خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: / تکرار /

بدنام کردن مسلمانان، کار مشترک گروه‌های تندرو است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۶۳

طالبان، همان وهابیون، سلفی‌ها، تکفیری‌ها، داعش، بوکوحرام و القاعده هستند و بدنام کردن اسلام و مسلمانان کار مشترک آنهاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طالبان، همان وهابیون، سلفی‌ها، تکفیری‌ها، داعش، بوکوحرام و القاعده هستند و بدنام کردن اسلام و مسلمانان کار مشترک آنهاست.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان و مدیر حوزه علمیه جامعه المنتظر، وحدت مسلمانان را ضرورت شرعی، عقلی و سیاسی شرایط کنونی جهان اسلام خواند و گفت: در فضایی که دیگران سعی در القای خشونت طلبی مسلمانان دارند، بعضی‌ها با دامن زدن به کینه‌های قومی و مذهبی، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق تاریخی مردم پاکستان، گفت: مسلمانی آنان برخاسته از عقاید است و می‌بینیم که علی‌رغم فشارها و تبلیغات به دین خویش پایبند هستند.

وی حوزه‌های علمیه پاکستان را با مدارسی که طالبان را بلای جان مسلمانان کرده‌اند، متفاوت دانست و گفت: طالبان، همان وهابیون، سلفی‌ها، تکفیری‌ها، داعش، بوکوحرام و القاعده هستند و بدنام کردن اسلام و مسلمانان کار مشترک آنهاست.

آیت‌الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اوضاع مردم و حوزه‌های علمیه، به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ایران و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امیدوارم بزرگان مسلمانان برای تقویت وحدت و جلوگیری از تفرقه بیشتر وارد عمل شوند.

حجج الاسلام سیدامیرحسین حسینی و محمدحسن تقوی، مدیر جامعه علمیه کراچی و مدیر مدرسه و مؤسسه امام المنتظر قم نیز در این دیدار گزارشی از اوضاع طلبه‌های پاکستانی در کراچی و قم، سطح دروس، کتاب‌ها و چگونگی ادامه تحصیل طلّاب در دانشگاه‌های سراسر دنیا ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز