خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای مطرح شد:

اعتراض سازمان جوانان و دانشجویان خط امام به ادامه بازداشت سید سراج‌الدین میردامادی

کد خبر : ۱۸۵۶۴۷

در شرایطی که همه علاقمندان به نظام از ضرورت بازگشت سرمایه‌های اجتماعی به کشور و جذب حداکثری سخن می گویند، اینگونه برخوردها چه ثمری دارد؟

سازمان جوانان و دانشجویان خط امام با صدور بیانیه‌ای به ادامه بازداشت سید سراج‌الدین میردامادی اعتراض کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خط امام، متن اطلاعیه به این شرح است:

بسمه تعالی

نزدیک به دو ماه از بازداشت برادر جانباز و عزیزمان سید سراج الدین میردامادی عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) و روزنامه‌نگار اصلاح طلب می‌گذرد.

او که سال گذشته از فعالین دعوت به شرکت در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری یازدهم بود و برخلاف جریانهای ضدانقلاب، کوشش فراوان برای دعوت آحاد مردم برای حضور گسترده در انتخابات بکار برد، در پی تاکیدات متعدد مسولان مبنی بر بازگشت همه علاقمندان به نظام وسرنوشت کشور با اعتماد به فضای مثبت و عقلانی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ که خود از حامیان رسانه‌ای آن به شمار می‌رفت پس از چند سال تحصیل و زندگی در خارج از ایران به کشور بازگشت.

اما بلافاصله و پس از ورود به ایران در مرداد ماه ۹۲ تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و سرانجام در دی ماه ۹۲ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب متهم به فعالیت تبلیغی علیه نظام گردید و نهایتا بیستم اردیبهشت ۹۳ بر اساس کیفرخواست صادره بازداشت شد. در حالی که بازداشت درباره کسانی موضوعیت دارد که احتمال تبانی و یا فرار آن‌ها مطرح است نه کسی که با میل و اختیار شخصی به وطن بازگشته است.

متاسفانه پس از بازداشت، اتهام اولیه او طبق کیفرخواست، فعالیت تبلیغی علیه نظام ذکر شده بود لیکن با ارجاع پرونده از دادگاه به دادسرا، اتهام جدید» اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» نیزبه کیفرخواست قبلی او اضافه گردید!

در شرایطی که همه علاقمندان به نظام از ضرورت بازگشت سرمایه‌های اجتماعی به کشور و جذب حداکثری سخن می‌گویند، اینگونه برخورد‌ها چه ثمری دارد؟

آنچه در این میان موجب نگرانی است نگاه توام با سوء ظن برخی افراد و مراکز به همه منتقدان و کسانی است که با وجود سوابق روشن و علاقمندی به انقلاب و نظام سلیقه‌ای متفاوت دارند. تاجایی که به ذهن متبادر می‌سازد از نگاه این افراد» هرکس با ماست شهروند‌تر است!». و شاهد آن هستیم که شصت روز سلولی کوچک در اوین میزبان فرزند با اخلاق، معتقد ومتدین این سرزمین است که گناهی جز انتقاد نداشته و به همین جرم باید حتی دیدار و تماس با فرزند نیز از او دریغ گردد!

در پایان و در این روز‌ها و شبهای نورانی که نسیم رحمت و مغفرت الهی برهمه مخلوقات او می‌وزد و همه آن‌ها بر سر سفره کریمانه‌اش میهمانند، ضمن دعوت مسولین مربوطه به رعایت عدالت و بیطرفی درحق منتقدین دلسوز و منصف، از دولت یازدهم که با تعهد به تضمین حقوق همه شهروندان ایرانی موفق به اخذ رای موافق آنان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری گردید، خواستار پیگیری موضوع و آزادی فوری همة بازداشت شدگان ماه‌های اخیر و از جمله برادر عزیزمان سید سراج الدین میردامادی هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز