خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

توهین به رییس جمهور توهین به رای ملت است / قوه‌قضاییه فحاشی به مسئولان را پیگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۴۷۱

ورشکستگان سیاسی وقتی به نقطه‌ای می‌رسند که فکر می‌کنند در حال خروج از عرصه سیاسی هستند، با مخالف‌خوانی سعی در بازگشت خود به عرصه سیاسی کشور را دارند / افراطیون بدانند و مراقب باشند که در نهایت نتیجه رفتار افراطی تبدیل شدن به گروه‌های تروریستی است.

دبیرکل حزب سبز گفت: فحاشی کردن نسبت به مقامات کشور یا استفاده از الفاظی که نوعی عنوان مجرمانه پیدا می‌کند باید توسط قوه قضاییه پیگیری شود.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تقسیم‌بندی رفتاری جریانات سیاسی کشور به پنج گروه عنوان کرد: جریان‌هایی وجود دارند که نسبت به مسائل سیاسی کشور بی‌تفاوت بوده و حساسیتی ندارند. جریان دیگر بیشتر با مخالف‌خوانی سعی در حفظ موقعیت سیاسی خود دارند در حالی‌که کارشان بدون منطق و استدلال است و بیشتر جنبه غوغاسالاری دارد.

وی افزود: جریان سوم به لحاظ سیاسی فعال و پویا بوده و به دنبال این هستند که با جریان حاکم تعامل داشته باشند. چهارمین جریان گروه‌هایی هستند که به دنبال نبش‌قبر بوده و ماهیت خود را با پیوند به گذشته تعریف می‌کنند و با به چالش‌ کشیدن رخدادهای گذشته سعی در احیای خود دارند. این گروه در رسانه‌های خود با اتکا به آنچه در گذشته رخ داده است، سعی در حفظ موقعیت خود دارند.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: جریان پنجم خود را در چارچوب نظام تعریف می‌کنند و موافق تقویت نظام هستند. در همین راستا فعالیت سیاسی خود را به سمتی می‌برند که موجب پویایی و تقویت وحدت ملی شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس که اعتدال را رمز براندازی عنوان کرده بود، وی را جزو گروه‌هایی خواند که به دنبال احیای خود هستند و گفت: این جریانات در واقع ورشکستگان سیاسی هستند و وقتی به نقطه‌ای می‌رسند که فکر می‌کنند در حال خروج از عرصه سیاسی هستند، با مخالف‌خوانی سعی در بازگشت خود به عرصه سیاسی کشور را دارند.

وی با تاکید بر اینکه این رفتارها دیگر برای مردم ما قابل پذیرش نیست، گفت: مردم ما به خوبی طی سال‌های پس از انقلاب با هر پنج نمونه رفتار سیاسی آشنا شده‌اند و آنها را به خوبی می‌شناسند. کسانی که خود را در چارچوب نظام تعریف کرده اما برای حفظ موقعیت سیاسی خود اقدام به مخالف‌خوانی می‌کنند، بیشترین ضربه را طی این سال‌ها به کشور وارد کرده‌اند.

دبیرکل حزب سبز خاطرنشان کرد: رفتار این گروه رفته رفته به ابزاری برای سوءاستفاده دشمنان تبدیل می‌شود. رئیس جمهور نماینده یک ملت است و توهین به او در واقع توهین به رای ملت است. اگر کسی عقل سیاسی داشته باشد هیچ گاه مردم و رای آنها را زیر سوال نمی‌برد.

وی با انتقاد از ادبیات برخی از نمایندگان مجلس یادآور شد: قطعا استفاده از چنین ادبیاتی در شان سیاسیون کشور نیست. ما باید از ابزار نقد منصفانه به خوبی استفاده کنیم. فحاشی کردن نسبت به مقامات کشور یا استفاده از الفاظی که نوعی عنوان مجرمانه پیدا می‌کند باید توسط قوه قضاییه پیگیری شود.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: کسانی که از یک تریبون عمومی کشور استفاده می‌کنند، باید بیشتر مراقب باشند تا در آن مسائلی را بیان نکنند که دارای عناوین مجرمانه باشد.

وی با اشاره به هشدار اخیر وزیر اطلاعات در مورد حرکت‌های افراطی و احتمال تکرار دوباره واقعه هفتم تیر گفت: در تاریخ معاصر ما تروریسم مولود تفکر افراطی‌گری است. در تاریخ ایران چه قبل و چه پس از انقلاب عامل ظهور جریانات تروریستی مانند منافقین و گروه‌های تکفیری حرکت‌های افراطی بود.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: باید مراقب باشیم کسانی که در دایره افراطی‌گری و در این ایدئولوژی حرکت می‌کنند، انتهای مسیر آنها رسیدن به یک جریان تروریستی است.

وی با تاکید بر اینکه باید میان انقلابی‌‌گری و افراطی‌گری تفاوت قائل شد، گفت: افراطی‌گری نوعی انحراف در تفکر انقلاب اسلامی است. الگوی رفتاری ما امام(ره) است که هیچ‌گاه در رفتار وی افراط را مشاهده نکردیم، بلکه همواره افراطیون با تفکر امام و یاران امام مقابله داشتند و پس از امام نیز به دنبال حذف و ترور یاران امام بودند.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در مسیر اندیشه‌های امام و توصیه‌های رهبری حرکت کنیم، هرگز افراطی‌گری در رفتار ما بروز نخواهد کرد. کسانی که در مسیر افراط حرکت می‌کنند، بدانند و مراقب باشند که در نهایت نتیجه رفتار افراطی تبدیل شدن به گروه‌های تروریستی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز