خبرگزاری کار ایران

مرتضوی در جمع خبرنگاران:

واگذاری شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی به بابک زنجانی دروغ است

کد خبر : ۲۰۰۶۲۰

موضوع تحقیق و تفحص دروغ و خوراک رسانه‌ای است و الان هم اگر رسیدگی قضایی شود می‌گویم یک سند بیاورید که ما یک شرکت به بابک زنجانی واگذار کرده‌ایم.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی واگذاری ۱۳۷ شرکت از اموال سازمان تأمین اجتماعی به بابک زنجانی را دروغ و توهین به شعور ملت عنوان کرد و گفت: زمانی که بابک زنجانی را بازداشت کردند آیا یک ریال از اموال تأمین اجتماعی نزد او بوده است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید مرتضوی لحظاتی قبل از حضور در دادسرای کارکنان دولت در جمع خبرنگاران در مورد علت احضارش به دادسرا گفت: ‌ سه پرونده در دادسرا دارم که یکی مربوط به پرونده تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی است که به قوه قضائیه ارجاع شده است، دیگری مربوط به شکایت آقای فاضل لاریجانی و سومین پرونده نیز مربوط به وکلای عباس پالیزدار است که مدعی هستند غیرقانونی بازداشت شده‌اند.

دادستان سابق تهران با بیان اینکه در هر سه پرونده لایحه دفاعیه خود را تنظیم و به دادسرا ارائه کردم، افزود: در حال حاضر نیز برای ارائه توضیحات تکمیلی به دادسرا آمده‌ام. رأس ساعتی که اعلام شده بود حاضر شدم و باید ببینم که بازپرس پرونده چه سوالاتی را می‌خواهد بپرسد.

مرتضوی لایحه دفاعیه خود در ارتباط با پرونده تحقیق و تفحص را ۴۷ صفحه عنوان کرد و گفت: همه مطالبی را که باید در بحثتحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی پاسخ می‌دادم در این لایحه ذکر کرده‌ام.

وی در پاسخ به این پرسش که شما پیش از این اعلام کردید نظام باید به شما مدال بدهد آیا هنوز بر این باور هستید، اظهار کرد: این بحثیک نگارش ژورنالیستی و تحریف مطبوعاتی بوده است و به همین جهت مایل نیستم با برخی رسانه‌ها مصاحبه کنم؛ زیرا حرف‌هایی که گفته می‌شود تحریف کرده و آن‌گونه که دوست دارند آن را منتشر می‌کنند.

مرتضوی تاکید کرد: ما مدیون نظام هستیم و به جرأت می‌گویم که این بحثرا مطرح نکردم و هر زمان صدای ضبط شده مرا بیاورید آن زمان حرف شما درست است.

دادستان سابق تهران درباره آخرین وضعیت پرونده کهریزک و حضور عبدالحسین روح‌الامینی در دادسرا نیز گفت: پرونده کهریزک بیش از ۱۰ جلسه در دادگاه کیفری رسیدگی شد و دادگاه کیفری استان تهران نیز رأی مربوط به این پرونده را صادر کرد. ما به رأی صادر شده اعتراض کردیم و اکنون بیش از یک سال است که پرونده در شعبه نهم دیوان عالی کشور در مرحله فرجام خواهی است.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی با تاکید براینکه اعتقاد راسخ من این است که در طول خدمتم در سازمان تأمین اجتماعی یک گام خلاف قانون برنداشته‌ام و همه اقدامات و دستورات را بر اساس قانون انجام داده‌ام، خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها دروغ‌های بزرگی را مطرح کرده‌اند. مثلا گفتند که ۱۳۷ شرکت از اموال سازمان تأمین اجتماعی را به بابک زنجانی داده‌ام که ارزش آن بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بود. حال سوال من اینجاست که زمانی که بابک زنجانی را بازداشت کردند آیا یک ریال از اموال تأمین اجتماعی نزد او بوده است؟ این نوع دروغ‌ها توهین به شعور مردم است؛ زیرا مردم از قوانین تأمین اجتماعی آگاه هستند و می‌دانند که حتی رئیس جمهور هم نمی‌تواند بدون مجوز قانونی حتی یک شرکت تأمین اجتماعی را واگذار کند.

وی ادامه داد: موضوع تحقیق و تفحص دروغ و خوراک رسانه‌ای است و الان هم اگر رسیدگی قضایی شود می‌گویم یک سند بیاورید که ما یک شرکت به بابک زنجانی واگذار کرده‌ایم.

مرتضوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در این پرونده‌ها وکیل دارد یا خیر گفت: در تمامی پرونده‌ها دفاع بر عهده خودم است و وکیل ندارم.

دادستان سابق تهران در خصوص اینکه گفته می‌شود هیچ آدرسی از وی وجود ندارد تصریح کرد: آدرس را به بازپرس پرونده اعلام کرده‌ام و امروز نیز احضاریه به همان آدرس اعلام شده فرستاده شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز