خبرگزاری کار ایران

ظریفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت در سیاست داخلی باید اقدامات جدی‌تری انجام دهد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۵۴

اعتدال جدا از فرهنگ کلان اصلاحات نیست / دولت تلاش می‌کند تا دانشگاه به ریل اصلی خویش بازگردد / عزم دولت در حل و سامان بخشیدن به نابه‌سامانی‌هاست / رفتار روحانی نشان می‌دهد که وی می‌خواهد رئیس جمهور همه ملت ایران باشند و نه رئیس جمهور یک بخش از ملت ایران.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دولت در عرصه سیاست داخلی باید اقدامات جدی‌تری انجام دهد تا امید مردم در دولت تدبیر ملموس‌تر شود.

غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سالگرد انتخابات ۲۴ خرداد و پیروزی حسن روحانی گفت: اتفاقی که در ۲۴ خرداد افتاد، حاصل " نه " گفتن مردم به عملکرد هشت ساله گذشته حاکم در کشور مبتنی بر خودبنیادی، عدول از چارچوب‌ها، قانون‌ستیزی، نخبه‌گریزی و فاصله گرفتن از کار کارشناسی بود.

معاون وزارت علوم در دولت اصلاحات با اشاره به شعار اعتدال در شعارهای رئیس جمهور اظهار داشت: اعتدال در عمق فرهنگ اسلامی از دیرباز قرار داشته و معتقدم اعتدال دفتر تکاملی حرکت اصلاحی جامعه است که می‌توان آن را " نواصلاح‌طلبی " دانست چرا که اعتدال جدا از فرهنگ کلان اصلاحات نیست.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان ادامه داد: مردم وقتی به شعار اعتدال روی آوردند که بی‌ثباتی و بی‌اعتدالی هم در نظر و هم در عمل و مناسبات اخلاقی در جامعه حاکم شده بود و خواستار یک نوع ثبات و اعتدال بودند و بنابراین پذیرای شعار روحانی شدند.

وی با بیان اینکه رفتار روحانی از زمانی که به ریاست جمهوری رسیده است تاکنون مبتنی بر اعتدال بوده، تصریح کرد: رفتار و گفتار رئیس جمهور و مرزبندی وی با افراطیون مبتنی بر اصل اعتدال است. رفتار روحانی نشان می‌دهد که وی می‌خواهد رئیس جمهور همه ملت ایران باشند و نه رئیس جمهور یک بخش از ملت ایران.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری نابه‌سامانی‌های باقی‌مانده از دولت قبل خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید، میراث‌دار مشکلات و گرفتاری‌هایی شده است که به مثابه چالش‌ها و مین‌ها سهمناکی می‌ماند اما عزم دولت در حل و سامان بخشیدن به این نابه‌سامانی‌هاست.

ظریفیان با اشاره به فعالیت دولت در عرصه سیاست خارجی ابراز داشت: یکی از بزرگترین گرفتاری‌های جامعه امروز ایران، مسئله تحریم‌هاست که به سایر عرصه‌ها در ایران سایه انداخته است اما دولت تدبیر و امید با تدبیر‌هایی که داشته سعی کرده امیدها را زنده کند و با همه سختی‌ها، زمینه را برای رفع تحریم‌ها و حل پرونده هسته‌ای ایران فراهم کند.

وی در خصوص فعالیت‌های دولت در عرصه اقتصادی بیان کرد: در عرصه اقتصادی شاهد یک نوع اتلاف و هدررفت منابع، رشد بی‌حد و مرز نقدینگی در کشور، افزایش افسار گریخته تورم و گرانی و بی‌ثباتی در قیمت‌ها و سازوکارهای اقتصادی بودیم که بخش اعظمی از این مسائل جنبه روانی، احساس ناامنی در عرصه اقتصادی بود ولی در دولت فعلی با اینکه کار شاق و آنچنانی‌ صورت نگرفته اما این جنبه روانی احساس ناامنی تا حدود زیادی رفع شده و شاهد ثبات و آرامش در بازار و تلاش دولت در مبارزه با تورم و خروج از رکود هستیم.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه یک نوع دلگرمی در میان اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد شده است، یادآور شد: دولت سعی می‌کند در عرصه هنری، کار را به اصحاب هنر بدهد و این کار با پایبندی به مبانی، شعارها و اصول بوده است.

معاون وزارت علوم در دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه در عرصه آموزش عالی شاهد یک دگرگونی بوده‌ایم، بیان کرد: در این دولت تلاش شد تا دانشگاه به ریل اصلی خویش بازگردد. بازگشت استادان به دانشگاه، بازگشت دانشجویان ستاره‌دار، ایجاد یک فضای شاداب و پویا و امن در دانشگاه، برداشته شدن جو امنیتی و بازگشت فضای علمی به دانشگاه‌ها از مهمترین شاخصه‌های فعالیت در عرصه آموزش عالی بوده و می‌توان گفت یکی از نقاط قوت و درخشان دولت در این عرصه بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دولت در عرصه سیاست داخلی باید اقدامات جدی‌تری انجام دهد تا امید مردم در دولت تدبیر ملموس‌تر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز