خبرگزاری کار ایران

سردار فضلی در نشست خبری:

الگوی پیروزی غزه ۸ سال دفاع مقدس بود / ائتلاف آمریکا و متحدانش علیه داعش غیرقابل اعتماد است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۴۸

۳۱ شهریور رژه باشکوهی با حضور همه نیروهای مسلح انجام خواهد گرفت / تمام مقاومت‌هایی که امروزه در جهان وجود دارد، الگویی از دفاع مقدس ما هستند و مردم غزه یک پیوند تاکتیکی با آرمان‌های اسلامی دفاع مقدس دارند و فرهنگ امام و مقام معظم رهبری بر آنها تاثیر ویژه دارد.

جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین به تشریح برنامه‌های فعالیت‌های هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرتیپ علی فضلی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فراسیدن هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، دفاعی بود که عزت و هویت مردم ما را بیمه کرد و علاوه بر آن دفاع مقدس ما دفاعی بود که تمام جهان اسلام امروز از آن تغذیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های خوب و اثرگذاری برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این برنامه‌ها با توجه به برنامه‌های ستاد کل نیروهای مسلح منجر به حفظ آثار دفاع مقدس و ماموریت‌های داده شده به بسیج و سپاه می‌شود تا نسل امروز و آینده ما به شکر خدا از آن بهره‌مند شوند.

جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امسال پنجمین سال است که ما در ۳۲ استان کشور، ۳۲ عملیات دفاع مقدس را به صورت محوری، موضوعی و چرخشی اجرا خواهیم کرد و عملیات‌های بازسازی شده در یک برنامه ۳۲ ساله به صورت چرخشی در تمام استان‌ها اجرا خواهد شد.

فضلی در تشریح دیگر برنامه‌های این هفته تصریح کرد: در آستانه دفاع مقدس در ۲۶ و۲۷ شهریور رزمایش عشایر و اقوام ایران اسلامی را برای اولین بار در استان کرمانشاه با همکاری سپاه نبی اکرم(ص) آن استان در جهت پیوند با آرمان‌ها و ارزش‌های مقاومت اسلامی با حضور عشایر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ۳۱ شهریور رژه باشکوهی با حضور همه نیروهای مسلح انجام خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: عشایر و اقوامی که در رزمایش استان کرمانشاه شرکت کرده‌اند، در این رژه نیز حضور خواهند یافت.

جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین افزود: گام بلندی که در دستور کار برنامه دفاع مقدس قرار دارد، راهپیمایی خانوادگی در ۵۱۳ شهرستان ایران در روز چهارم مهرماه است که از همه خانواده‌ها دعوت می‌شود در این راهپیمایی برای پیوند و زنده نگه‌داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی شرکت کنند. علاوه بر این، نمایشگاه بزرگ ملی کتاب دفاع مقدس را در باغ موزه دفاع مقدس خواهیم داشت که در سه زاویه برگزار خواهد شد.

فضلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بسیج و سپاه برنامه و رزمایش ویژه‌ای در هفته دفاع مقدس دارند، ابراز داشت: رزمایش‌های ما صرفا نسبت به هفته دفاع مقدس نیست و در طول سال، ما رزمایش‌های مختلفی را با طرح‌ها و زمان‌بندی‌های گوناگون انجام می‌دهیم که براساس جداول آمادگی رزمی و تاکتیکی اجرا خواهند شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا به جز برنامه‌های گفته شده برنامه های دیگری نیز وجود دارد؟ بیان کرد: ‌آنچه عرض کردم کلیات بود که در دل این کلیاتی برنامه‌هایی در شهرستان‌ها و استان‌ها برنامه‌های خواهران، برادران و پیشکسوتان اجرا خواهد شد و از جمله در تهران از ۸۲ نقطه برای این برنامه‌ها، برنامه‌ریزی شده است.

جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا مقاومت فلسطین الگوبرداری از دفاع مقدس بود، عنوان کرد: تمام مقاومت‌هایی که امروزه در جهان وجود دارد، الگویی از دفاع مقدس ما هستند و مردم غزه یک پیوند تاکتیکی با آرمان‌های اسلامی دفاع مقدس دارند و فرهنگ امام و مقام معظم رهبری بر آنها تاثیر ویژه دارد.

فضلی در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا در هفته دفاع مقدس برنامه خاصی برای تکریم خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود، یادآور شد: خانوداه‌های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند. شاید ما در خدمت‌رسانی به این گروه کوتاهی‌هایی داشته باشیم ولی آنها و خدمت‌رسانی به آنها از آرمان‌های انقلاب اسلامی است. بسیج مستضعفین در کنار سایر نهادها تلاش‌های فراوانی را در این باره انجام داده است.

وی درباره این موضوع که برنامه‌های بسیج چقدر به جوانان توجه دارد؟ گفت: برنامه‌های ما عموما برای جوانان است. یکی از این برنامه‌ها، راهیان نور است که ما در سال نزدیک به ۵ میلیون بازدیدکننده داریم که در بین این ۵ میلیون، ۹۰ درصد آنها جوان هستند.
جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: امسال با آموزش و پرورش قرارگاه مشترکی درباره آغاز اعزام یک میلیونی دانش‌آموزان و فرهنگیان از ۱۵ مهرماه خواهیم داشت که دو استان دریایی هرمزگان و خلیج فارس به استان‌هایی قبلی اضافه شده‌اند.

جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین درباره شهدای تازه تفحص شده وارد شده به کشور اظهار داشت: قدم‌ها و هماهنگی‌هایی برای شناسایی آنها انجام شده است که ان‌شاءالهب در ماه محرم و صفر در اقصی نقاط ایران اسلامی آرامش خواهند یافت.

فضلی درباره شهدای خارجی دفاع مقدس بیان کرد: ما کارگروه ویژه‌ای در این باره تدارک دیده‌ایم که کارهای خود را شروع کرده و قصد آنها، شناسایی و معرفی شهدای خارجی است.

وی در ادامه پیرامون نقش سپاه و بسیج در حمایت از مردم عراق برای مقابله با داعش تصریح کرد: حجت همان فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند که مردم و ارتش عراق و مقاومت اسلامی توان برخورد و مقابله با داعش را داشته و دارد و این مقاومت مردم عراق بوده که کمر داعش را شکسته است.

جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: حال چطور می‌شود کسی که خالق داعش بوده و آن را تغذیه کرده است به خاطر اینکه خود در بحران قرار گرفته است به دنبال اعتراف علیه داعش باشد. این ائتلاف که آمریکا به دنبال آن است قابل اعتماد نیست چراکه اگر می‌خواستند با داعش مبارزه کنند از این گروه تروریستی حمایت و پشتیبانی نمی‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز