خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام مصطفی داریتی در گفت‌گو با ایلنا:

اصلاح‌طلبان به دنبال یک مجلس معقول و به دور از افراطی‌گری هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۱۹

در جهت اهداف اصلی و بنیادی خود حتما جریان اصلاحات نمی‌تواند با جریان اصوگرایی به ائتلاف برسد و این موضوع خود به خود منتفی است و پیش نمی‌رود / باید دنبال مجلس باشیم که منافع ملی را تإمین و از مسائل جناحی و سیاسی به دور باشد و بتواند در مسیر توسعه همه جانبه گام بردارد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان درحال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک مجلس معقول و به دور از افراطی‌گری هستند، گفت: اگر محدویت‌ها عادی شده برای جریان اصلاحات وجود نداشته باشد و اصلاح‌طبان با تمام پتانسیل حضور یابند حتما در مجلس بعدی اصولگرایان در اقلیت خواهند بود.

حجت‌الاسلام مصطفی داریتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌های جریان اصلاحات در انتخابات آتی مجلس شواری اسلامی گفت: آنچه امروز و در این مرحله مهم است و باید به آن توجه کرد مسئله همگرایی بین همه جریان‌های اصلاح طلبی موجود در فضای کشور است.

وی ادامه داد: در این مسیر و تحت شرایط فضای انتخابات ممکن است حتی ائتلافی با بخشی از جریان اصوگرایی هم اتفاق بیافتد.

داریتی درباره شرایط مجلس آینده گفت: ما باید دنبال مجلس باشیم که منافع ملی را تإمین و از مسائل جناحی و سیاسی به دور باشد و بتواند در مسیر توسعه همه جانبه گام بردارد.

وی با بیان اینکه قاعدتا جریان اصلاحات موانعی برای حضور همه جانبه خواهد داشت، بیان کرد: جریان رقبیب با این نوع شرایط روبه رو نیست ولی اصلاح طلبان باید سعی کنند با توجه به مقدورات و محذورات با استفاده از فضای انتخابات برای حضور استفاده کنند.

این فعال اصلاح طلب اضافه کرد: در این مسیر جریان‌ها و گروه‌های اصلاح‌طلبی با استفاده از تمام پتانسیل اجتماعی و سیاسی خود در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مجلس معقول و به دور از افراطی‌گری هستند.

داریتی با بیان اینکه اولویت اولیه اصلاح طلبان هماهنگی بین جناحی است، اظهار کرد: احتمالا این نوع هماهنگی بین جریان‌های اعتدال‌خواه و نزدیک به دولت اتفاق بیافتد، اما این موضوع به معنای این نیست که ائتلافی با اصولگرایان در جهت حفظ منافع ملی منهای روش‌های حزبی صورت نگیرد.

وی افزود: گاهی در ضرورت‌های منافع ملی این گونه ائتلاف‌ها شکل می‌گیرد که هدف همه حفظ وحدت برای حل مشکلات در راستای ملی است.

داریتی گفت: یکی از محورهای که جریان اصلاحات و اصوگرایی ظرفیت اتئلاف در آن دارند و قابل توجیه است، رویکرد هر دو جریان، مخالفت با افراطی‌گری و تندوری‌های غیرعقلانی در مجلس است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: اما در جهت اهداف اصلی و بنیادی خود حتما جریان اصلاحات نمی‌تواند با جریان اصوگرایی به ائتلاف برسد و این موضوع خود به خود منتفی است و پیش نمی‌رود.

درایتی درباره اتفافات انتخابات هئیت ریئسه شورای شهر تهران گفت: شرایط شورای شهر متفاوت است. البته واقعیت‌های هم دراین اتفاق وجود داردکه نباید نادیده گرفته شود. ولی افرادی که در مرزبندی بین دو جناح وجود دارد تحت‌‌‌ همان شرایط شورا عمل می‌کنند و این موضوع را نمی‌توان به کل کشور تسری داد.

وی با بیان اینکه جریان اصلاحات با تمام توان و امکان خود در انتخابات شرکت خواهد کرد، اظهار کرد: حتی با وجود اقیلت در مجلس، اما اصلاح‌طلبانی که به مجلس راه‌یابند به سمت اهداف تاثیرگذار خود حرکت خواهد کرد.

درایتی در پایان گفت: جریان‌ها و افرادی هستند که قصد دارند با ایجاد محدویت‌های اصلاحات را به حاشیه بفرستند و نقش آن را کم رنگ کنند ولی حتما در مقابله با این موضاعات جریان اصلاح طلبی از خود تحرکی نشان خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز