خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی:

واکنش ما نسبت به دشمن دیپلماتیک نیست، عملیاتی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۸۷۶

نگاه امروز جهان به ملت ایران نگاهی ستایش‌برانگیز است / مسلح کردن کرانه باختری اسرائیل را محو می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: امروز نگاه جهانی به ملت ایران نگاهی رفیع، ستایش‌برانگیز، دلنشین و همانند یک آرزو برای همه ملت‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین سلامی در مراسم گرامی‌داشت روز بسیج کارمندان که امروز با حضور جمعی از مسئولان عالی کشوری و لشگری که در تالار اجتماعات وزارت کشور برگزار شد، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز شاهد تحولات و حوادثخارق‌العاده و خارج از اراده عادی بوده‌ایم. پیروزی شگفت‌انگیز در اوج نابرابری شکست‌های خارق‌العاده در جبهه دشمنان بزرگ جهانی بوده‌اند.

وی ادامه داد: دفاع از دستاوردهای ارزشمند انقلاب تاریخی بزرگ‌مان، حفظ استقلال در فضای تهدید و توطئه، ثبات قدم یک ملت در نبردهای همه‌جانبه در همه‌ عرصه‌ها آفرینش صفحات درخشانی از ملت ایران است که تمامی تفکرات، ‌معادلات، فرمول‌های جاری پنهان در جهان را بر هم زده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران معیارهای جدیدی را ساخته‌ و موقعیت خود را در فضای بین‌المللی تثبیت کرده‌اند، اظهار داشت: شاخص‌ها و جذابیت‌هایی که قابل تبدیل شدن به الگوهایی همچون صاحب قدم بودن، سربلندی، عزت‌طلبی حامل روح فداکاری و شجاعت و ایثارگری است.

سلامی تاکید کرد: امروز نگاه جهانی به ملت ایران نگاهی رفیع، ستایش‌برانگیز، دلنشین و همانند یک آرزو برای همه ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه چه عاملی باعثشده است محیط سیاسی اجتماعی و جغرافیایی امروز ایران در میان امواج آتش در محیط پیرامونی مثل یک گلستان دلنشین باشد، تصریح کرد: مهمترین عامل این موضوع باید حاکم بودن روح و تفکر بسیجی دانست که از درون تفکرات امام راحل به اندیشه‌های مقام معظم رهبری سرچشمه گرفته و همیشه در فضای ذهن و قلب جامعه ما نقش بسته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تفکر بسیجی که شاخصه‌های آن از منطق وحی استخراج شده است، یادآور شد: با اتکا به آیه‌های قران مجید این تفکر توانسته است در هشت سال دفاع مقدس همه قدرت‌های بزرگ را به زانو دربیاورد. در منطق وحی که تفکر بسیجی از آن سرچشمه گرفته و ملت شکست‌ناپذیر را به وجود آورده، هیچ قدرتی را جز قدرت خداوند به رسمیت نمی‌شناسد و در میان مومنان هیچ قدرتی جز قدرت او اصالت ندارد.

سلامی با بیان اینکه هر ملتی همانطور که می‌اندیشد عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: وسعت اندیشه و دامنه آرزوهای ملت ما سرچشمه‌ گرفته از رهبری‌های بنیان‌گذار آن و مقام معظم رهبری است که معماری این فضای ذهنی جامعه را بر هم زده‌اند. معماری که آرزوی آن فتح قله‌های بزرگ در جهان نه تنها در ذهن بلکه به واقعیت‌های زمین تبدیل شده و ما آن را هر روز مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اعجازهای مکتب وحی این است که جامعه‌ای می‌تواند با توکل به آن از فراز آرمان‌ها و آرزوهای دشمنان عبور کند. امروز در محیط ذهنی دشمنان ما چیزی جز نابودی انقلاب اسلامی جامعه ما و نظام ما وجود ندارد و سناریوهای آنها طی ۳۶ سال گذشته شکست ملت ما بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با یادآوری اینکه ما در تاریخ خود عمل‌های بزرگ و گردنه‌های سختی را پشت سرگذاشته و از آنها عبور کردیم، ابراز داشت: این حکمت الهی است و در سایه اعتقاد و ایمان واقعی به دست آمده است چون منطق وحی قرآن به ما یاد می‌دهد که با نیت خالصانه و تکیه بر قدرت الهی مقابله با دشمن برویم که در این موضوع کمیت ملاک نیست و این پیام وحی است.

سلامی عنوان کرد: این تجربه تاریخی ماست که نشان می‌دهد آنجایی موفق بوده‌ایم که با تکیه بر خداوند و با قلیت بر دشمن پیروز شده‌ایم.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود و همه قدرت‌های جهانی در آن ائتلاف کرده بودند، اوج نصرت خداوند کاملا مشهود بود، گفت: ما در آنجا تفکر بسیجی را درک کرده‌ایم نه فقط با ذهن بلکه با عین که دیدیم هر کجا و هر کس که بر نصرت خداوند بشتابد بر دشمن پیروز است.

سلامی با تاکید بر اینکه منطق بسیجی یک مکتب درخشان قدرت آفرین الهام‌بخش است، بیان کرد: اینکه اراده بسیجی به کمک محرومان می‌شتابد و امروز مرزها را می‌شکافد به وضوح می‌توان این موضوع را در جنوب لبنان برای اولین بار مشاهده کرد که چگونه افسانه شکست‌ناپذیری یک رژیم متکی به حمایت‌های جهانی با شکست روبه‌رو شد.

جانشین فرماندهی کل سپاه تاکید کرد: این تفکر بسیجی است که در غزه شعله می‌کشد و در سوریه قدرت آمریکا و متحدان منطقه نیز خاموش می‌کنند و اسرائیل در یک نوع معمای امنیت گیر افتاده و هیچ گونه از عناصر امنیت را ندارد. این موضوع یعنی نشان از آثار محو این رژیم که قریب‌الوقوع است و نزدیک است.

سلامی با بیان اینکه رژیمی که روزی رویای نیل تا فرات را در سر می‌پروراند امروز در جغرافیای خود محبوس است، اظهار داشت: این موضوع آثار تقوا اعتقادات و تفکر بسیجی است که هزار کیلومتر آن سوی مرزها نمایان شده است و این تفکر یک تفکر سیال و قدرت‌آفرین و هدایت‌بخش است.

وی ادامه داد: نگاه کنید منحنی زوال قدرت امریکا را که تحت تاثیر این تفکر به خوبی می‌توانید ببینید. آمریکا دیگر قادر نیست به ایجاد نظم در جهان و منطقه بیندیشد. آنها مجبورند بعد از ده سال سرمایه‌ و هزینه در عراق آن را ترک کنند و از خلایی ایجاد شد جمهوری اسلامی جایگزین آن می‌شود. آنها مجبورند صدام را که با سرمایه‌گذاری در جهت اهداف خود حمایت می‌کردند منهدم کنند و این تجربه‌ها نشان می‌دهد نظام ما نظام قدرتمندی در سطح منطقه و جهان است.

جانشین فرماندهی کل سپاه با تاکید بر اینکه مدل انقلابی و بسیجی قادر است برای قدرت‌های بزرگ امروزه ریل‌گذاری کنند، بیان کرد: آنها مجبور شدند طالبان را که دست‌پروده خود بود، نابود کنند. آنها در سوریه دخالت کردند برای اینکه نفوذ ایران و زنجیره مقاومت را پاره کنند و موازنه‌ای علیه ما برقرار کنند. اما موفق نشدند.

سلامی با بیان اینکه امروزه گسترش نیروهای تروریستی و حمایت از آنها و سازماندهی کردن آنها در عراق توسط آمریکا صورت گرفته است، عنوان کرد: امروز مانند گذشته به خاطر عدم تمرکز و کارهای خود مجبور شدند این گروه را و این نوع گروه‌ها را در انزوا قرار دهند و حرکت آنها مانند حرکت روی دایره است و در یک دور باطل قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هرچه تلاش می‌کنند قدرت ما را تضعیف کنند فقط پیروزی برای ما می‌رسد، گفت: آنها فهمیدند هیچ معادله‌ای بدون ملاحظه ما قابل حل نیست و این به مفهوم تنزل قدرت و اراده سیاسی است.

جانشین فرماندهی کل سپاه تاکید کرد: آنچه برای آمریکا اتفاق افتاده است تنزل نرخ سیاستی است و تنزل در قدرت آنهاست. آنها شاید هنوز قدرت دارند ولی قادر به تولید قدرت نیستند.

سلامی گفت: آمریکا میلیاردها دلار در عراق هزینه و قدرت نمایی کرد اما سودی نبرد و این همان نصرت الهی است که خداوند نوید داده است. امریکا امروز در تحولات منطقه نیروی حاشیه‌ای است و اراده‌ای برای شکل‌گیری موضوع ندارد و این یک حقیقت است.

وی گفت: امروزه در چهره مسئولان اسرائیلی افسردگی و خستگی به وضوح قابل مشاهده است چون آنها احساس می‌کنند شاید ماه‌ و سال آخر حیات‌شان را سپری می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اگر کرانه باختری مسلح شود محو اسرائیل حتما اتفاق می‌افتد. چون نه جغرافیا دارد و نه قدرت روانی قابل توجه و در محیط خود محصور شده است.

وی گفت: اسرائیلی‌ها کسانی هستند که از هر گوشه‌ عالم برای آرامش به آنجا آمده‌اند و تحمل قرار گرفتن زیر آتش را ندارند. امروز مشاهده می‌شود که موج مهاجرت ها شدت می‌گیرد و این واقعیت امروز اسرائیل است.

سردار سلامی با اشاره به شکل‌گیری داعش گفت: این گروه شوم خشن‌ترین تصویر را از مسلمانان به جهان نشان می‌دهد و این موجودیت و هویت تازه ظهور به باطل شکل گرفته و ذات و سرشت آن باطل است و مانند حبابی روی آب است و بر اساس تحلیل‌های منطقه‌ای زوال خواهد یافت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با توجه به دولت شکل‌گرفته در عراق نیز گفت: امروز در عراق دولتی مبتنی بر وحدت همه گروه‌ها شکل گرفته و همه در این حاکمیت و توازن قوا نقش دارند. داعش در این محیط سیاسی و اجتماعی هیچ گونه عقبه و پشتیبانی ندارد و دنیا مجبور شده است این گروه را در انزوای سیاسی و تسلیحاتی قرار دهد.

سلامی یادآور شد: نهایت عمل این گروه حرکت به سمت کشورهایی است که آنها را حمایت کرده و تجهیز کرده‌اند و این موضوع باز هم به منطق قرآن برمی‌گردد که مکر آنها به سوی خود آنها باز می‌گردد.

این مقام ارشد سپاه با تاکید براینکه کاملا آماده‌ایم از نهضت فلسطین، حزب الله لبنان، سوریه، عراق و استقلال و آزادی خودمان حمایت و دفاع کنیم، به نابودی پهباد جاسوسی اسرائیلی اشاره کرد و گفت: ما موقعیت آن را از زمان ورود به مرزها رصد و رهگیری و در یک موقعیت مناسب آن را شکار کردیم. هر چند این موضوع از نظر تاکتیکی محدود باشد اما پیام قدرتمند برای دشمنان دارد که ما در میدان، پاسخ اعلام نمی‌کنیم بلکه عمل می‌کنیم و واکنش ما نسبت به دشمن دیپلماتیک نیست، عملیاتی است و دشمن ما این را می‌بیند و حس می‌کند.

وی در پایان گفت: نظام ما در سطحی قرار دارد که هر آن چیزی را که در مقابله با دشمن لازم بداند، انجام می‌دهد. تاریخ ما در این سال‌ها این را به وضوح نشان داده که ما هرگز مقابل دشمن در تمام سطوح کوتاه نخواهیم آمد و با عظمت و عزم ملت و بسیجیان به شکر خدا موفق و پیروز می‌شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز