خبرگزاری کار ایران

سید هادی خامنه‌ای:

افکار متحجرین داخلی، داعش و طالبان از یک آبخشور سر چشمه می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۲۰

متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس فراموش کرده‌اند که وظیفه اصلی آنها در مجلس شورای اسلامی چیست. گرانی، تورم، بیکاری و… مشکلات اصلی مردم است، آنگاه عده‌ای از نمایندگان مجلس با اصرار بر منافع شخصی و گروهی خود دنبال محدود کردن حضور سلایق دیگر در عرصه سیاسی جامعه هستند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با بیان این مطلب که افکار متحجرین داخلی، داعش و طالبان همه از یک آبخشور سر چشمه می‌گیرد، تاکید کرد: معتقدین به اینگونه تفکرات بر این عقیده هستند که هر کس با آنها هم عقیده نباشد کافر است.

به گزارش خبر نگار ایلنا از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه‌ای شامگاه سه‌شنبه شب ۳۱ تیر در مراسم افطاری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان فارس سخن می‌گفت، اظهار داشت: عده‌ای خیال می‌کنند پیاده‌کنندگان سیاست‌های تفکر تحجر مردم بی‌سواد و عامی هستند در حالی که مغز متفکر گروه‌هایی نظیر طالبان و داعش افراد نخبه دانشگاهی و آموزش دیده برای ایجاد جنگ‌افروزی بین مسلمان هستند.

وی با بیان این مطلب که سرچشمه داعش و طالبان در آمریکاست، تصریح کرد: آمریکا از ۲۵سال قبل با برنامه‌ریزی بر روی طلاب دینی و شعله‌ور کردن تعصبات خشک دینی در آنها اسلحه به دستشان داد تا بین شیعه و سنی جنگ افروزی کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم موفقیت آمریکا در متحد کردن اقوام کرد ۴ کشور ایران، ترکیه، عراق و سوریه در کودتا علیه دولت‌های مرکزی و تشکیل دولت واحد کرد، خاطرنشان کرد: زمانی که این طرح شکست خورد بحثجنگ مذهبی بین شیعه و سنی توسط آمریکا شدت گرفت.

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانش به مسایل جاری کشور پرداخت و با عنوان این مطلب که بر اساس آنالیزهای موجود ۷۵ درصد از تحصیل‌کردگان جامعه معتقد به تفکر اصلاح‌طلبی در کشور هستند، یادآور شد: یکی از فواید حضور نسبی اصلاح‌طلبان پس از انتخابات دوم خرداد ۷۶ در بدنه حاکمیت ایجاد امید به آینده در بین بند بند و لایه لایه جامعه بود.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام ادامه داد: حتی مخالفان تفکر اصلاحات نیز زمانی که مشاهده کردند حرف و کلام اصلاح‌طلبان مورد اقبال جامعه قرار گرفته است، از آن کلیدواژه‌ها کپی‌برداری کردند و آموختند تا از واژه‌های نظیر مردمسالاری، حقوق شهروندی، قانون مداری و… در ادبیات سیاسی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از دیگر منافع حضور اصلاح‌طلبان در بطن جامعه آشتی دادن بخشی از مردم دلسرده شده از برخی عملکردها با نظام است، به حضور چشم‌گیر مردم در انتخابات ۲ خرداد ۷۶ اشاره کرد و افزود: هر کجا اصلاح‌طلبان حضور پیدا کردند مردم هم آمدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه ۸ سال دوران پیش از ریاست جمهوری روحانی را ۸ سال طوفانی در عرصه‌های مختلف کشور توصیف کرد و با بیان این مطلب که خدا را شکر می‌کنیم که آن ۸ سال تمام شد، ابراز داشت: آنهایی که آن ۸ سال را بوجود آورند و از عوامل ایجاد آن طوفان حمایت کردند مشتاق بودند که این جریان سال‌ها بر کشور حاکم باشد.

وی ادامه داد: اما اصلاح‌طلبان با در دست داشتن کمترین ابزار و امکانات صحنه را ترک نکرند تا بار دیگر کشور به آن سرنوشت دچار نشود و با تصمیات غلط کشور و پتانسیل‌های موجود در آن شخم نخورد.

خامنه‌ای در ادامه سیاسی‌ترین کار جامعه کنونی ایران را کار فرهنگی دانست و با دعوت از اصلاح‌طلبان برای تمرکز بر موضوعاتی نظیر اندیشدن، زایش خلاقیت‌ها، تفکر و ارایه فکرهای نو گفت: با تمرکز بر چنین عواملی می‌توان امیدوار بود که مردم در انتخابات پیشرو نظیر انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، نمایندگانی را انتخاب می‌کنند که شایستگی نمایندگی مردم را دارا باشند.

این نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مطرح شدن طرح بررسی تشکیل و فعالیت احزاب در مجلس افزود: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس فراموش کرده‌اند که وظیفه اصلی آنها در مجلس شورای اسلامی چیست. گرانی، تورم، بیکاری و… مشکلات اصلی مردم است، آنگاه عده‌ای از نمایندگان مجلس با اصرار بر منافع شخصی و گروهی خود دنبال محدود کردن حضور سلایق دیگر در عرصه سیاسی جامعه هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنانش به پتانسیل و توانمندی زنان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: شخصا با تشکیل عناوینی نظیر معاونت بانوان در دستگاه‌های مختلف مخالفم. مگر ما در ادارات، معاونت امور آقایان داریم که به موازات آن معاونت امور بانوان تشکیل داده‌ایم.

به اعتقاد خامنه‌ای بروز چنین تفکری به معنای جداسازی زنان از عرصه های مختلف است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با دعوت از زنان برای حضور پررنگ‌تر در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های جامعه این نکته را متذکر شد که این اقدام نباید به صورت افراطی باشد تا کسی متهم به فمنیسم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز