خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س):

جهان اسلام امروز به وحدت محتاج است / نظر آیت‌الله شبیری درباره فعالیت‌های یونسی

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۸۳۲

مقام معظم رهبری همان راه و روش امام خمینی را ادامه می‌دهد اما کج‌اندیشان و متعصبان شیعه و سنی این گفتمان را مظلوم کرده و سخن رهبر انقلاب بایکوت می‌شود و در محافل خصوصی خود می‌گویند چرا رهبری گفته است که اهانت به مقدس اهل سنت جایز نیست؟ هفته برائت و مراسم و جلسات توهین برگزار می‌کنند که فقط نفعش برای آمریکا و رژیم صیهونیستی است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی با تاکید بر اینکه امروز جهان اسلام به وحدت و امنیت محتاج است، یادآور شد: با کمال تاسف، دشمنان اسلام، کج‌فهمان و منافقین در داخل و استکبار و صیهونیزم در خارج گفتمان اسلام‌ستیزی، شیعه‌ستیزی و سنی‌ستیزی را نهادینه کرده‌اند که اگر عالمی گفت که شیعه و سنی باید وحدت داشته باشند، گویا حرف عجیبی زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی شب گذشته طی سخنانی در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) با اشاره به ماجرای سقیفه و سکوت ۲۵ ساله امام علی(ع) گفت: امام علی(ع) در شرایطی قرار گرفت که باید میان حفظ اسلام و خلاف آن، یکی را انتخاب می‌کرد و ایشان چون مادری دلسوز به اسلام می‌اندیشید و می‌گفتند اسلام باید باشد حتی اگر من خانه‌نشین شوم.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) برای اسلام است نه اسلام برای امام علی(ع)، اظهار داشت: سیره امام علی(ع) برای ما حجت است. امام علی(ع) می‌توانست به گونه‌ای دیگر عمل کند و جریان اپوزیسیون درست کند و خانه خود را محل همه مخالفان و منتقدین قرار دهد و آرام از مدینه خارج شود و به ایران یا آفریقا برود و برای خودش خلافت و حکومت درست کند مثل خیلی از کسان دیگر که این کار را کردند که نمونه‌اش معاویه است که به شام رفت و حکومتی برای خودش درست کرد.

وزیر اسبق اطلاعات با اشاره به رفتار امام علی(ع) برای اینکه برای حکومت وسوسه و تحریک نشود، اظهار داشت: ایشان تا می‌توانست به حکومت مشورت می‌داد و مابقی وقت‌شان را برای کارهای خیرالمنفعه اختصاص می‌داد و به تربیت شاگردانی پرداختند که بعدها سرمنشا تاریخ شدند، ‌پرداختند و کوچک‌ترین تحریک و تخریبی را انجام ندادند.

یونسی با طرح این سوال که این اقدامات برای چه بود؟، تصریح کرد: سکوت امام علی(ع) بزرگترین فریاد ایشان بود چراکه برای حفظ کیان اسلام از حقوق خودشان گذشتند و بزرگوارانه وحدت را سرمشق قرار دادند و این رفتار حتی برای برخی از نزدیکان ایشان قابل درک نبود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی با بیان اینکه امام علی(ع) معنای شجاعت بودند و هیچ شجاعتی بزرگ‌تر از این سکوت وحدت‌بخش نبود، خاطرنشان کرد: ایشان باید برای حفظ وحدت اسلام گذشت می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز جهان اسلام به وحدت و امنیت محتاج است، یادآور شد: با کمال تاسف، دشمنان اسلام، کج‌فهمان و منافقین در داخل و استکبار و صیهونیزم در خارج گفتمان اسلام‌ستیزی، شیعه‌ستیزی و سنی‌ستیزی را نهادینه کرده‌اند که اگر عالمی گفت که شیعه و سنی باید وحدت داشته باشند، گویا حرف عجیبی زده است.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: در این گفتمان ضد دینی، یک طرف آن وهابیون، سلفی‌ها، القاعده و داعش است و از طرف دیگر، از سوی افراطیون جهال شیعه دنبال می‌شود.

یونسی با اشاره به پخش برنامه‌های به ظاهر دینی که به ترویج اختلافات شیعه و سنی می‌پردازد، ابراز داشت: ما شاهد برنامه‌های ضد وحدت در ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی و هزاران سایت هستیم. پول این برنامه‌ها را چه کسی می‌دهد؟ مگر نه اینکه برزگترین نفعش را آمریکا و رژیم صیهونیستی می‌برد؟

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی با بیان اینکه بزرگترین خطر برای اسلام که جهان اسلام را دربرگرفته، این است که به نام اسلام صدها نفر به خاک و خون کشیده شوند، تاکید کرد: این خشونت وحشیانه در کشورهای اسلامی وجود دارد و در همه‌جا پراکنده شده است و خدمتی بزرگ به اسرائیل است به جای مبارزه مسلمین با وی، مسلمین با خودشان بجنگند.

وی با اشاره به حملات اخیر رژیم صیهونیستی به غزه بیان کرد: ‌ اسرائیل؛ با خیال راحت مردم را سرکوب کن چراکه جهان اسلام در خواب غفلت است و در اختلافات غرق شده است.

وزیر اسبق اطلاعات تاکید بر اینکه امام(ره) در تمام عمر سیاسی خود و در ده سال رهبری‌شان در جمهوری اسلامی همواره از وحدت دم زد، عنوان کرد: بعد از امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری همچنان همان راه و روش را ادامه می‌دهد اما کج‌اندیشان و متعصبان شیعه و سنی این گفتمان را مظلوم کرده و سخن رهبر انقلاب بایکوت می‌شود و در محافل خصوصی خود می‌گویند چرا رهبری گفته است که اهانت به مقدس اهل سنت جایز نیست؟ هفته برائت و مراسم و جلسات توهین برگزار می‌کنند که فقط نفعش برای آمریکا و رژیم صیهونیستی است.

یونسی با یادآوری اینکه ایران در موقعیت ممتاز امنیت ملی قرار دارد، گفت: این در حالی است که کشورهای اطراف‌مان در آتش اختلاف می‌سوزند اما دشمنان برای این امنیت خواب دیده‌اند و می‌خواهند زمینه عدم وحدت و ناامنی را فراهم بکنند و متاسفانه کسانی که علیه وحدت اسلامی اقدام می‌کنند در کشور کم نیستند و هر جا، هرکس سخنی برای وحدت را بیان کند، او را مورد هدف قرار می‌دهند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی با تاکید بر اینکه روحانیت باید با تبعیت از امام و رهبری این توطئه شوم را شناسایی و خنثی کند، اظهار داشت: آنها نباید اجازه دهند طرح ناامنی کشورهای اسلامی به ایران سرایت پیدا کند.

وی در ادامه، به دیدار خود با آیت‌الله شبیری در قم اشاره کرد و افزود: من در آن دیدار از ایشان خواستم نظرشان را درباره فعالیت‌های من بگویند و ایشان گفتند که همان چیزی که سیره امامان شیعه است را دنبال کنید.

وزیر اسبق اطلاعات بیان اینکه امروز، سیاست جمهوری اسلامی ایران دفاع از اسلام و مسلمین است، تصریح کرد: در غزه و فلسطین هیچ کس شیعه نیست و همه سنی هستند و امروز کسی بالاتر از ایران در این باره قرار ندارد و در لبنان نیز حزب‌الله قرار دارد که رهبری‌اش سیدحسن نصرالله است که فرزند امام و رهبری است و هر وقت که با رژیم صیهونیستی درگیر شده با افتخار بیرون آمده است.

یونسی در پایان با طرح این سوال که چرا عده‌ای در داخل مدام از تفرقه سخن می‌گویند، تاکید کرد: رفتار امام علی(ع) و ائمه اطهار(ع)، رفتاری وحدت‌بخش بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز