خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی در دیدار با وزیر و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

به عصر قبل از اینترنت نمی‌توانیم برگردیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۱۴

شاکله انقلاب با آگاهی‌بخشی و استمرار آن هم با آگاهی‌بخشی خواهد بود؛ آن گروهی درهای فرهنگی خودشان را می‌بندند که احساس ضعف می‌کنند در حالی که اگر یک اندیشه مولد داشته باشند از ابزار بیان آن استفاده می‌کنند.

یادگار امام با اشاره به موضوع آگاهی بخشی در جامعه، تأکید کرد: از این عرصه نترسیم و به جوهره ایمان مردم اعتقاد داشته باشیم و قبول کنیم که دین و ایمان یک عنصر وارداتی درون آنها نیست بلکه از درون آنها می جوشد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با وزیر، معاونین و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انواع تقسیم بندی انقلاب‌ها در جهان اظهار داشت: انقلاب‌ها بر اساس ایدئولوژی، هدف، جغرافیا و… تقسیم‌بندی می‌شوند اما تقسیم‌بندی دیگری که وجود دارد ابزار انقلابیون و رهبران انقلاب برای پیروزی است؛ مثلاً در انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ روسیه «سربازان» ابزار انقلاب بودند و یا در انقلاب آمریکا یک «لشگر» این نقش را ایفا کرد، اما از طریق ابزار رهبران انقلاب به خوبی می‌توانیم تشخیص دهیم که هدف انقلاب چیست؟

وی با اشاره به این جمله فوکو که «انقلاب ایران انقلاب نوار است» افزود: سیری که در انقلاب ما طی شده نشان می‌دهد که انقلابی با تکیه بر آگاهی است و حتی وقتی از امام سؤال کردند که در مقابل سربازانی که به ما گلوله شلیک می‌کنند چه کنیم؟ امام گفتند به آنها گل بدهید و یا در خاطرات انقلاب آمده که وقتی به امام پیشنهاد دادند در تظاهرات انقلاب برای نشان دادن قدرت چند ماشین آتش زده شود، ایشان موافقت نکردند. بنابراین انقلاب ما متکی به زور، جنگ، کودتا و ارتش نبود بلکه انقلابی است که از درون خانه‌ها جوشید و متکی بر آگاهی بود و به این دلیل به آن انقلاب نوار می‌گویند؛ در آن زمان وقتی امام در تبعید سخنرانی می‌کردند از طریق تلفن صدای این سخنرانی به ایران ارسال می‌شد و سپس بطور وسیع تکثیر می‌گردید.

سید حسن خمینی یادآور شد: جالب است که انقلاب ما اولین انقلابی است که از تکنولوژی و ابزارهای مدرن برای پیروزی استفاده کرد و پیام‌های انقلاب اسلامی از طریق رادیو به مردم می‌رسید. در حالی که در انقلاب‌های قبلی از این ابزار یا استفاده نشده بود و یا صرفاً برای تبلیغ فعالیت‌ها از آن استفاده می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز هم این مسئله به شکل دیگری ادامه دارد و پیشرفت در تکنولوژی به گونه‌ای است که شاید هر ماه در این زمینه تحول ایجاد می‌شود، تأکید کرد: ما به عصر قبل از اینترنت نمی‌توانیم برگردیم و فضای فناوری به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را از بین برد بلکه باید آن را مدیریت کرد.

یادگار امام با بیان اینکه این مدیریت در مورد هر ابزاری لازم است، گفت: ابتدا که هر وسیله‌ای ساخته می‌شود همه می‌ترسند و فکر می‌کنند که دین را از بین می‌برد، در حالی که دین و ایمان نیاز مردم است و از درون آنها می‌جوشد؛ لذا دیدید که در شوروی بعد از چند دهه که تمام درها به روی دینداری بسته شد بعد از فروپاشی ۸۰ درصد مردم به خدا اعتقاد داشتند زیرا نیاز به دین، خدا و ماوراءالطبیعه نیاز فطری از آنهاست و رسانه‌ها نه دیروز توانستند آن را از بین ببرند و نه در آینده خواهند توانست این کار را انجام بدهند.

وی با تأکید بر اینکه امکانات تکنولوژیک و رسانه‌ای را باید در خدمت آموزه‌های دینی و انقلابی قرار داد، تصریح کرد: شاکله انقلاب با آگاهی‌بخشی و استمرار آن هم با آگاهی‌بخشی خواهد بود؛ آن گروهی درهای فرهنگی خودشان را می‌بندند که احساس ضعف می‌کنند در حالی که اگر یک اندیشه مولد داشته باشند از ابزار بیان آن استفاده می‌کنند.

یادگار امام ادامه داد: ما مدعی هستیم که اندیشه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) یک اندیشه مولد است و قرار است فردای جهان را بگیرد و مدعی هستیم که اگر این اندیشه را در اختیار دل‌های پاک قرار دهیم همه به آن گرایش پیدا می‌کنند؛ چه کسی است که علی(ع) فاطمه زهرا(س) و سیدالشهداء(ع) را بشناسد و به آنها خضوع و احترام نکند؟ شناخت این بزرگان به ابزاری لازم دارد که البته ابزار اگر در دست دشمن باشد ضرر کرده‌ایم اما باید به راحتی در دست دوست قرار بگیرد.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با آگاهی‌بخشی استمرار می‌یابد، گفت: هرچه در این بعد توانمندتر شویم پیروزیم و راه آن این است که از این عرصه نترسیم و به جوهره ایمان مردم اعتقاد داشته باشیم و قبول کنیم که دین و ایمان یک عنصر وارداتی درون آنها نیست بلکه از درون آنها می‌جوشد.
در پایان این مراسم از تمبر یابود پنجاهمین سال نهضت امام خمینی(س) با حضور یادگار امام و وزیر ارتباطات رونمایی شد.

این تمبر یادبود در ۲۰۰ هزار سری چاپ شده است و به ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه جهانی پست ارسال می‌شود.

در ابتدای این مراسم نیز دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سخنانی را ایراد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز