خبرگزاری کار ایران

نعیم قاسم در همایش بین‌المللی علمای اسلام:

جمهوری اسلامی ایران خاستگاه اصلی مقاومت است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۹۸۸

اگر ما در فلسطین پیروز شده‌ایم این پیروزی باید مقدمه پیروزی بر جاهای دیگر دنیا باشد. امروز باید در سایه مقاومت بدانیم که باید اختلافات سیاسی را کنا ربگذاریم و همه در صف مقاومت در کنار همدیگر باشیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان، جمهوری اسلامی ایران را خاستگاه اصلی مقاومت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علامه شیخ نعیم قاسم؛ معاون دبیر کل حزب الله لبنان در همایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت مردم فلسطین بیان کرد: من باید سخنان خود را در رابطه با غزه آغاز کنم. غزه‌ای که حماسه بزرگی آفرید. می‌خواهم بگویم امروز مقاومت فلسطین سر نیزه مقاومت نسبت به دشمن صهیونیستی است.

نعیم قاسم اضافه کرد: آنها سه بار توانسته‌اند به پیروزی دست یابند که در آخرین بار این پیروزی، نقطه عطفی را در تاریخ مقاومت نشان می‌دهد که در آن دشمنان هر چه تلاش کردند نتوانستند به اهداف غیر قانونی خود شان برسند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مقاومت و پیروزی آن نشان می‌دهد که امروز غزه می‌تواند به عنوان یک کشور اسلامی اعلام موجودیت کند و دیگر امکان ندارد دشمنان بتوانند به تجاوزات خود وجه قانونی بدهند. آزادی سرزمین فلسطین و پاک‌سازی سلطه یک هدف ارزشمنداست که جا دارد مقاومت برای آن برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: امروز تمام سلاح‌ها متوجه دشمن صهیونیستی شده است. اگر ما در فلسطین پیروز شده‌ایم این پیروزی باید مقدمه پیروزی بر جاهای دیگر دنیا باشد. امروز باید در سایه مقاومت بدانیم که باید اختلافات سیاسی را کنا ربگذاریم و همه در صف مقاومت در کنار همدیگر باشیم.

نعیم قاسم اظهارکرد: جامعه مسلمانان امروز با تهدید جدی که همان مسئله تکفیر است مواجه است که تلاش آن خدشه دار ساختن چهره اسلام است که در مقابل آن جمهوری اسلامی قصد دارد نشان دهد اسلام فارغ از خشونت است.

وی اضافه کرد: امروز تکفیری‌ها به اسم اسلام آمده‌اند و خدا را شکر جنایات‌های آنها نشان داد که آنها نه مسلمانان هستند و نه حافظ دین.

وی با بیان اینکه آنهایی که تکفیری‌ها را توجیه می‌کنند، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، بیان کرد: امروز جریان‌هایی در منطقه هستند که تلاش می‌کنند به هر نحوی به این گروه جنایتکار کمک کنند که آنها خودشان هم تکفیری و شیطان هستند.

معاون حزب الله لبنان گفت: امروز شاهد هستیم که تشکیلات داعش در حال فروپاشی است و همه مسلمانان آن را خطر جدی برای اسلام می‌دانند و از آن اعلام برائت کرده‌اند.

نعیم قاسم با بیان اینکه دیدگاه و جهان‌بینی ما مشخص است گفت: ما اسرائیل را دشمن ایدئولوژیک خود می‌دانیم که تلاش آن ایجاد تفرقه در منطقه و بین امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: هرگز پیروزی در مقابل این نوع دشمن حاصل نمی‌شود مگر با تکیه بر نیروهای مقاومت که مطرح کردن شرایط سیاسی در این موضوع جایگاه ندارد. ما باید بر عقیده خود پافشاری کنیم که در این حالت پیروزی حاصل خواهد شد. امروز در مسئله مقاومت مسائلی مطرح می‌شود که می‌خواهند با آنها اختلاف سیاسی ایجاد کنند و چهره مقاومت را مخدوش کنند و بگویند مقاومت دیوانه وار عمل می کند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: ما هرگز به این القائات دشمن وتفرقه افکنی‌های آنها گوش نکرده و ایستاده و تا پیروزی مقاومت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما تلاش داریم در کشور لبنان جبهه واحدی ایجاد کنیم گفت: اسرائیل دیگر در مقابل این جبهه واحد دیگر نخواهد توانست مانند گذشته قدرت پوشالی خود را نمایش دهد و مشخص شده است این قدرت سست‌تر از خانه عنکبوت است. بنابراین ما در حال تقویت جبهه حق علیه باطل هستیم و تا به امروز دستاوردهای فراوانی به دست آورده ایم.

نعیم قاسم با اشاره به تحریم‌های ایران از سوی غرب گفت: آنها سعی کردند با این نوع محرومیت‌سازی‌ها و تحریم‌ها ایران را از صفحه مقاومت خارج کنند ولی امروز مشاهده می‌کنند که خودشان از صحنه خارج شده‌اند. در سوریه عراق و لبنان و فلسطین این به وضوح آشکار است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما باید دراین پیروزی‌ها به نقش اسلام اشاره کنیم و بدانیم مقاومت در مقابل این زورگویی‌ها وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف اصلی ما.

نعیم قاسم در پایان گفت: از امام خامنه ای که همواره ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) هستند و بر مولفه‌های مقاومت تاکید و توانسته‌اند بستری را ایجاد کنند تشکر می‌کنم. امروز جمهوری اسلامی را باید خاستگاه اصلی مقاومت به شما ر آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز