خبرگزاری کار ایران

تاکید ولایتی بر تحکیم روابط ایران و چین

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۷۰۷

در حال حاضر چین به عنوان یک کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و کشوری که سریعترین و مهمترین رشد را میان کشورهای در حال رشد دارد بدون تردید در آینده نقش بسیار مهمتری را در دنیا ایفا خواهد کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، روابط میان ایران و چین را بسیار سازنده خواند و بر تحکیم هرچه بیشتر این روابط تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی پس از ورود به فرودگاه پکن با بیان اینکه این سفر به دعوت رسمی رئیس مرکز آکادمی علوم چین و در پاسخ به سفر وی به تهران صورت گرفته است گفت: رابطه بسیار سازنده ای میان دو مرکز مهم استراتژیک ایران و جمهوری خلق چین برقرار شده است و ادامه این گفت‌وگوها می تواند در تعمیق روابط دو کشور موثر باشد.

وی افزود: بررسی استراتژی روابط خارجی و چگونگی تحولاتی که در چین و ایران اتفاق افتاده مورد بحثدو طرف قرار گرفته و خواهد گرفت.

ولایتی با اشاره به نزدیکی روزافزون دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به عنوان دو کشور مهم آسیایی گفت: بدون تردید این مطالعات و ارتباطات استراتژیک می تواند موجب ریشه دار تر شدن هرچه بیشتر این روابط شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: در حال حاضر چین به عنوان یک کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و کشوری که سریعترین و مهمترین رشد را میان کشورهای در حال رشد دارد بدون تردید در آینده نقش بسیار مهمتری را در دنیا ایفا خواهد کرد.

ولایتی با تاکید بر اینکه رابطه میان ایران و چین بسیار سازنده است، گفت: بعد از سفر دکتر روحانی به این کشور، این روابط استحکام بیشتری یافته و در این سفر ما هم در حوزه مطالعات استراتژیک و همکاری ها در این زمینه، گفتگوها و تبادل نظرها را ادامه خواهیم داد و هم اینکه با برخی از مقامات چین دیدار خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز