب اسلامی و تلاش دولتمردان و ایثارگران و از خود گذشتگی ملتی است که برای اعتلای انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های آن از بذل جان و مال خویش فرو گذار نکردند و در مقابل تحریم‌ها و مشکلات تسلیم نشدند.
تابش ادامه داد: بنابراین همه مسئولان وظیفه دارند تا به حکم قدرشناسی، برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها فروگذار نکنند و ایران اسلامی را متناسب با نشان تاریخی این مردم به قله‌های پیشرفت و سعادت و عزت رهنمون سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز