خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری: / ۵ /

تاکنون درباره دانشگاه ایرانیان اعلام جرمی نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۰۱۹

خانواده آذرپیک محل نگهداری فرزندشان را می‌دانند و دلیلی ندارد که دیگران از این مسئله اطلاعی داشته باشند. / طبق قانون ماده ۱۸۸ پیش‌بینی شده که دادگاه در چهار موارد می‌تواند غیرعلنی باشد و این به تشخیص خود قاضی است نه فرد دیگری.

سخنگو قوه قضائیه تاکید کرد: تاکنون درباره دانشگاه ایرانیان اعلام جرمی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان می‌کرد صبا آذرپیک هفتاد روز است که در بازداشت موقت به سر می‌برد و تاکنون یک بار به شکل غیابی و دو بار به صورت حضوری محاکمه شده است و به گفته خانواده او کسی از محل بازداشت او و مرجع رسیدگی‌کننده به پرونده او اطلاعی ندارد، گفت: ممکن است فردی چند پرونده داشته باشد و برای هر کدام جداگانه محاکمه شود اما در خصوص اینکه عنوان کردید خانواده او از وضعیت او مطلع نیستند باید بگویم که این مساله خلاف واقعیت است.

وی ادامه داد: خانواده آذرپیک محل نگهداری فرزندشان را می‌دانند و دلیلی ندارد که دیگران از این مسئله اطلاعی داشته باشند. گفتن خیلی از مسائل خلاف است و لازم نیست که جزییات آن را من و شما بدانیم حتی بسیاری از موارد لازم نیست خانواده نیز از اتهام فرد مطلع باشند اما باید به خود متهم تفهیم اتهام شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه صبا آذرپیک در اختیار دادسرای تهران و در اوین است، اظهار داشت: من در مورد تبدیل قرار بازداشت موقت او چیزی نمی‌دانم و این مساله به نظر قاضی و بازپرس پرونده بستگی دارد.

خبرنگار دیگری با اشاره به اینکه شنیده شده شرکت بیمه توسعه از پرداخت خسارت بیمه‌شدگان خودداری می‌کند و علی‌رغم تذکرات بیمه مرکزی اقدامی انجام نداده است از محسنی اژه‌ای پرسید آیا دادستانی در این پرونده وارد عمل خواهد شد که او پاسخ داد: من در این خصوص اطلاعی ندارم و بارها گفته‌ام که اگر برخی مسائل جنبه عمومی داشته باشد دادستانی وارد می‌شود. در غیر این صورت نیاز به شکایت شاکیان خصوصی دارد.

سخنگو قوه قضائیه در مورد این مسئله که گفته می‌شود مهدی هاشمی خودش خواسته که دادگاه او به شکل غیرعلنی برگزار شود، تصریح کرد: طبق قانون ماده ۱۸۸ پیش‌بینی شده که دادگاه در چهار موارد می‌تواند غیرعلنی باشد و این به تشخیص خود قاضی است نه فرد دیگری.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا پرونده دانشگاه ایرانیان به پرونده محمود احمدی‌نژاد ارتباطی دارد، ابراز داشت: خیر این دو ربطی به یکدیگر ندارند و هنوز اعلام جرم در این مورد صورت نگرفته است.

دادستان کل کشور همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده بانک دی بیان کرد: آنگونه که من بررسی کردم هنوز در قوه قضاییه شکایتی مطرح نشده است اما در هیات انتظامی بانک مرکزی در این خصوص شکایتی وجود دارد.

خبرنگار دیگری از دادستان کل کشور در خصوص اقدامات دادستانی پیرامون پرونده‌هایی که امنیت غذایی مردم را تهدید می‌کند و اینکه وزیر بهداشت اعلام کرده صنایع لبنی مرتکب تخلفاتی شده‌اند پرسید که محسنی اژه‌ای عنوان کرد: مسئله سلامت جامعه برای ما بسیار مهم است و اگر این مسئله مربوط به سلامت عموم جامعه باشد، دادستانی به عنوان مدعی‌العموم مسئول برخورد با این مساله خواهد بود. اگر وزیر مساله‌ای را اعلام کند قطعا دستگاه قضایی به آن رسیدگی خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز