خبرگزاری کار ایران

نسرین ستوده در گفت‌وگو با ایلنا:

دادگاه انتظامی وکلا به تمدید پروانه وکالتم حکم داد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۳۲۸

در سال ۸۹، دادگاه انقلاب اسلامی بدون در نظر گرفتن این قانون، حکم محرومیت ۱۰ ساله مرا از وکالت صادر کرد که از نظر قانونی این مسئله غیرموجه بود و این در حالی است که دادگاه، مدیر کانون و اتحادیه‌های وکلا به قاضی تذکر دادند که به غیر از دادگاه انتظامی وکلا کس دیگری در این باره نمی‌تواند اظهار نظر بکند به نحوی که قاضی دادگاه انقلاب نیز متقاعد شد و در رای خود به این مسئله اشاره کرد.

نسرین ستوده از حکم دادگاه انتظامی وکلا برای تمدید پروانه وکالتش خبر داد.

نسرین ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به لایحه قانونی استقلال کانون وکلا گفت: بر اساس این قانون، هر اقدامی درباره پروانه وکلا اعم از تعلیق یا لغو پروانه در اختیار کانون وکلا و دادگاه انتظامی کانون وکلا است.

وی ادامه داد: در سال ۸۹، دادگاه انقلاب اسلامی بدون در نظر گرفتن این قانون، حکم محرومیت ۱۰ ساله مرا از وکالت صادر کرد که از نظر قانونی این مسئله غیرموجه بود و این در حالی است که دادگاه انتظامی وکلا، مدیر کانون و اتحادیه‌های وکلا به قاضی تذکر دادند که به غیر از دادگاه انتظامی وکلا کس دیگری در این باره نمی‌تواند اظهار نظر کند به نحوی که قاضی دادگاه انقلاب نیز متقاعد شد و در رای خود به این مسئله اشاره کرد.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: با این حال، سرپرست دادسرای مستقر در زندان اوین در همان زمان به استناد کیفرخواست صادر شده، درخواست تعلیق پروانه مرا درخواست کرد که این مسئله در دادگاه انتظامی وکلا در حال رسیدگی بود تا اینکه این دادگاه هفته قبل حکم خود را صادر کرد و درخواست تعلیق پروانه را رد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز