خبرگزاری کار ایران

جواد لاریجانی در مراسم روز بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی:

نتیجه حقوق بشر با تفکر سکولاریستی فجایع امروز است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۲۷۸

ابتکاری که در دوره ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی پایه‌گذاری شد و در این دوره نهایی می‌شود، این است که ما می‌خواهیم تشکیلات روسای قضایی جهان را نهایی کنیم و این به عنوان اولین مصوبه منشور حقوق بشر اسلامی باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر از آماده شدن پیش‌نویس طرح تشکیل نهاد ملی حقوق بشر خبر داد و تاکید کرد: حقوق بشر اسلامی یک موضوع تجملی نیست و نتیجه آنچه در خصوص حقوق بشر توسط تفکر سکولار لیبرال تدوین شده، فجایع امروز است که ریشه عملی و نظری دارد و برای حفاظت از حقوق مردم چیزی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد لاریجانی در مراسم روز بزرگداشت حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: باید از رئیس قوه قضاییه تشکر کنم که از بدو مسئولیت خود توجه ویژه‌ای به مسئله حقوق بشر داشته است چراکه از نظر مبانی و اقدامات امروز یکی از اضلاع تهاجم غرب علیه ملت‌های اسلامی تحت عنوان حقوق بشر صورت می‌گیرد که آن هم به بهانه نظام قضایی ما است.

وی ادامه داد: در این شرایط نیاز است که برای دفاع از اسلام به میدان حقوق بشر توجه ویژه‌ای داشته باشیم. حقوق بشر در کشورهای مختلف دنیا سازوکاری متفاوت دارد. برخی کشورها برای نهاد حقوق بشر سازمان‌های دولتی دارند و برخی دیگر مردم‌نهاد هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه ستاد حقوق‌بشر رکن اول فعالیت‌های حقوق بشری در کشور ماست و در سال ۸۴ با مصوبه شورای عالی امنیت ملی تصویب شد، تصریح کرد: این تشکیلات، تشکیلات نمونه‌ای است که در کشور ما رئیس قوه قضاییه و ضابطین این قوه مسئولیت اداره ستاد حقوق‌بشر را برعهده دارند و این ستاد همواره تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه را تشویق کرده است.

لاریجانی با اعلام اینکه پیش‌نویس طرح تشکیل نهاد ملی حقوق بشر آماده شده است، یادآور شد: باید این طرح به دولت و از آنجا به عنوان یک لایحه به مجلس برود که مقدمات این کار آماده شده است.

وی ضمن تشریح وظایف ستاد حقوق بشر بیان کرد: تدوین استراتژی و اهداف از جمله این وظایف است. تمام نهادهای حکومتی مرتبط با حقوق بشر بازوان این ستاد هستند و در هماهنگی تنگاتنگ و بی‌نظیر مسئله حقوق بشر را پیگیری می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر طراحی، هدایت و مباشرت در دفاع از مواضع نظام در صحنه بین‌المللی را از دیگر وظایف ستاد حقوق بشر خواند و افزود: این ستاد پایه‌گذار دفاع جانانه از دستاوردهای نظام است. غرب فکر می‌کرد چون سیستم قضایی ما بر پایه اسلام است، ما شرمنده هستیم اما ما افتخار می‌کنیم و هیچ گاه از قانون قصاص و رجم شرمنده نبوده و نیستیم و هیچ دغدغه‌ای در این خصوص نداریم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه حقوق بشر اسلامی یک موضوع تجملی نیست، ابراز داشت: نتیجه آنچه در خصوص حقوق بشر توسط تفکر سکولار لیبرال تدوین شده، فجایع امروز است که ریشه عملی و نظری دارد و برای حفاظت از حقوق مردم چیزی ندارد.

وی تاکید کرد: باید برای حقوق بشر مکانیزمی وجود داشته باشد که از حقوق تک تک آحاد ملت‌های اسلامی دفاع کند و این مسئله را ما در دو مسیر پیگیری می‌کنیم؛ اول در سازمان دادن به مباحثنظری و بازنگری در منشور حقوق بشر اسلامی البته حقوق بشر اولیه ارزشمند است اما غرب در مقابل آن ایستادگی کرد و برخی از نکات آن باید اصلاح شود و دوم ایجاد مکانیزم‌های بین‌المللی برای پیگری حقوق بشر اسلامی است.

دبیر ستاد حقوق بشر اضافه کرد: ابتکاری که در دوره ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی پایه‌گذاری شد و در این دوره نهایی می‌شود، این است که ما می‌خواهیم تشکیلات روسای قضایی جهان را نهایی کنیم و این به عنوان اولین مصوبه منشور حقوق بشر اسلامی باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در داخل این مکانیزم منشور حقوق بشر اسلامی را پایه‌گذاری خواهیم کرد و قرار است که اولین اجلاس این سازمان در بهار آینده و در تهران تشکیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز