خبرگزاری کار ایران

یک فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد:

جلوگیری از ورود دانشجویان به مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه

کد خبر : ۱۸۱۰۲۹

مراسم تودیع و معارفه صبح امروز درحالی برگزار شد که دانشجویان حق ورود به مراسم را نداشتند. این درحالی است که شب گذشته روابط عمومی دانشگاه از طریق ایمیل از دانشجویان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود.

یک فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ممنوعیت ورود دانشجویان به مراسم تودیع و معارفه رئیس این دانشگاه خبر داد.

«سها مرتضایی» در این باره به ایلنا گفت: مراسم تودیع و معارفه صبح امروز درحالی برگزار شد که دانشجویان حق ورود به مراسم را نداشتند. این درحالی است که شب گذشته روابط عمومی دانشگاه از طریق ایمیل از دانشجویان برای حضور در این مراسم خبر داده بود.

وی افزود: بنابر اعلان رسمی دانشگاه، ‌ بنا بود مراسم در آمفی تئا‌تر مرکزی دانشگاه برگزار شود اما صبح امروز متوجه شدیم دانشگاه محل برگزاری مراسم را بدون اطلاع رسانی به دانشجویان تغییر داده و مراسم در آمفی تئا‌تر ساختمان فارابی دانشگاه واقع در خیابان رشت برگزار می‌شود.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ نفر از فعالین دانشجویی این دانشگاه برای حضور در مراسم به دانشگاه آمده بودند، گفت: وقتی از ممنوعیت حضور دانشجویان مطلع شدیم برای ورود به ساختمان فارابی در مقابل در ورودی دانشگاه در خیابان رشت جمع شدیم اما تمام درهای مرتبط به ساختمان فارابی مثل در کتابخانه مرکزی دانشگاه به روی دانشجویان بسته شد.

وی ادامه داد: دانشجویان بالاخره توانستند همراه سه نفر از دیگر مدعوین مراسم، وارد ساختمان فارابی شوند که ممانعت انتظامات دانشگاه از ورود دانشجویان منجر به آسیب درب این ساختمان شد.

مرتضایی با اشاره به اینکه رئیس سابق دانشگاه، ‌با اطلاع از ورود دانشجویان به ساختمان فارابی، محل مراسم را ترک کرده است، مدعی شد: به نظر می‌رسد رئیس سابق دانشگاه به علت ناتوانی از پاسخگویی به دانشجویان و روبرو شدن با آن‌ها مراسم را ترک کرده است.

این دانشجوی پلی تکنیک تهران ادامه داد: دانشجویان با حضور در محل مراسم، پلاکاردهایی با شعار «پلی تکنیک آزاد شد» در دست داشتند.

وی ادامه داد: در پایان مراسم، دکتر معتمدی، ‌سرپرست فعلی دانشگاه در جمع دانشجویان منتقد حضور یافت و با دفاع از منش انتقادی دانشجویان، از آزادی آن‌ها برای فعالیت دانشجویی دفاع کرد و در عین حال اعتقاد خود را به حدی از نظارت بر فعالیت‌های دانشجویی بیان کرد.

دانشجویان نیز با شعار «معتمدی، حمایت، ‌حمایت» پشتیبانی خود از سرپرستی جدید دانشگاه را اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز