خبرگزاری کار ایران

یونسی:

عده‌ای تصور می کنند که می توانند ایمان و اراده مردم را بخرند

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۳۵۷

گروه های تنگ نظر و انحصار طلب فهمیدند که عرصه بر آنها تنگ شده است و وقتی که ملت پای کار می آیند، آنها باید بروند، چون در میدان حماسه سیاسی، احزاب خشونت طلب، تنگ نظر و انحصار طلب جایگاهی ندارند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب گفت: مردم به کسی رای دادند که وعده اعطای کپن و یارانه را نداد، بلکه وعده داد برای توسعه و سربلندی کشور همچنین اشتغال زایی و ایجاد فضای مناسب برای انجام امور اقتصادی و فرهنگی تلاش می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین یونسی در جمع علمای اهل سنت خراسان شمالی افزود: این دولت وعده داد که از کرامت انسان ها، از دین و حقوق مردم همچنین وحدت میان مردم دفاع خواهد کرد و میان قومیت های مختلف فرقی قائل نیست.

وی ادامه داد: بر همین اساس، گروه های تنگ نظر و انحصار طلب فهمیدند که عرصه بر آنها تنگ شده است و وقتی که ملت پای کار می آیند، آنها باید بروند، چون در میدان حماسه سیاسی، احزاب خشونت طلب، تنگ نظر و انحصار طلب جایگاهی ندارند.

یونسی اظهار کرد: رویداد انقلاب سال ۵۷ ایران، اسلامی بود و رنگ قومی نداشت و تمامی اقوام و ادیان ایران در تحقق این رویداد همچنین مقاومت در برابر جنگ هفت ساله رژیم بعثعراق نقش داشتند.

وی همچنین با اشاره به هفته دولت تصریح کرد: پایه گذاری این هفته به نام هفته دولت حاصل خون شهیدانی همچون رجایی و باهنر است که هدف این شهیدان آزادی از زیر بار یوق ستم سلسله پهلوی و خروج از قیمومیت بیگانگان بود تا این سرزمین، خود سرنوشتش را در دست بگیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: این در حالی است که هنوز عده ای در این سرزمین تلاش می کنند که مردم را منحرف کنند و این عده تصور می کنند که می توانند احساس، ایمان و اراده مردم را بخرند، با این وجود، مردم به آنها رای ندادند.

وی در ادامه به موضوع اشتغال جوانان نیز اشاره کرد و گفت: اشخاصی که در آزمون های استخدامی شرکت می کنند و قبول می شوند، بدون این‌که قومیت آن ها را در نظر داشته باشیم، پذیرش می کنیم، با این وجود باید یادآور شوم که جوانان حتما نباید به دنبال مشاغل دولتی باشند که این رویه ای مطلوب نیست، چون مشاغل دولتی محدودیت می آورد.

دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: اصلا جای خالی برای پذیرش استخدام های دولتی نیز وجود ندارد که بخواهیم پذیرش جدیدی را داشته باشیم، چون دولت قبلی جای خالی برای پذیرش استخدام های دولتی را باقی نگذاشته و بقدری بیش از ظرفیت های موجود، نیرو پذیرفته و بد جوری این ظرفیت ها را پر کرده است که امکانی برای پذیرش های جدید باقی نمانده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه بورسیه ها، در دولت قبلی عده ای فاقد شرایط، با پول مردم تحصیل کردند تا مدیر این ملت شوند و حالا این دولت مانده است که باید چه بکند!

یونسی تاکید کرد: مردم تلاش کنند که سمت های اجتماعی را در رقابت ها به دست بگیرند و برای دست یابی به مشاغلی از جمله پزشکی، مهندسی، تدریس و… موقعیت های خوبی را به دست آورند که نظام جمهوری اسلامی خواستار فعالیت جوانان در این عرصه های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی در خاتمه به وضعیت استان های محروم نیز اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی نیز از جمله استان های محروم کشور است و دولت بر رفع مشکلات استان های محروم مصمم است و همه باید کمک کنند تا مشکلات را مرتفع کنیم و مردم با دعا، حمایت، نظارت و انتقاد خود، دولت تدبیر و امید را یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز