خبرگزاری کار ایران

محمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

نگران وضعیت سلامت صبا آذرپیک هستم / مسئولان در آستانه روز خبرنگار صبا را آزاد کنند

کد خبر : ۱۹۲۸۱۰

علی‌رغم فضاسازی‌های رسانه‌ای، طبق گفته‌های برخی از مقامات قضایی مرتبط با پرونده فرزندم هیچ ارتباطی با رسانه‌های بیگانه نداشته و پرونده‌ای نیز برای وی تشکیل نشده است.

مادرصبا آذریپک با ابراز نگرانی از وضعیت فرزند خود از مقامات قضایی درخواست کرد تا فرزندش را در آستانه روز خبرنگار آزاد کنند.

اکرم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تمدید مجدد قرار بازداشت موقت صبا آذرپیک گفت: از زمان بازداشت فرزندم حدود ۷۰ روز می‌گذرد که تاکنون دو بار موفق به گفت‌وگوی تلفنی و یک بار هم در حاشیه جلسه دادگاه با وی ملاقات کردم.

مادر صبا آذرپیک با ابراز نگرانی از وضعی روحی و جسمانی فرزند خود گفت: با توجه به اینکه فرزندم تنها در ماه اول بازجویی شده است دیگر نیازی برای تمدید قرارش نیست و از مقامات قضایی درخواست دارم تا هر چه سریع‌تر نسبت به تبدیل قرار وی اقدام کنند.

محمدی با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضاییه در نشست حقوق بشر و کرامت انسانی گفت: به عنوان یک شهروند از رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه تقاضا دارم به اصول حقوق بشری که خود به آن اشاره دارند، توجه کنند و در آستانه روز خبرنگار مقدمات آزادی این روزنامه‌نگار را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در ملاقات‌ها و گفت‌وگوهایی که با فرزندم داشتم وضعیت سلامت وی مناسب به نظر نمی‌رسید و حتی آنطور که دخترم بیان کرد، دو مهره کمر وی دچار مشکل شده است و در همان ملاقات نیز او تب بسیار شدیدی داشت.

مادر صبا آذرپیک در خصوص اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درباره اینکه خانواده این زندانی از وضعیت و مکان وی اطلاع دارند گفت: آنطور که صبا در یکی از تماس‌ها اعلام کرد در زندان اوین نگهدرای نمی‌شود و من نمی‌دانم جز بازداشت‌گاه اوین در کجا می‌‌تواند نگهداری شود.

محمدی در خصوص اتهام دختر خود نیز گفت: طبق اظهارات مقاماتی که مرتبط با پرونده صبا آذرپیک هستند وی متهم به تبلیغ علیه نظام از طریق اطلاع‌رسانی حادثه بازرسی از بند ۳۵۰ زندان اوین به نمایندگان مجلس است. البته باید ذکر کنم علی‌رغم فضاسازی‌های رسانه‌ای، طبق گفته‌های برخی از مقامات قضایی مرتبط با پرونده فرزندم هیچ ارتباطی با رسانه‌های بیگانه نداشته و پرونده‌ای نیز برای وی تشکیل نشده است.
مادر صبا آذرپیک در پایان تصریح کرد: فرزندم همواره در یادداشت‌ها، مطالب و صحبت‌های خود بر لزوم توجه و رعایت خطوط قرمز، قانون اساسی و قوانین موضوعه تاکید داشته و به سایر همکاران خود نیز این امر را توصیه می‌کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز