خبرگزاری کار ایران

الیاس خوا در نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد:

ونزوئلا ۲۴۰ هزار بشکه نفت برای کمک به فلسطین ارسال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۸۷۰

۱۲۰کشور عضو جنبش عدم تعهد باید قطعنامه‌ای را از شورای امنیت درخواست کنیم و از دولت آمریکا بخواهیم که این بار از حق وتوی خود استفاده نکند و مانع کار نشود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت که این کشور قصد دارد ۲۴۰ هزار بشکه نفت برای کمک به فلسطین ارسال می‌کند

به گزارش خبرنگار ایلنا الیاس خائو در نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد ضمن تشکر از سخنرانی رئیس جمهور ایران، اظهار کرد: موضع دولت ونزوئلا دفاع از حقوق ملت فلسطین است و در این راستا هفت سال است که با اسرائیل رابطه‌ای نداشته است.

وی ضمن محکوم کردن صریح اشغال کشور فلسطین افزود: درچنین شرایطی ونزوئلا صدای خود را در راستای دفاع از حقوق بشر بلند می‌کند و این اقدام خشن که هیچ‌گونه پایبندی به حقوق بشر ندارد را محکوم می‌کنیم.

وی طی پیشنهادی اظهار داشت: ۱۲۰کشور عضو جنبش عدم تعهد باید قطعنامه‌ای را از شورای امنیت درخواست کنیم و از دولت آمریکا بخواهیم که این بار از حق وتوی خود استفاده نکند و مانع کار نشود.

خوا یادآورشد: در اقداماتی که دولت ونزوئلا و فلسطین به صورت مشترک انجام داده، تصمیم گرفتیم که ۲۴۰ هزار بشکه نفت برای فلسطین در این رابطه ارسال کنیم و همچنین آموزش ۵۰ پزشک فلسطینی در کشور ونزوئلا در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین اظهار داشت: نیکلاس مادرو رئیس جمهور ونزوئلا در دفاع از مردم غزه پیشنهاداتی را مطرح کرده است از جمله اینکه از سازمان ملل بخواهیم که یک قطعنامه فوری تصویب کند و اسرائیل را وادار به پذیرش آتش‌بس و رفع محاصره غزه کند و همچنین از آمریکا بخواهیم که از رای وتوی خود برای مانع شدن از صدورقطعنامه مربوط به اسرائیل استفاده نکند.

خوا ادامه داد: همچنین جنبش عدم تعهد تحت رهبریت جمهوری اسلامی ایران به عنوان ریاست دوره‌ای یک کمک وسیع انسانی را برای مردم فلسطین جمع‌آوری کند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: دولت ونزوئلا یک هواپیما برای کمک به مردم فلسطین آماده کرده که ظرف ساعات آینده به فلسطین فرستاده خواهد شد.

وی در پایان از فلسطین به عنوان یک جراحت باز در قلب بشریت توصیف کرد که باید برای آزادی آن تلاش کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز