خبرگزاری کار ایران

بیانیه جهاد دانشگاهی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

کد خبر : ۱۷۳۲۱۰

امام به ثقلین دست آویخت و آن را خط مشی زندگی فردی و اجتماعی و مبارزه خود ساخت؛ صادقانه مردم را به آن دو امانت عزیز سفارش نمود و خود شجاعانه و مردانه به هیچ هراس و مصلحت اندیشی ذلیل کننده در برابر قوای شیاطین عالم ایستاد و در عین حال یار و غمخوارمظلومان بود.

جهادگران جهاد دانشگاهی به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(قدس سره) با صدور بیانیه‌ای دلبستگی و پایداری خود را به آرمان‌های امام(قدس سره) و تبعیت از رهبری و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) اعلام کردند.

به گزارش ایلنادر این بیانیه آمده است: ایام نیمه خرداد، نقطه عطف یادآوری درس‌های الهی امام خمینی(قدس سره) است که با گذشت زمان و بروز وقایع مختلف، تدبر در آنها موجب معرفی ابعاد شگفت آن شخصیت عظیم الشأن می‌شود.

امام خمینی(قدس سره) شخصیتی بود خدا محور که وظیفه خود را به بهترین وجه، شناخت و در این راه با تاسی به تعالیم عالیه و انسان ساز اسلام عزیز و پیروی از اجداد طاهرینش(ع) و به ویژه سالار شهیدان(ع)، قلوب مشتاقان را با اخلاص، حکمت و موعظه‌ نیکو به سوی پروردگار عالم دعوت نمود و از اوان سال۴۲ با خیل دل‌های بیدار و همراهی توده‌های عاشق اسلام به مبارزه در میدان‌های مختلف نبرد با ظلم و استبداد و بی‌عدالتی پرداخت.

امام به ثقلین دست آویخت و آن را خط مشی زندگی فردی و اجتماعی و مبارزه خود ساخت؛ صادقانه مردم را به آن دو امانت عزیز سفارش نمود و خود شجاعانه و مردانه به هیچ هراس و مصلحت اندیشی ذلیل کننده در برابر قوای شیاطین عالم ایستاد و در عین حال یار و غمخوارمظلومان بود.

امام، همه سختی‌ها را به خاطر خدا تحمل کرد و در برابر چشمان بهت زده‌ جهانیان، آنچنان رحمت و نصر الهی را جلب نمود که نور امید در دل‌های مستضعفین جهان تابیدن گرفت و مصداق آیه مبارکه " إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ " گشت.

او بلندترین گام را برای خارج کردن بشریت از زیر سایه سنگین و ننگین دستگاه‌های استکباری و در رأس آنها آمریکا برداشت و به همگان گوشزد فرمود که در جهان، حجم تحمل زحمتها و رنجها و فداکاری‌ها و جان نثاریها و محرومیت‌ها مناسب حجم بزرگی مقصود و ارزشمندی و علو رتبه آن است و مصداق کلام معصوم که " قِیمَةُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ " گشت.

امام عزیز، خطاب به ملت ایران فرمود: «آنچه که شما ملت شریف و مجاهد برای آن، بپا خاستید و دنبال می‌کنید.

و برای آن، جان و مال نثار کرده و می‌کنید، والاترین و بالاترین و ارزشمندترین مقصدی است و مقصودی است که از صدر عالم در ازل و از پس این جهان تا ابد عرضه شده است و خواهد شد.»(وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(قدس سره))

آری، عظمت هدف و عزم راسخ امام به ما می‌آموزد که امروز نیز پس از گذشت بیست و پنج سال از ارتحال و فقدان جانسوز او، برای تداوم انقلاب با چشمانی باز دنباله رو همان عاملی باشیم که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند. به همین دلیل باید به حرکت صادقانه در خط امام ایمان داشته باشیم، بیانات و دستورات و روشنگری ها و سفارش های امام و بویژه وصیت‌نامه سیاسی، الهی آن مرد بزرگ را با تدبّر، در صحنه اقدام، جامه‌ عمل بپوشانیم و آگاه باشیم که امروز هدایت ایران اسلامی و مجاهده‌ ملت برای تحقق اهداف بلندی نظیر اقتصاد مقاومتی دانش بنیان، مدیریت جهادی و جهاد فرهنگی بدون شک، تداوم راه آن عزیز سفر کرده است و یأس و ناامیدی از توان داخلی و کندکردن سرعت پیشرفت علم و فناوری به بهانه‌های مختلف، دوری از دستورات و سفارش های آن عزیز بزرگوار است.

و اینک اعضای نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در آستانه بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیة الله العظمی امام خمینی(قدس سره) بار دیگر اعلام می‌کنند که همچنان تعهد و دینداری و دانش و تخصص را به مثابه دو بال پرواز برای نیل به شکوفایی و عزتمندی ایران اسلامی می‌دانند و بر این باور اصرار دارند که در هر یک از عرصه های اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور، نگاه کلان و برنامه محور امری اجتناب ناپذیر است.

جهادگران جهاد دانشگاهی دلبستگی و پایداری خود را به آرمان‌های امام(قدس سره) و تبعیت از رهبری و هدایت‌های رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) اعلام کرده و ضمن حضور فعال در آیین انقلابی، عاطفی و ملی بزرگداشت حضرت امام(ره)، از ملت شریف ایران اسلامی دعوت می‌کنند تا دست در دست هم با اتکال به خدای سبحان و وحدت کلمه، عزم ملی و مدیریت جهادی خود را برای پیشرفت همه جانبه کشور به نمایش گذارند که بی‌تردید الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است. وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ ".

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز