خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر مطرح کرد:

واگذاری بیش از ۷ هزار پروژه به ۵ قرارگاه نیروی زمینی سپاه در سال جاری

کد خبر : ۱۷۷۳۱۰

وقتی نیاز مناطق محروم روز به روز جدی‌تر شد و امکانات و ظرفیت‌های ارگان‌های اجرایی حداقلی بود سپاه به میدان آمد تا این روزنه‌های نفوذپذیر گسترش پیدا نکند و دشمنان به مقاصد شوم خودشان نرسند.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر سپاه گفت: ۳۲۴۵ پروژه قرارگاه قرب را نیروی زمینی طی دو سال اخیر به پایان رسانده و امسال ۷۲۸۵ پروژه به این نیروی توانمند واگذار شده تا به بهره‌برداری برساند.

به گزارش ایلنا، سردار سیدضیاء الدین حزنی فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر سپاه در مراسم گرامیداشت روز مستضعفین در نیروی زمینی سپاه، گفت: ۳۲۴۵ پروژه قرارگاه قرب را نیروی زمینی طی دو سال اخبر به پایان رسانده است و امسال نیز ۷۲۸۵ پروژه به این نیروی توانمند واگذار شده است.

حزنی با ارائه گزارشی از عملکرد سپاه در رفع محرومیت مناطق مرزی، گفت: وقتی نیاز مناطق محروم روز به روز جدی‌تر شد و امکانات و ظرفیت‌های ارگان‌های اجرایی حداقلی بود سپاه به میدان آمد تا این روزنه‌های نفوذپذیر گسترش پیدا نکند و دشمنان به مقاصد شوم خودشان نرسند.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان در مرزها برای واگرایی، تصریح کرد: اقدامات مناسب و شایسته محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی سپاه باعثشده تا دشمنانی که تا دیروز برای واگرایی مردم ایران در مرزها تبلیغ می‌کردند امروز با همگرایی جمعیت این مناطق، مأیوس شوند.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهداف اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی پرداخت و گفت: رفع فقر و محرومیت، پیوند مردم با نظام از طریق ایجاد محبوبیت، اثبات کارآمدی نظام، ایجاد بارقه امید و نشاط، رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت، ترمیم خرابی‌ها و آبادانی مملکت و نمایش باشکوه نظام اسلامی، حفظ شور و شعف برای پاسداری از نظام و حل مشکل مردم محروم و ستمدیده از اهداف سپاه در راستای انجام مأموریت محرومیت زدایی در مناطق مرزی است.

وی افزود: البته ایجاد امنیت پایدار در رأس همه این اهداف قرار دارد و جزو بدیهیات قرارگاه سازندگی کوثر به حساب می آید.

حزنی با بیان اینکه ۹۰ درصد اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی عمرانی و تنها ۱۰ درصد غیرعمرانی است، تصریح کرد: عمده طرح‌های پروژه‌های محرومیت‌زدایی کوچک، زودبازده، عام المنفعه و فاقد پیچیدگی‌های فنی و مهندسی است که در راستای برقراری امنیت پایدار و ساماندهی نظام انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر ضمن اشاره به احداثو بهره‌برداری اقدامات عمرانی چون خانه بهداشت، غسالخانه، ۲۰۰۰ کیلومتر جاده روستایی، ۶۰ فقره موج شکن، افزود: ساخت و راه‌اندازی مسجد در مناطق دورافتاده و مرزی کشور جزو پروژه‌هایی است که متأسفانه با یک عقب ماندگی و افت قابل توجهی مواجه هست که بنابر تأکید مقام معظم رهبری لازم است در سال جاری با عزم راسخ و مجدانه کار دنبال شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۳۲۴۵ پروژه قرارگاه قرب را نیروی زمینی طی دو سال اخیر به پایان رسانده است و امسال ۷۲۸۵ پروژه به این نیروی توانمند واگذار شده تا با مشارکت ۵ قرارگاه مأموریتی خود بتواند آنها را محقق و به بهره‌برداری برساند.

پیش از سخنان سردار حزنی، سردار منصوری مسئول قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه نیز گزارشی از عملکردی نیروی زمینی سپاه اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های قرارگاه محرومیت زدایی در ۱۵ محور اعم از بازسازی و احداث۳۹۰ مسجد، تکمیل ۱۲ حوزه علمیه، ۴۳ مورد ساخت غسالخانه، ۶۰ پروژه ساخت پل، ساخت ۳۹ خانه عالم، ۱۸ مدرسه تقسیم بندی شده است. البته در کنار این اقدامات عمرانی، ۲۷ هزار نفر لوازم التحریر، ۲۴ هزارنفر سبدکالا توزیع و ۹۶۰ هزار نفر نیز از سوی پزشکان بیمارستان صحرایی تحت درمان قرار گرفتند.

در پایان این مراسم با اهداء لوحی از تلاش‌های بی‌وقفه فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر سپاه توسط معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نمایشگاهی از آخرین دستاوردها و تصاویر به دست آمده از اقدامات محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در طول سه سال اخیر برپا شد و به مدت سه روز در معرض بازدید کارکنان نیرو قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز