خبرگزاری کار ایران

در بیانیه مجمع نیروهای خط امام مطرح شد:

سرنوشت ملت فلسطین با سرنوشت همه پیروان ادیان توحیدی گره خورده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۶۲۳

مجمع نیروهای خط امام با اعلام انزجار و محکومیت نسبت به جنایات اخیر تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها در عراق، سوریه، لبنان و غزه، در آستانه روز قدس بر ضرورت گرامیداشت این روز و بهره‌برداری از ظرفیت‌های دینی و سیاسی آن برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان و همه علاقه‌مندان به آزادی و حقوق انسان تاکید دارد.

مجمع نیروهای خط امام در آستانه روز قدس با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت این روز تاکید کرد که به همان میزان که رفتارهای وحدت‌بخش، دل مؤمنان و علاقه‌مندان را سرشار از امید می‌سازد، رفتارهای تفرقه‌افکنانه به سردمداران صهیونیسم و سران جریانات تکفیری نیرویی تازه می‌بخشد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«این روزها و در حالی که برکات ماه خدا، سراسر دنیا را فراگرفته و دل‌های مومنان واقعی را به یکدیگر نزدیک کرده و آنها را به رحمت و مغفرت واسعه الهی امیدوار ساخته است، غم بزرگی بر امت اسلامی سایه افکنده که بخشی از آن ناشی از جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم مظلوم و بی‌پناه غزه است و بخشی دیگر به واسطه اقدامات خشونت‌طلبانه و متعصبانه جماعتی مسلمان‌نمای تکفیری است.

عجبا که امروز صهیونیست‌های متجاوز و تکفیری‌های متحجر همانند دو لبه قیچی، کیان مسلمانان را هدف قرار داده و اتحادی بنیادی میان خود به وجود آورده‌اند و دل همه پیروان ادیان توحیدی را سرشار از درد و اندوه ساخته‌اند.

صهیونیست‌های اشغالگر در طول شش دهه گذشته نشان داده‌اند که راهبردی جز تجاوز، سرکوب و ارعاب ندارند و هرگاه در اجرای سیاست‌های ددمنشانه خود ناموفق بوده و یا در انزوای بین‌المللی قرار گرفته‌اند، موضوعی مبهم را بهانه قرار داده و دیوانه‌وار حمله به کودکان و زنان و غیرنظامیان را در دستور کار قرار می‌دهند.

افسوس که برخی کشورها، نهادها، گروه‌ها و افراد به ظاهر دلسوز و مسلمان، هنوز از تاریخ عبرت نگرفته‌اند و به رغم مشاهده همه روزه جنایات صهیونیست‌ها و به جای متشکل ساختن نیروهای خود علیه اسرائیل غاصب، به تضعیف و تخریب جبهه مقاومت پرداخته و با به راه انداختن جنگ فرقه‌ای و تقویت جریانی جاهل و خشک مغز هزینه‌های هنگفتی را بر مسلمانان وارد می‌سازند.

آیا نباید با صدای بلند فریاد زد که اینان اساساً در جبهه کفر و سلطه‌طلبان دنیا و پشت خاکریزی سنگر گرفته‌اند که صهیونیست‌ها برای آنها ساخته‌اند؟

مجمع نیروهای خط امام با اعلام انزجار و محکومیت نسبت به جنایات اخیر تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها در عراق، سوریه، لبنان و غزه، در آستانه روز قدس بر ضرورت گرامیداشت این روز و بهره‌برداری از ظرفیت‌های دینی و سیاسی آن برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان و همه علاقه‌مندان به آزادی و حقوق انسان تاکید دارد.

بدیهی است موضوع فلسطین و قدس شریف پیوندی ناگسستنی با حقیقت تاریخ و حقوق اساسی انسان‌ها دارد و سرنوشت ملت فلسطین با سرنوشت همه پیروان ادیان توحیدی گره خورده است، چراکه فلسطین محل تلاقی ادیان ابراهیمی و تمدن‌های جهانی است و صهیونیست‌ها کمر به نابودی میراثهمه موحدان بسته‌اند و حتی به اراضی سایر کشور‌ها نیز چشم طمع دارند و شاهد این سخن آموزش و ترویج نقشه‌های ساختگی از جغرافیای جعلی اسرائیل است که بخش وسیعی از خاورمیانه را نشانه رفته و اگر مجاهدت فرزندان امام خمینی(ره) در مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین نبود امروز بسیاری از کشورهای منطقه در اشغال اسرائیل قرار داشت.

مجمع نیروهای خط امام با بزرگداشت یاد و خاطره همه شهیدان و مجاهدانی که از بدو اشغال فلسطین و یهودی‌سازی بیت‌المقدس به تکلیف انسانی و دینی خود عمل کرده و به مقابله با سیاست‌های صهیونیسم پرداخته‌اند و با تقدیم جان و یا رسیدن به شرف جانبازی و یا پذیرش رنج زندان از گسترش تجاوزات اشغالگران ممانعت به عمل آورده‌اند؛ اقدام امام خمینی(ره) در تعیین جمعه آخر ماه مبارک رمضان بعنوان روز قدس را حرکتی تاریخی و مدبرانه می‌داند که اهمیت آن امروز بیش از هر زمان دیگر روشن شده است.

این تشکل از همه آزادیخواهان و فرهیختگان و آحاد مردم در سراسر جهان می‌خواهد تا در این برهه حساس به وظیفه خود در برابر ندای مظلومیت مردم غزه عمل کرده و ضمن بزرگداشت روز قدس، با ارزش‌های منبعثاز آرمان‌های انسانی و دینی بشر در طول تاریخ میثاقی دوباره داشته باشند و عرصه تحرک صهیونیسم اشغالگر را بیش از گذشته محدود نمایند.

البته اگر می‌خواهیم تفرقه‌افکنان در جهان اسلام را به انزوا ببریم و آنگونه که امام راحل(ره) مسیر حرکت را ترسیم فرمود و دلسوزان انقلاب و نظام در سال‌های گذشته بارها یادآور شده‌اند؛ باید به زمینه‌ها و عوامل وحدت‌آفرین در داخل ایران اسلامی بیش از سایر نقاط دنیا به صورت جدی توجه کنیم. امروز ایران در کانون توجه جهان اسلام و نظام بین‌الملل است. به همان میزان که رفتارهای وحدت‌بخش دل مؤمنان و علاقه‌مندان را سرشار از امید می‌سازد، به همان میزان رفتارهای تفرقه‌افکنانه به سردمداران صهیونیسم و سران جریانات تکفیری نیرویی تازه می‌بخشد.

مجمع نیروهای خط امام خالصانه از همه مسئولان و چهره‌های تأثیرگذار در اداره امور کشور می‌خواهد تا برای مهار افراط گرایی در داخل کشور چاره‌ای بیاندیشند. بدون شک سخنان تنش‌آفرین، برخوردهای حذفی، تهمت به خدمتگزاران واقعی انقلاب و نظام، منزوی‌سازی نیروهای اصیل، ناامید ساختن مردم از پیشرفت و اصلاح امور، ارائه چهره‌ای خشن از دین و ده‌ها رفتار دیگر همچون طوفانی است که یکپارچگی جامعه را هدف قرار داده و در خدمت دشمنان قسم‌خورده ایران و انقلاب اسلامی است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز