خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری: / ۲ /

دادگاه می‌تواند حکم به ممنوع‌البیانی افراد را صادر کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۲۸۴

با کلیت قضیه واگذاری اموال بابک زنجانی به وزارت نفت موافقت شد / سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ شاهد افزایش معوقات بانکی بوده‌ایم / هیچ دادگاهی صرف درخواست عقب نمی‌افتد.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: دادگاه می‌تواند حکم به ممنوع‌البیانی افراد را صادر کند و این بستگی به محرومیت‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص تمدید قرار بازداشت بابک زنجانی گفت: بحثتمدید قرار بازداشت با قاضی و بازپرس پرونده است. در قانون نیز آمده که اگر موجبات بازداشت فراهم باشد این تمدید صورت می‌گیرد و اگر اعتراضی به آن شود به دادگاه رفته و در آنجا تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

وی در خصوص جلسه خود با مسئولان دولت برای تعیین تکلیف اموال بابک زنجانی اظهار داشت: همانطور که گفتم این جلسه در همین هفته برگزار شد و با کلیت قضیه واگذاری اموال بابک زنجانی به وزارت نفت موافقت شد اما چگونگی انجام آن باید به مرحله اجرایی برود.

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا افراد دیگری نیز علاوه بر سه گروه اعلام شده برای خرید اموال بابک زنجانی اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: من تا امروز خبر ندارم که خریدار دیگری مراجعه کرده باشد. قرار است پیشنهاد سه دسته‌ای که در جلسه قبل اعلام شد نیز مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه خبرنگاری عنوان کرد که باشگاه راه‌آهن اعلام کرده اگر قوه قضاییه در مورد پرونده بابک زنجانی همکاری نکند، این باشگاه سقوط خواهد کرد که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: این مسئله ربطی به قوه قضاییه ندارد. این قوه مسائل قضایی را بررسی می‌کند. اگر تا قبل از صدور حکم اموالی شناسایی شود امکانات لازم را برای فروش آن در اختیار خواهیم داد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در مورد تفاوت لیست بانک مرکزی با قوه قضاییه در مورد اسامی بدهکاران بانکی خاطرنشان کرد: ریاست بانک مرکزی اعلام کرده که در این مورد عزم جدی داریم. ما هم از این امر خوشحال شدیم و امیدواریم دیگر شاهد تکرار این مساله نباشیم.

وی با بیان اینکه سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ شاهد افزایش معوقات بانکی بوده‌ایم، تاکید کرد: ان‌شاءالله دیگر شاهد افزایش این معوقات نباشیم و بتوانیم آنها را وصول کنیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دادستانی از برخی مشتریان برای گفتگو دعوت کرده است، ابراز داشت: هم‌زمان با بانک‌ها هم مذاکره می‌کنیم تا اختلاف موجود در لیست‌ها با مکاتبه و مذاکره حل شود. مهم این است که در پایان سال ۹۳ بتوانیم بگوییم نه تنها مقدار معوقات بانکی افزایش نداشته بلکه از آن نیز وصول شده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا محاکم می‌توانند حکم ممنوع‌البیانی کسی را صادر کنند، بیان کرد: ممکن است. دادگاه می‌تواند چنین کاری را انجام دهد و این بستگی به محرومیت‌های اجتماعی دارد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه البته صدور حکم ممنوع‌البیانی بسیار بسیار نادر است و من کمتر شاهد آن بوده‌ام، ابراز داشت: امکان این مسئله نیز وجود دارد و در مواردی خاص پیش‌بینی شده که در کجا می‌توان حکم به برخی از ممنوعیت‌های اجتماعی داد.

وی در خصوص اظهارات خطیب موقت جمعه تهران مبنی بر اینکه دادگاه برخی از سران فتنه به دلیل درخواست‌ها عقب افتاده است، تصریح کرد: البته طوری که بنده برداشت کردم، نظر وی فردی خاص بوده و این فردی است که من در جلسه قبل نیز اعلام کردم که یازده مرداد به عنوان جلسه رسیدگی به اتهامات او تعیین وقت شده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه عقب افتادن یک دادگاه به مجموع شرایط بستگی دارد، عنوان کرد: قطعا هیچ دادگاهی صرف درخواست عقب نمی‌افتد. دادگاه فرد مذکور نیز در یک نوبت تعیین وقت شد و به دلیل برخی نواقص برای رفع آن متوقف شد اما همانطور که گفتم یازده مرداد دادگاه او برگزار می‌شود و تا به امروز این تاریخ به قوت خود باقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز