خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد؛

لزوم تهیه گزارشی جامع در خصوص پدیده زمین خواری و راهکارهای مقابله با آن

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۷۴

باید برای مقابله با پدیده زمین خواری دو رویکرد عمده را در پیش گیریم که یکی پیشگیری و اقدامات بازدارنده برای عدم تکرار تخلفات در بخش تصرف اراضی است و دیگری تدوین راهکارهایی عملی برای برخورد با تخلفات صورت گرفته و تسریع در به نتیجه رساندن پرونده های موجود است.

معاون اول رییس جمهور از پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی به عنوان موضوعی ناراحت کننده برای هر ایرانی یاد کرد و با اشاره به حساسیت‌ها و تاکیدات چندین باره مقام معظم رهبری نسبت به موضوع زمین خواری، بر لزوم پیگیری مستمر و تمرکز جدی قوای سه گانه براین موضوع تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز(دوشنبه) در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به خاطر تصدی سمت معاون اول قوه قضاییه گفت: ایشان در همه مسئولیت‌ها کارنامه موفقی از خود بر جای گذاشته‌اند و امیدوارم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بتواند در پیشبرد اهداف خود از تجربیات ایشان استفاده بهینه نماید.

معاون اول رییس جمهور همچنین از حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی معاون اول سابق قوه قضاییه به خاطر زحمات، حضور مستمر در جلسات و تلاش‌های موثر در پیشبرد و اجرای برنامه‌های ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی قدردانی کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تعدد موضوعات مربوط به پدیده زمین خواری و وجود عوامل و زمینه‌های مختلف در تصرف اراضی، از دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی خواست جلساتی را با دستگاه‌های مرتبط با موضوع زمین خواری تشکیل دهد تا ضمن اولویت بندی موضوعات، پیشنهادات و راهکارهای مشخصی برای مقابله با پدیده زمین‌خواری و پیشگیری از گسترش آن جهت طرح در جلسات آتی ستاد تدوین شود.

جهانگیری افزود: لازم است گزارشی جامع در خصوص پدیده زمین خواری و راهکارهای مقابله با آن فراهم شده و در اختیار قوای سه گانه قرار گیرد تا همه مسئولین کشور از جزئیات مربوط به تصرفات اراضی و پرونده های زمین‌خواری مطلع شوند و هماهنگی و انسجام لازم برای مقابله با این پدیده در میان قوای سه گانه شکل گیرد.

جهانگیری از وزیر کشور نیز خواست طی بخشنامه‌ای، استانداران، فرمانداران و بخشداران را مکلف کند تا پیشنهادات عملی و دیدگاه های خود را در خصوص عوامل موثر در بروز پدیده زمین خواری و راهکارهای مقابله با آن ارائه دهند تا مسائل استانی در خصوص زمین خواری نیز در اختیار ستاد قرار گیرد و به تصمیم‌گیری و سیاستگذاری های ستاد کمک کند.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: پدیده زمین خواری موضوعی است که ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با جدیت به آن ورود کرده و لازم است در جلسات متعددی به این موضوع بپردازد تا بتوانیم به اهداف و نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم و به منویات رهبر معظم انقلاب در این خصوص جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه نیز بر اهمیت مقابله با پدیده زمین خواری تاکید کرد و گفت: امروز مقام معظم رهبری و روسای قوای سه گانه از حساسیت فراوانی نسبت به موضوع زمین خواری برخوردار هستند و این یک فرصت استثنایی را در اختیار دستگاه‌های برخورد کننده با این معضل قرار داده است که باید از این فرصت بهترین بهره برداری را کند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: باید برای مقابله با پدیده زمین خواری دو رویکرد عمده را در پیش گیریم که یکی پیشگیری و اقدامات بازدارنده برای عدم تکرار تخلفات در بخش تصرف اراضی است و دیگری تدوین راهکارهایی عملی برای برخورد با تخلفات صورت گرفته و تسریع در به نتیجه رساندن پرونده های موجود است.

در این جلسه که وزرای کشور، اموراقتصادی و دارایی و دادگستری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، رییس سازمان بازرسی کل کشور، رییس کل دیوان محاسبات کشور، دادستان تهران و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از سوی دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص ابعاد مختلف موضوع زمین خواری و نقش دستگاه ‌های متولی امر زمین در جلوگیری از بروز و ظهور این پدیده ارایه شد.

دبیرخانه ستاد، رییس سازمان امور اراضی کشور و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز هر کدام گزارشی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در راستای تحقق دستورالعمل معاون اول رییس جمهور مبنی بر تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام واگذاری اراضی ملی و دولتی و ممانعت از تغییر کاربری اراضی زراعی و گسترش ویلاسازی در مناطق شمالی کشور ارایه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز