خبرگزاری کار ایران

واکنش آشنا به سخنان خطیب نماز جمعه تهران

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۱۰۷

وقتی کارامدی فیلترینگ و پارازیت و راپل و گشت ارشاد را مورد پرسش قرار می‌دهد نمی‌خواهد از محتوا و اهداف تلویزیون‌های ماهواره‌ای و سایت‌های فضای مجازی دفاع کند بلکه به دنبال راه‌های موثرتر، معقول‌تر و مقبول‌تر برای دفاع از هویت و حیثیت و کرامت مردم و به خصوص نسل جوان است

مشاور ارشد رییس جمهور نسبت به سخنان خطیب امروز نماز جمعه تهران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسام الدین آشنا طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک به سخنان امروز آیت الله احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران که به اظهارات رییس جمهور مبنی بر اینکه «نمی توان افراد را به زور به بهشت برد» انتقاد کرده بود، واکنش نشان داد.

مشاور ارشد رییس جمهور در یادداشت خود نوشته است:

«سخنان امام جمعه محترم موقت تهران بیان عمومی دلواپسی های بخشی از جامعه متدین است. بی شک تفسیر اول ایشان از سخنان ریاست محترم جمهور کاملا مطابق صواب است. دولت اسلامی هم موظف به تسهیل و تسریع تعالی اجتماع است هم مکلف به کاهش زمینه های آسیب ها و مقابله با تهدیدات فرهنگی.
دیدگاه رییس جمهور در باره اهداف و وظایف فرهنگی دولت با بسیاری از عالمان و سیاستگذاران کشور همسو است اما ایشان ضرورت بازنگری انتقادی و آسیب شناسانه در مورد شیوه ها و آثار خواسته و ناخواسته اقدامات اجرایی و قضایی در مسایل فرهنگی را یادآوری می کنند.
وقتی کارامدی فیلترینگ و پارازیت و راپل و گشت ارشاد را مورد پرسش قرار می‌دهد نمی‌خواهد از محتوا و اهداف تلویزیون‌های ماهواره‌ای و سایت‌های فضای مجازی دفاع کند بلکه به دنبال راه‌های موثرتر، معقول تر و مقبول تر برای دفاع از هویت و حیثیت و کرامت مردم و به خصوص نسل جوان است. کاهش حضور و ظهور اندیشه و اقدام نظامی و انتظامی در مواجهه با این پدیده ها به معنای استقبال بیشتر از حضور فن شناسان، روانشناسان، جامعه شناسان، فرهنگ شناسان و ارتباطات شناسان در عرصه فضاهای رسانه ای نوین است.»

به گزارش ایلنا آیت‌الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور گفته بود: «مسئول محترمی گفته‌اند ما به زور شلاق نمی‌خواهیم مردم را راهی بهشت کنیم که از این جمله، ‌سه معنا برداشت می‌شود. یک معنای آن این است که مکتب ما مکتب منطق است و مکتب شلاق نیست که این معنا مورد قبول ما هم است. معنای دوم این است که مردم را آزاد بگذاریم تا آن‌ها هر کاری را که می‌خواهند بکنند و در عرصه اخلاقی، سیاسی و فرهنگی آزاد باشند و حدود الهی را بشکنند و امر به معروف و نهی از منکر هم نباشد، که این معنا مورد تایید هیچ مسئولی در نظام اسلامی نیست. معنای سوم آن نیز این است که اگر معنای این حرف هم این باشد که ما جاده بهشت را صاف نکنیم این هم درست نیست و اصلا رسالت حکومت دینی صاف کردن جاده بهشت است و همانطور که دولت درعرصه اقتصاد دخالت و مدیریت می‌کند ما هم می‌‌گوییم که حکومت دینی وظیفه دارد جاده بهشت را برای بهشتی کردن مردم هموار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز