خبرگزاری کار ایران

خطیب موقت نماز جمعه تهران:

هیچ وقت خواهان شکست دولت نبوده‌ایم / دولت قبلی قانون مدار نبود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۲۳

دوست داریم دولت و اعضای آن به گونه‌ای باشند که اگر امام زمان(عج) ظهور کند، بگوییم این وزرا و مسئولین آنقدر شایستگی دارند که می توانند در آن زمان در مسئولیت قرار بگیرند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: هیچ وقت خواهان شکست دولت نبوده‌ایم چراکه شکست دولت، شکست ملت است و به زیان ملت تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامی‌داشت هفته دولت گفت: در آستانه سالگرد شهادت رجائی هستیم که امام خمینی(ره) ایشان را عبد صالح خداوند دانست. ای کاش همه روسای جمهور به درجه‌ای برسند که ولی فقیه در مورد آنها اینگونه سخن بگوید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: ‌امام(ره) ایشان را شخصی می‌دانست که چه در لباس دستفروشی و چه رئیس جمهوری فرقی نمی‌کرد و هدف آن خدمت به مردم بود.

صدیقی گفت: شهید باهنر نیز عالم ربانی و مربی بزرگواری بود. باید شهادت این دو بزرگوار را از جهتی تبریک و از جهت از دست دادن این دو بزرگوار آن را ضایعی بزرگ بدانیم.

وی یادآور شد: هفته دولت در مناسبت شهادت این دو بزرگوار قرار دارد که این موضوع می تواند پیامی مهم داشته باشد. پیام آن این است که دولت، وزرا، مسئولان در ولایتمداری خود را باید با آنها تطبیق دهند و قبل از اینکه مسئول و وزیر باشند، بنده خدا و در خدمت بندگان خدا باشند و مانند آنها خدمتگزاران جان برکف واز خود گذشته باشند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در هفته دولت جا دارد از دولت و کارهای آن به ویژه در موضع گیری در مقابل مسائل منطقه‌ای، عراق، سوریه وحماس تقدیر کنیم و از ایستادگی آنها در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا تقدیر کنیم. دومین نکته‌ای که قابل تقدیر است مسئله سلامت است و در این خصوص باید از وزیر بهداشت و دولت محترم نیز تشکر کرد.

صدیقی ابراز کرد: جا دارد در مقابل این تقدیرها چند نکته را هم از رهنمودهای مقام معظم رهبری که یک منشور اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است که می تواند هدایتگر باشد متذکر شوم وامیدوارم این نکات از روی دلسوزی قلمداد شود.

وی گفت: ما هیچ وقت خواهان شکست دولت نبوده‌ایم و حتی در دولت قبل که در اواخر منتقد آن بودیم، نمی‌خواستیم دولت شکست بخورد چراکه شکست دولت، شکست ملت است و به زیان ملت تمام می‌شود.

صدیقی اضافه کرد: اگر دولت را گرفتار نوسان، ‌ سوء‌رفتار و بداخلاقی‌ها ببینیم، خوشحال نمی شویم چراکه دوست داریم دولت و اعضای آن به گونه‌ای باشند که اگر امام زمان(عج) ظهور کند، بگوییم این وزرا و مسئولین آنقدر شایستگی دارند که می توانند در آن زمان در مسئولیت قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما سرافرازی کشور را می خواهیم اما این مردم و این نیروهای ارزشی واین جان برکف‌ها که اشرافیت ندارند و همیشه گرهگشا بوده‌اند، دولت نباید کاری کند از آنها سلب اعتماد شود و آنها را در مسائل فرهنگی ناراحت کند. این مردم ۳۶ سال است که باتمام وجود در مقابل مشکلات مقاومت کرده‌اند و پرچم جمهوری اسلامی را در اهتزاز قرار داده‌اند. دولت باید در رفع نگرانی آنها اقدام کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به دیدار اخیر هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اولین و اساسی‌ترین مسئله‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت مطرح کرده‌اند و من نیز آن را متذکر می شوم این است که باید از دو قطبی کردن جامعه پرهیز شود. قضیه فتنه نیز که یک زیان، بدعت و یک قانون شکنی بود و مردم را به جان هم انداخته بود و آثار سوء آن دو قطبی کردن جامعه در همه ابعاد بود.

این مدرس حوزه با تاکید براینکه دولت باید بتواند وحدت وانسجام ملی را حفظ کند، افزود: دولت بایداعتماد مردم ارزشی را جلب کند و در اطاعت از فرامین رهبری همانند رجائی و باهنر باشد.

وی با بیان اینکه ما در گذشته دولتی داشتیم که توسعه اقتصادی غربی را مدنظر داشت و در نهایت دوام نیاورد وافکار عمومی با آن موافق نبود گفت: این موضوعات نشان می‌دهد که باید به افکار عمومی توجه شود.

وی اضافه کرد: بعد از آن دولتی آمد که توسعه سیاسی و تفکر لیبرال دموکراسی داشت و هنجارهای اسلامی در جامعه کمرنگ شد که آن دولت و تفکر نیز دوام نیاورد.

صدیقی گفت: دولت قبلی نیز قانون مدار نبودو در چهارچوب قانون حرکت نمی‌کرد که آن هم دوام نیاورد.

وی اضافه کرد: دولت باید بر پایه اقتصاد مقاومتی تکیه کند و فرهنگ اسلامی و شیعه را در رونق بازار، حلال‌خوری، ‌اشتغال و جوانان در اولویت خود قرار دهد و در خدمت مردم متدین باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به فرمایشات رهبری در خصوص رعایت خط قرمزها و فاصله گرفتن از اهل فتنه اشاره کرد و افزود: جا دارد در این جا به مسئله استیضاح وزیر علوم اشاره کرد که این مسئله دارای پیامی برای دولت است. مسئله دانشگاه مسئله مهمی است و باید در آن فرهنگ‌سازی علم رواج داشته باشد و وزیری بر پایه اخلاق و ولایتمداری در راس آن قرار داشته باشد چراکه مردم نگرانند؛ نگران جوان‌های خود که دراین محیط‌ها قرار دارند.

صدیقی ادامه داد: ما نسبت به قبل دو درجه افت علمی داشتهایم و باید وزیری دراین راس قرار گیرد که با از خودگذشتگی بتواند این مسائل را جبران و از گذشته درس بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله عراق و وضعیت شیعیان این کشور اشاره کرد و گفت: این‌ها به دعاها و حمایت‌های معنوی ما نیاز دارند. امروز در عراق دولت مردمی شکل گرفته که از پشتیبانی مرجعیت شیعه نیز برخوردار است وامیدواریم مسائل آنها به زودی حل شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان به پیروزی حماس و مقاومت اشاره کرد و گفت: با این موضوع چهره صهیونیست‌های کودک‌کش بیش از پیش برای جهان مشخص شد وتنفر و انزجار از آنها بیشتر شد. امروز مسئولین حماس از ملت ایران تشکر می کنند و ما آن را انتقال مقاومت در منطقه می دانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز