خبرگزاری کار ایران

ترقی به خطاب به تندروها: / تکرار /

علیه رسانه رقیب جوسازی نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۸۳۵

در مورد کاریکاتور روزنامه آرمان که این روزها بعضا انتقاداتی به آن شنیده می شود، نباید شتابزده عمل کرد بلکه در این راستا هیات نظارت بر مطبوعات و قوه قضاییه باید بررسی و تصمیم گیری کنند.

عضو ارشد حزب موتلفه گفت: نباید با بزرگنمایی برخی مسایل موجب خدشه به ارزش‌ها شد.
حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد فعالیت برخی رسانه‌ها برای توقیف یک رسانه دیگر، با بیان اینکه «امر به معروف و نهی از منکر موضوعی است که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده است چرا که سبب اصلاح امور و در نتیجه رضایت همگانی خواهد شد» گفت: در حوزه مطبوعات هم این آموخته دینی را باید در دستور کار قرار داد بویژه اینکه رسانه‌ها بویژه مطبوعات گستره مخاطبان زیادی دارند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: اما در کنار ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید فراموش کرد که صدور حکم یا هر تصمیم دیگری که نتیجه اقدامات صورت گرفته است بر عهده آمر به معروف و ناهی از منکر نیست بلکه نهادهای مختلفی در کشور برای این امر تعیین شده است.

وی افزود: بعضا عنوان می شود که در دین اسلام تاکید شده اشتباهات را در خفا باید تذکر داد اما نباید فراموش کرد که اشتباه در رسانه‌ها یا مطبوعات تنها به یک فرد منتسب نمی‌شود که بتوان در خفا به او تذکر داد چرا که روزنامه دارای تیراژ بالایی است و افراد زیادی در سراسر کشور به آن دسترسی دارند پس این اصل در این موضوع چندان معیار نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره برخی هجمه‌ها از سوی رسانه‌های اصولگرا به یک روزنامه حامی دولت گفت: در مورد کاریکاتور روزنامه آرمان که این روزها بعضا انتقاداتی به آن شنیده می شود، نباید شتابزده عمل کرد بلکه در این راستا هیات نظارت بر مطبوعات و قوه قضاییه باید بررسی و تصمیم گیری کنند.

ترقی اظهار کرد: به هر حال مسئولان روزنامه آرمان تاکید دارند که برداشت اشتباه برخی رسانه‌ها از این کاریکاتور موجب واکنش‌ها شده است پس بزرگنمایی و جوسازی در خصوص چنین موضوعی و تاکید بر اصل دانستن برداشت خود از آن، نه تنها سبب کمک به مردم غزه نخواهد شد بلکه حمایت‌های مردمی از غزه را خدشه دار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: نباید پیش از ارایه نظر رسمی مراجع مربوطه در مورد کاریکاتور روزنامه آرمان یا هر موضوع دیگری، به اظهارنظر پرداخت و فضا را آماده سوء استفاده دشمنان واقعی مقاومت کرد. دفاع از مردم مظلوم و بیگناه غره موضوعی پذیرفته شده در میان تمام ایرانیان است و واضح است هیچ فرد یا رسانه‌ای به خود اجازه خدشه به مقاومت مردم فلسطین را نخواهد داد؛ باید کمی تامل و سپس واکنش نشان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز