خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر:

مسلمان و غیر مسلمان، ایرانی و غیر ایرانی دلسوز یکدیگر باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۰۸۲

امام این درس را به ما می دهد که دوران تبعید، حمایت شرق و غرب از رژیم ستمشاهی و… باعثناامیدی او نشد و ما می توانیم این امید را به عنوان سرمایه ای حیاتی به کار بگیریم.

یادگار امام گفت: ما دین داران توجه بیشتری به این هدف داریم و ادیان آمده اند که هم ما را به آخرت رهنمون کنند و هم دنیای ما را بهتر سازند و ساختن دنیا جز به این نیست که دست در دست هم دهیم به مهر؛ و مسلمان و غیر مسلمان، ایرانی و غیر ایرانی دلسوز یکدیگر باشیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از اعضای سازمان جوانان این جمعیت، اظهار داشت: یکی از شروط جوانی قانع نبودن به وضع موجود است و اگر جوان وضعیت موجود را بپذیرد یک پیر - فارغ از ماه و سال - است، در حالی که چشم جوان باید به آینده باشد و همواره حرکت برای او اصالت داشته باشد. آنهایی که دل در گرو گذشته دارند نیز باید این را سرمایه ای بدانند که با تکیه بر تجربه پیشینیان به سوی آینده حرکت کنند.

وی با بیان اینکه آرمان سازمان جوانان هلال احمر کمک به انسانیت و زندگی بهتر است، یادآور شد: ما دین داران توجه بیشتری به این هدف داریم و ادیان آمده اند که هم ما را به آخرت رهنمون کنند و هم دنیای ما را بهتر سازند و ساختن دنیا جز به این نیست که دست در دست هم دهیم به مهر؛ و مسلمان و غیر مسلمان، ایرانی و غیر ایرانی دلسوز یکدیگر باشیم.

یادگار امام با اشاره به اینکه در احادیثآمده است که هرکس مهر و عطوفت در وجود او نیست، انگار قطعه ای از وجود او گم شده است، گفت: سازمان جوانان هلال احمر باید دو قید را برای کار خود داشته باشد؛ اول آنکه بداند کار مهمی انجام می دهد و دوم اینکه به افق های آینده چشم داشته باشد و امروز را نردبان تعالی فردا کنند. لذا از تجربیات گذشتگان استفاده کرده، دچار گسست نسلی نشوید و تجربیات پیشینیان را بی ارزش تلقی نکنید، آورده های پیشینیان را از بین نبرید و با مشاهده نقاط ضعف و قوت، به آینده امید داشته باشید.

وی با بیان امید به آینده شرط هر حرکتی است، یادآور شد: امام این درس را به ما می دهد که دوران تبعید، حمایت شرق و غرب از رژیم ستمشاهی و… باعثناامیدی او نشد و ما می توانیم این امید را به عنوان سرمایه ای حیاتی به کار بگیریم.

پیش از سخنان یادگار امام دکتر محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمرطی سخنان کوتاهی، گزارشی را از فعالیت های سازمان جوانان این جمعیت ارائه کرد.

در پایان این دیدار، تندیس «کبوتر صلح» به عنوان نماد صلح و کرامت انسانی از سوی دکتر فرهادی و دکتر قبادی(رئیس سازمان جوانان هلال احمر) به یادگار امام اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز