خبرگزاری کار ایران

رجایی در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور احمدی‌نژاد در دادگاه عرصه را برای بازگشتش به قدرت تنگ می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۱۱۶

نسل اول به سختی عرصه سیاسی را واگذار می‌کند / گمان نمی‌کنم که مجلس آینده تحول اساسی از لحاظ جوانگرایی داشته باشد / هرکجا که قانون را به نفع اشخاص کنار گذاشتیم، ضرر کردیم

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر با احمدی‌نژاد رفتار قانونی شود، ‌وی تا مدت‌ها باید پاسخگو باشد، گفت: ‌ حضور احمدی‌نژاد در دادگاه عرصه را برای بازگشتش به قدرت تنگ می‌کند

غلامعلی رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد دغدغه‌های جوانان اصلاح‌طلبان مبنی‌بر کم‌توجهی به آنان برای ورود به عرصه‌های مدیریتی گفت: ‌ تربیت نیروی جوان برای مدیریت مشکل دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا است. اما این مسئله به معنای بی‌توجهی کامل به این قشر نیست چرا که افرادی همچون آقای خاتمی نگاه ویژه‌ای به جوانان داشته و بیشترین دیدارهای خود را به جوانان اختصاص می‌دهند.

وی در خصوص ورود جوانان اصولگرا به رده‌های مدیریتی در دوره احمدی‌نژاد اظهار کرد: احمدی‌نژاد جناح نبود بلکه تفکری در حال شکل گیری بود که عقیم ماند. جریان اصولگرایی هم جریان پیر است و وقتی در همایشی جمع می‌شوند مشاهده می‌کنید که میانگین سنی آنها چقدر بالا است.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اصلاح طلبی هم دچار این عارضه است اما نسبت به جریان اصولگرا کمتر، ادامه داد: البته این ایراد وارد است که نسل اول به سختی عرصه سیاسی را واگذار می‌کند. آنها به مدد تجربه‌ای که دارند معتقدند باید به مرور تجربه خود را در اختیار جوانان بگذارد و این امر باعثی می شود که دیر از عرصه کنار بروند و این امر را هم در مجلس خبرگان رهبری و هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشاهده می‌کنیم.

رجایی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه در انتخابات مجلس اصلاح‌طلبان به صورت لیستی ورود خواهند کرد آیا امکان حضور بیشتر جوانان در این لیست وجود دارد، اظهار کرد: مردم با رای خود نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند اما من گمان نمی‌کنم که مجلس آینده تحول اساسی از لحاظ جوانگرایی داشته باشد. قطعا در انتخابات سال آینده جوانان حضور بیشتری خواهند داشت ولی هنوز در مرحله گذر از تجربه توقف کرده‌ایم.

این فعال سیاسی در ارزیابی خود از اظهارات و فعالیت‌های برخی از نزدیکان احمدی‌نژاد برای بازگشت به عرصه قدرت نیز گفت: تصور می‌کنم که اگر بخواهند با احمدی نژاد قانونی رفتار کنند حالا حالا باید پاسخگو باشد. البته تلاش هر جناحی که هشت سال قدرت را در اختیار داشته است بقا برای ماندن و امید برای بازگشت است. خوشبختانه فضای نظام جمهوری اسلامی نیز به اینگونه است که هر فردی می تواند امید بازگشت به عرصه قدرت را داشته باشد. ولی اگر دوره هشت ساله احمدی‌نژاد به خوبی بررسی شود، برگشت وی دیگر معنا دارد و کافی است احمدی نژاد یکبار در دادگاه حضور پیدا کند و مسائل اقتصادی، سیاسی و امنیتی دوران وی مطرح شود، قطعا عرصه بر او تنگ خواهد شد.

وی در مورد انتقاد برخی از بزرگان در خصوص عدم رسیدگی به اتهامات برخی از مقامات ارشد دولت قبل بیان کرد: ملت ایران حق‌گرا است و رسیدگی به اتهامات متخلفان خواست عمومی است و حاکمیت باید مطابق این خواست مصالح کشور را ببیند. به نظرم هرکجا که قانون را به نفع اشخاص کنار گذاشتیم، ضرر کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز