خبرگزاری کار ایران

زیباکلام در گفت‌وگو با ایلنا:

موج اقبال به احمدی‌نژاد دیگر تکرار نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۴۸

در دوره احمدی‌نژاد هرچند صدمه‌های بسیاری به عرصه‌های مختلف کشور وارد شود اما منجر به این شد تا حنای عوام فریبی و پوپولیسم دیگر رنگش را از دست بدهد.

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه دیگر شعارهای پوپولیستی و بی‌محتوا در جامعه ایرانی اثر ندارد، تاکید کرد: اگر عملکرد آقای روحانی هم موفق نباشد فکر نمی‌کنم دیگر موج اقبال به احمدی‌نژاد تکرار شود.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص صحبت‌های اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه دیگر شرایط کشور از ۸۴ تا ۹۲ تکرار نمی‌شود، گفت: لحن رئیس‌جمهور حاکی از یک اعتماد به نفسی بالایی است که ممکن است از مسائل هسته‌ای نشات گرفته باشد.

وی با اشاره به اقدامات اعتمادآفرین دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی اظهار داشت: دولت روحانی به طرف غربی نشان داده که مانند دولت سابق به دنبال کنجکاوی نیست و می‌خواهد با کشورهای دنیا تعاملی سازننده داشته باشد و از سوی دیگر درصدد رفع تحریم‌هاست.

این استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازگشت دوره‌ای مانند احمدی‌نژاد در کشور وجود دارد؟، تصریح کرد: من فکر نمی‌کنم امکان بازگشت چنین دوره‌ای دیگر در کشور مهیا شود چرا که اصولگرایان نیز به واقع‌گرایی رسیده و حاضر نیستند کشور هزینه اقدامات غیر اصولی و غیر کارشناسی را بدهد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه دیگر شعارهای پوپولیستی و بی‌محتوا در جامعه ایرانی اثر ندارد، یادآور شد: دوره آقای احمدی‌نژاد باعثشد تا دیگر معرکه‌گیری و کنجکاوی موثر نباشد و هرچند این دوران باعثشد تا صدمات بسیاری به عرصه‌های مختلف کشور وارد شود اما منجر به این شد تا حنای عوام فریبی و پوپولیسم دیگر رنگش را از دست بدهد.

زیباکلام در پایان تاکید کرد: عملکرد دولت یازدهم نیز در عدم بازگشت چنین دوره‌ای موثر است؛ از سویی شاهد تلاش دولت برای بازسازی امور و رفع مشکلات هستیم و از طرفی، اگر عملکرد آقای روحانی هم موفق نباشد فکر نمی‌کنم دیگر موج اقبال به احمدی‌نژاد تکرار شود چراکه مردم ایران از آن دوران درس گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز