خبرگزاری کار ایران

درایتی در گفت‌وگو با ایلنا:

رویکرد اصلاحات تامین منافع ملی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۱۴۴

به نظر می‌رسد که زمینه‌ها و شرایط لازم برای همگرایی و همدلی مناسب در میان اصلاح‌طلبان ایجاد شده و من این زمینه‌ها را در اصلاحات قوی و پرمایه می‌بینم و آنچه را که مشاهده می‌کنیم این است که گروه‌ها و افراد موثر در درون اصلاحات بر این اجماع و همگرایی تاکید داشته‌اند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید براینکه رویکرداصلاحات تامین منافع ملی است، گفت: اصلاح‌طلبان به این رسیده‌اند که هر کس منافع ملی را تامین کند، تقویتش کنند و به همین دلیل نیز از دولت و شخص روحانی حمایت می‌کنند. این نگاه موجب شده تا در یکسال و نیم اخیر آسیب کمتری هم داشته باشند و امیدواریم تداوم این روند موجب شود تا مشکلات کشور هم کمتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ارزیابی‌اش از وضعیت اصلاح‌طلبان گفت: وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان نسبت به قبل از انتخابات سال ۹۲ تفاوت زیادی پیدا کرده و فشار و ناامیدی که وجود داشت، کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اینک اصلاح‌طلبان می‌توانند نسبت به یک سال قبل راحت‌تر دیدار و رایزنی‌هایی داشته باشند، اظهار داشت: امیدواری که در جامعه ایجاد شده بستر بهتری را برای فعالیت اصلاح‌طلبان فراهم آورده و اصلاح‌طلبان نیز نسبت به گذشته امیدوارتر هستند.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه اصلاحات از نظر عمومی از وضعیت و مقبولیت خوبی در جامعه برخوردار است، تصریح کرد: امکان ارتباط و گفت‌وگو با بدنه اجتماعی برای اصلاح‌طلبان بیشتر شده است، هرچند محدودیت‌ها و موانعی وجود دارد که مانع از عملکرد و فعالیت شفاف و روشن شده ولی در مجموع، امیدواری بوجود آمده در جامعه در میان اصلاح‌طلبان نیز ایجاد شده و البته باید به این مسئله توجه کنیم و نگذاریم محدودیت‌ها و انباشت مشکلات این امید را از بین ببرد.

درایتی در خصوص اینکه چه آسیب‌هایی جریان اصلاحات را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی می‌خواهیم ارزیابی یکسال و نیم گذشته را داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم به دلیل اینکه اصلاحات به واقع‌گرایی نسبی بدون فراموشی ایده‌آل‌ها دست‌یافته، آسیب کمتری هم داشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اصلاح‌طلبان با عقلانیت بیشتری و شناخت دقیق‌تری عمل کرده‌اند و بنابراین اشتباهات و آسیب‌های کمتری نیز متوجه آنان شده است.

وی با مثبت دانستن روند اصلاحات ابراز داشت: اصلاحات تلاش می‌کند با توجه به مقدورات و موانع روندی را در پیش بگیرد که منافع ملی را به منافع جناحی ترجیح دهد حتی اگر در این راه، اصلاح‌طلبان مورد بی‌مهری قرار بگیرند و منافع‌شان تامین نشود ولی رویکرد کلی اصلاحات تامین منافع ملی است.

مشاور امور روحانیت دولت اصلاحات تاکید کرد: اصلاح‌طلبان به این رسیده‌اند که هر کس منافع ملی را تامین کند، تقویتش کنند و به همین دلیل نیز از دولت و شخص روحانی حمایت می‌کنند. این نگاه موجب شده تا در یکسال و نیم اخیر آسیب کمتری هم داشته باشند و امیدواریم تداوم این روند موجب شود تا مشکلات کشور هم کمتر شود.

درایتی درباره انسجام میان اصلاح‌طلبان عنوان کرد: به نظر می‌رسد که زمینه‌ها و شرایط لازم برای همگرایی و همدلی مناسب در میان اصلاح‌طلبان ایجاد شده و من این زمینه‌ها را در اصلاحات قوی و پرمایه می‌بینم و آنچه را که مشاهده می‌کنیم این است که گروه‌ها و افراد موثر در درون اصلاحات بر این اجماع و همگرایی تاکید داشته‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اصلاحات در شرایط فعلی بر عقلانیت و همگرایی بسیار قوی و استواری تکیه دارد، یادآورشد: امیدواریم این همگرایی و عقلانیت خود را در انتخابات آتی مجلس نیز نشان دهد تا مجلسی همگام و هم‌جهت با دولت و بالاخص منافع ملی شکل بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان برای انسجام و وحدت بیشتر چه گام‌هایی برداشته‌اند؟ بیان کرد: اولین نکته این است که همه بزرگان اصلاحات از جهت نظری به اهمیت وحدت برسند که رسیده‌اند و از سویی دیگر باید با اصولگرایان اصیلی که به عقلانیت رسیده‌اند، گفت‌وگو شود و در عین حال با تحولخواهان نیز باید تعامل داشته باشیم که از این نظر گام‌های عملی نیز صورت گرفته است.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات افزود: آنچه ضرروت این است که نگاه‌مان به کشور باید متناسب با منافع ملی باشد و این می‌تواند استراتژی اصلاح‌طلبان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز