خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آیت الله هاشمی شخصیتی فراجناحی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۶۱

هاشمی دوست ندارد فضای سیاسی کشور درگیر اختلافات سیاسی شود / در صورت رای مستقل مردم، نتیجه انتخابات به عدالت نزدیک‌تر خواهد بود / در مجلس خبرگان جناح‌بندی‌های سیاسی به هیچ عنوان مطرح نیست.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تهیه لیست از سوی آیت‌ا… هاشمی از آن رو توسط برخی از افراد مطرح می‌شود که می‌خواهند یک حساسیت کاذب به وجود بیاورند که به کمک آن اطرافیان خود را تحریک کنند تا علیه هاشمی موضع‌گیری کنند و حساسیت‌ها را علیه ایشان افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌ا… هاشم زاده هریسی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه به نظر من آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جایگاه خود را بالاتر از آن می‌بیند که بخواهد در انتخابات گروه تشکیل دهد افزود: به خصوص الان که زمان زیادی تا انتخابات خبرگان باقی مانده و بی‌شک آقای هاشمی نمی‌خواهد فضای کشور را به سمت خط کشی‌های سیاسی پیش ببرد و تنور انتخابات را پیش از موعد آن روشن کند. رفتار سیاسی آقای هاشمی در چند سال گذشته نشان داده ایشان به منافع نظام پیش از هر مسئله دیگری اهمیت می‌دهد و منافع کلی را فدای منافع جزئی نخواهد کرد.

وی گفت: همه افرادی که در سال‌های پیش از انقلاب تلاش و فداکاری کردند تا انقلاب به پیروزی برسد، مثل مقام معظم رهبری و هاشمی و دیگر بزرگانی که در ابتدای انقلاب به شهادت رسیدند صاحبان انقلاب به شمار می‌روند و مانند مادری که دوست ندارد فرزندش آسیب ببیند، آقای هاشمی نیز دوست ندارد فضای سیاسی کشور درگیر اختلافات سیاسی و… شود. به هر حال بعید می‌دانم چنین خبری درست باشد چرا که اگر این خبر درست بود تا امروز مطلبی به گوش ما خورده بود.

هاشم زاده هریسی با رد القای تهیه لیست از سوی آیت‌ا… هاشمی افزود: این مطالب از آن رو توسط برخی از افراد مطرح می‌شود که می‌خواهند یک حساسیت کاذب به وجود بیاورند که به کمک آن اطرافیان خود را تحریک کنند تا علیه هاشمی موضع‌گیری کنند و حساسیت‌ها را علیه ایشان افزایش دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشخص نیست آیت‌الله هاشمی در انتخابات آتی مجلس خبرگان حضور یابند ادامه داد: به هر حال حضور ایشان در انتخابات خبرگان در اختیار خود اوست. اگر ایشان کاندیدا شود و رای بیاورد نماینده خبرگان رهبری هم خواهد شد. اما اگر بخواهد به عنوان یک رهبر جناحی وارد انتخابات شود و یک گروه سیاسی را مدیریت کند، بعید می‌دانم. اگر رفتار سیاسی ایشان را در سال‌های گذشته مدنظر قرار دهید می‌بینید ایشان یک شخصیت فراجناحی دارند و همواره دعوت به اعتدال می‌کنند. به همین خاطر افرادی که از اعتدال خوششان می‌آید از آیت‌ا… هاشمی حمایت می‌کنند و در مقابل، ایشان همواره مورد انتقاد تندروها و نیروهای رادیکال قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در مجلس خبرگان جناح‌بندی‌های سیاسی به هیچ عنوان مطرح نیست ادامه داد: البته اعضای مجلس خبرگان هر کدام مستقلاً فکر و گرایش سیاسی خود را دارند و در مورد مسائل مختلف نظرات خاص خود را ابزار می‌کنند اما در این مجلس خط کشی‌های معمول دیده نمی‌شود. البته نظرات افراد ممکن است در نطق‌ها یا مسائل دیگر بروز بیابد اما این که به صورت دو یا چند گروه سیاسی مشخص باشند و علیه هم موضع‌گیری کنند، اینطور نیست.

آیت الله هاشم زاده هریسی با بیان اینکه تشکیل لیست‌ها در انتخابات امری طبیعی است افزود: به هر حال گروه‌های مختلف لیست‌های متعددی منتشر می‌کنند. تشکل‌های سیاسی یا تشکل‌های علمی مثل حوزه‌های علمیه افراد منتخب خود را در قالب لیست‌های انتخاباتی به مردم معرفی می‌کنند. این کار خلاف قانون نیست و اتفاقاً تجربه نشان داده که این لیست‌ها اثرگذار هم هستند. با این حال اگر مردم راساً نسبت به تحقیق و رای دادن به کاندیداها اقدام کنند رفتار پسندیده‌تری ارائه داده‌اند. اگر افراد به صورت مستقل رای دهند، نتیجه انتخابات به عدالت نزدیک‌تر خواهد بود. ممکن است افراد لایقی باشند که در یک لیست نباشند و برعکس.

وی افزود: مردم باید ببینند افرادی که در انتخابات حضور دارند تا چه اندازه ملاک‌های مورد نظر مثل حق و عدالت و آزادگی بیان مسائل کشور را دارند و تا چه اندازه کاندیدای مورد نظر درد کشور و انقلاب را درک می‌کند و بر اساس این شاخص‌ها لیستی از کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کنند. با این حال مردم حق دارند که به لیست‌های انتخاباتی رای بدهند اما اگر رای چنین اساسی داشته باشد نتیجه خوبی به دست نخواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز