خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام و المسلمین رهامی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تاکید رحمانی‌فضلی بر حمایت‌های وزارت کشور از برنامه‌های احزاب

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۱۴۴

آقای رحمانی فضلی در این دیدار با اشاره به تاکیدات آقای روحانی مبنی توسعه سیاسی و ایجاد نشاط سیاسی از طریق احزاب، از نقطه‌نظرات دبیران احزاب استقبال کردند و گفتند که وزارت کشور از همفکری احزاب در پیشبرد امور استقبال می‌‌کند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه آقای وزیر کشور تاکید کردند که وزارت کشور محافظه‌کار نیست، عنوان کرد: آقای رحمانی فضلی تاکید کردند که وزارت کشور از برنامه‌های احزاب قانونی حمایت می‌کند و از حمایت و تامین امنیت برنامه‌های احزاب از سوی وزارت کشور خبر دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه شب گذشته دبیران کل احزاب با وزیر کشور گفت: جلسه دیشب وزارت کشور در ادامه جلسات هم‌اندیشی وزیر کشور با دبیارن احزاب و تشکل‌های سیاسی بود که استانداران نیز در این جلسه حاضر بودند و به بررسی وضعیت احزاب و مسائل مربوط به آنها پرداختند.

وی با مثبت ارزیابی کردن جلسات مذکور اظهار داشت: در این جلسه، دبیران احزاب مشتکل از هفت تن از دبیران احزاب اصلاح‌طلب و هفت تن از دبیران احزاب اصولگرا و همچنین ۵ تن استانداران و قائم مقام و وزیر کشور در رابطه با مسائل سیاسی روز کشور و حزبی نقطه‌نظرات‌شان را مطرح کردند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ادامه داد: درباره چگونگی فعالیت احزاب، طرح قانون جرم سیاسی، طرح اصلاح قانون احزاب، همکاری استانداران در تاسیس شعب استانی احزاب و ضرورت بازگشایی خانه احزاب صحبت‌هایی از سوی دبیران احزاب مطرح شد.

رهامی در خصوص صحبت‌های وزیر کشور در این دیدار تصریح کرد: آقای رحمانی فضلی در این دیدار با اشاره به تاکیدات آقای روحانی مبنی توسعه سیاسی و ایجاد نشاط سیاسی از طریق احزاب، از نقطه‌نظرات دبیران احزاب استقبال کردند و گفتند که وزارت کشور از همفکری احزاب در پیشبرد امور استقبال می‌‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص نظر وزیر کشور درباره بازگشایی خانه احزاب بیان کرد: ایشان به جلسات و دیدارهای قبلی وزارت کشور در این باره اشاره کردند و گفتند وزارت کشور درباره بازگشایی خانه احزاب تلاش خود را می‌کند.

وی در ادامه، به نظر وزیر کشور در رابطه با طرح اصلاح قانون احزاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: وزیر کشور از احزاب درخواست کردند تا نظراتشان در این باره را به وزارت کشور منتقل کنند و از تلاش برای تشکیل کمیسیون مشترک سه گانه متشکل از مجلس، دولت و احزاب خبر دادند.

رهامی همچنین از پیشنهادش به وزیر کشور برای تشکیل جلسات دوره‌ای مشخص تبینی میان احزاب و وزارت کشور خبر داد.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در خصوص پاسخ رحمانی فضلی به انتقادات برخی از دبیران احزاب از وزرات کشور مبنی بر محافظه‌کاری این وزارتخانه در امور جاری ابراز داشت: آقای وزیر این انتقاد را قبول نداشتند و گفتند که ۸۰ درصد فرمانداران تغییر یافته‌اند و کسانی که از دوره قبل نیز باقی مانده‌اند، همراه با دولت هستند.

وی با بیان اینکه آقای وزیر کشور تاکید کردند که وزارت کشور محافظه‌کار نیست، عنوان کرد: آقای رحمانی فضلی تاکید کردند که وزارت کشور از برنامه‌های احزاب قانونی حمایت می‌کند و از حمایت و تامین امنیت برنامه‌های احزاب از سوی وزارت کشور خبر دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز