خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری:

مرکز فرماندهی اصلی جنگ تروریستی در عراق توسط آمریکا اداره می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۴۹۴

پس از شکست‌ها و ناکامی‌های الگوی مداخله غرب، راهبرد اصلی مبتنی بر دامن زدن به جنگ‌های قومی و فرقه‌ای در منطقه تمرکز یافته است. / از بین بردن ظرفیت نیروهای انقلابی جهان اسلام و درگیرسازی آنها با چالش‌های درونی به جای تهدید منافع استکبار، نظیر آنچه در سوریه اتفاق افتاد از جمله برنامه‌هایی است که توسط آمریکائیها به شکل دقیق طراحی و پیاده سازی می‌شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنگ تروریست‌های تکفیری بعثی علیه دولت و ملت عراق گفت: مرکز فرماندهی اصلی جنگ تروریستی در عراق توسط آمریکا اداره می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی پیرامون تحولات میدانی در عرصه‌ی جنگ تروریستی عراق اظهار داشت: آنچه این روزها صحنه منطقه و عراق را متأثرساخته را نمی‌توان صرفاً به اقدامات گروه‌های تروریستی محدود دانست، بلکه تحرکات تروریستی در سوریه و سایر کشورهای همسایه، بخشی از راهبرد رژیم سلطه در تقابل با نهضت بیداری اسلامی است که در سالهای اخیر متأسفانه همه توان و ظرفیت رژیم‌های استکباری و ارتجاع منطقه برای مهار و انحراف آن به کار گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس پس از شکست‌ها و ناکامی‌های الگوی مداخله غرب، راهبرد اصلی مبتنی بر دامن زدن به جنگ‌های قومی و فرقه‌ای در منطقه تمرکز یافته است.

سردار جزایری با بیان اینکه بررسی رخدادها و اتفاقاتی که در منطقه مشاهده می‌شود حاکی از آن است که بهره‌گیری از این راهبرد علیه کشورهایی است که نمی‌خواهند حاکمیت بی چون و چرایی امریکا را بپذیرند، تصریح کرد: از بین بردن ظرفیت نیروهای انقلابی جهان اسلام و درگیرسازی آنها با چالش‌های درونی به جای تهدید منافع استکبار، نظیر آنچه در سوریه اتفاق افتاد از جمله برنامه‌هایی است که توسط آمریکائیها به شکل دقیق طراحی و پیاده سازی می‌شود.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور خاطر نشان کرد: ارائه چهره‌ای نامطلوب از اسلام و ملل جهان و جلوگیری از اقبال جهانیان به سمت اسلام و حرکت‌های انقلاب اسلامی و همچنین نفوذ گسترده سرویس‌های جاسوسی در میان اجتماعات مسلمان و رشد تروریسم از دیگر مصادیقی است که در همین راستا قابل تحلیل می‌باشد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با برشماری اهداف دیگر دشمن گفت: ایجاد مانع در مسیر شکل‌گیری دولت‌های مستقل و مردم سالار، جلوگیری از شکل‌گیری قدرت‌های مستقل منطقه‌ای در برابر قدرت‌های سلطه‌گر غربی، تأمین امنیت رژیم نامشروع صهیونیستی و ایجاد فراغت برای این رژیم در جهت تداوم سرکوب نیروهای مقاومت از اهدافی است که دشمن در راستای راهبرد تقابل با بیداری اسلامی دنبال می‌نماید.

جزایری افزود: در این رهگذر همچنین رژیم های استکباری تلاش می‌کنند با به فراموشی سپردن موضوع قدس شریف، توجه آزادی خواهان و جهان اسلام را از تمرکز به مسأله فلسطین و آزادی سرزمین‌های اشغالی منحرف سازد.

وی تشکیل، سازماندهی و هدایت اقدامات گروه‌های تروریستی و انجام جنگ نیابتی بجای دخالت مستقیم را از راهبردهای آمریکا در منطقه قلمداد و تصریح کرد: بر این اساس آمریکا به دنبال تغییرات اساسی و تضعیف قدرت‌های منطقه و شکستن مقاومت منطقه می‌باشد.

این مقام عالی نظامی با تأکید بر اینکه با وجود تلاش‌های گسترده آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه جنگ نیابتی در سوریه با ناکامی دشمن همراه است گفت: آمریکائیها تلاش می‌کنند با گشودن جبهه جدید عراق، فشار بر مقاومت را افزایش دهند. این در حالی است که مقاومت اجازه عبور دشمن از خطوط قرمز خود را نخواهد داد.

جزایری مقاومت منطقه را مانع جدی آمریکا در پیاده‌سازی نقشه جدید خاورمیانه‌ای کاخ سفید دانست و اظهار داشت: آمریکا با ایجاد سرزمین‌های سوخته و وارد آوردن خسارات هنگفت به زیر ساخت‌های حیاتی کشورهای منطقه در صدد است راهی برای فروپاشی جبهه مقاومت بیابد اما قطعاً با هوشیاری مردم این کشورها، نقشه دشمن نقش بر آب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز