خبرگزاری کار ایران

«توکلیان» در گفت وگو با ایلنا:

با همایش " ما نگرانیم " و داد زدن کاری انجام نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۱۷۹

لبیک به دغدغه های فرهنگی رهبری، در قالب همایش عملیاتی نمی شود / ما نگرانیم واقعی هر کس، در حوزه خودش باید نمود عملی پیدا کند / در ۱۰ سال گذشته برای فرهنگ قم چه کردند؟ / فقط زیرساخت طهارت یک میلیون زائر قم در نیمه شعبان فراهم شده است؟

ایلنا: معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با انتقاد از برگزاری تجمع اخیر صورت گرفته در قم با عنوان " ما نگرانیم " که به بهانه دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب برگزار شده بود، اظهار داشت: " ما نگرانیم " در قالب راهپیمایی و شعار نمی شود، بلکه " ما نگرانیم " واقعی هر کس، در حوزه خودش باید نمود عملی پیدا کند؛ برای مثال من «مهدی توکلیان» در جایگاه معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظیفه ام این است که فرمایشات آقا(رهبری) را در حوزه مطبوعات پیگیری و عملیاتی کنم؛ وقتی این کار را کردم در راه رفع نگرانی ایشان کاری انجام دادم و الا این که در خیابان بیایم و داد بزنم، کاری نمی توانم انجام دهم.

«مهدی توکلیان» در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری همایش هایی که به نام فرهنگ و دفاع از مواضع فرهنگی رهبر انقلاب برگزار می شود، اظهار داشت: لبیک به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری، در قالب همایش، سمینار و فعالیت های از این دست عملیاتی نمی شود.

وی گفت: دغدغه رهبری باید در ادارات کل ارشاد تمام استان های کشور، به صورت دستور العمل، اجرایی و رفع شود؛ به طور مثال مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ، نشر، کتاب و مطبوعات؛ این ها باید بشود مانیفست، بشود عملیاتی، و بر اساس فرمایشات رهبری اقدام بشود.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، افزود: فکر می کنم یکی از مهمترین وظایف اداره کل ارشاد قم، باید این باشد، به عنوان این که در قم و در یک پایگاه تفکر شیعی فعالیت می کند، بتواند دغدغه های ولی امر مسلمین جهان را به صورت عملیاتی انجام دهد؛ در حوزه اقتصاد، فرهنگ و هنر، در حوزه ترویج معارف شیعی، در حوزه ترویج معارف اسلامی، درحوزه دغدغه های ایشان در بحثمطبوعات و در حوزه کتاب و سایر دستورالعمل هایی که در طول دوران رهبری، ایشان فرمودند و باید این مطالبات به صورت عملیاتی انجام شود.

«توکلیان» در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی از کارهای مفید عرصه فرهنگ در استان قم، تقویت بحثتوریسم مذهبی به صورت عملیاتی است، گفت: تقویت بحثتوریسم مذهبی و معنوی و گردشگری در قم، نیاز به زیرساخت های مختص به خودش دارد.

وی افزود: افزایش هتل ها و ارتقاء کیفیت آن ها، امکانات گردشگری، وجود راهنمایان گردشگری به زبان های متفاوت و مسلط به زبان های خارجی، افزایش خدمات حوزه گردشگری در سطح عمومی در سطح استان، از جمله زیرساخت های مورد نیاز تقویت بحثتوریسم مذهبی و معنوی در قم است، اما وقتی این زیرساخت ها فراهم نیست، فقط نمی شود در قالب مصاحبه و بیان این سخنان که " گردشگری زیارت، راهکار توسعه قم است " این مشکلات را حل کرد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، خاطرنشان کرد: گردشگری زیارت در صورتی راهکار توسعه است که بتواند در کل استان و بین مسئولین استان، بسیج عمومی در این خصوص باشد تا بتواند از لحظه ورود مسافر و زائر به قم و خروج از ترمینال، راه آهن و…، بتواند خدماتی را به گردشگر داشته باشد.

«توکلیان» گفت: با وجود فضایی مثل مسجد مقدس جمکران که به اقرار متولیان و مسئولان مربوط به حرم حضرت معصومه(س) و جمکران، بیش از یک میلیون و نیم نفر زائر در شب نیمه شعبان وارد قم می شوند، این سؤال در ذهن مطرح می شود که آیا واقعا استان قم ظرفیت یک میلیون نفر زائر برای ارائه امکانات و خدمات به آن ها را داشته است یا خیر؟ حتی در حوزه طهارت می خواهم بگویم و به هیچ حوزه دیگری کار ندارم؛ حوزه طهارت این زائر و نمازگزاری که می خواهد به مسجد مقدس جمکران برود، باید فراهم بوده تا ایشان پاک و مطهر باشد و وضو بگیرد و وارد کار معنوی و عبادت کردن و زیارت کردن شود و مشکلی برای تشرف به حرم حضرت معصومه(س) نداشته باشد.

وی افزود: بنابراین برای تقویت توسعه گردشگر مذهبی و معنوی در قم، باید به توسعه زیرساخت ها اقدام کنیم؛ وقتی همه آن زیرساخت ها فراهم شد، به توسعه استان کمک خواهد شد؛ در این صورت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به اضافه حوزه علمیه قم، ۴۴۰ امامزاده و بقاع متبرکه در این استان که در ساخت معماری و هنر معماری اسلامی شان یونیک و در جهان بی نظیر هستند، می توانند شاخص توسعه گردشگری و معنوی باشند.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با تأکید بر این که توسعه وقتی شکل می گیرد که توسعه فرهنگی شکل گرفته باشد، گفت: توسعه فرهنگی کلید طلایی توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و توسعه پایدار در همه امور است.

«توکلیان» در ادامه سخنان خود، با انتقاد از برگزاری تجمع اخیر صورت گرفته در قم با عنوان " ما نگرانیم " که به بهانه دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب برگزار شده بود، اظهار داشت: ما نگرانیم در قالب راهپیمایی و شعار نمی شود، بلکه ما نگرانیم واقعی هر کس، در حوزه خودش باید نمود عملی پیدا کند؛ برای مثال من «مهدی توکلیان» در جایگاه معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، وظیفه ام این است که فرمایشات آقا(رهبری) را در حوزه مطبوعات پیگیری و عملیاتی کنم؛ وقتی این کار را کردم در راه رفع نگرانی ایشان کاری انجام دادم و الا این که در خیابان بیایم و داد بزنم، کاری نمی توانم انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: سؤالی که اکنون مطرح می شود، این است که در طول ۱۰ سال گذشته و در همین قم، آیا در حوزه فرهنگ عمومی اتفاقی انجام شده؟ سؤال این است که چرا کسی این مسائل فرهنگی را در طول ۱۰ سال گذشته به صورت جدی مطالبه نکرده و کار خاصی نشده است؟ چرا این مسائل جزء طلبکاری کسی نیست؟ وظیفه رسانه ها این است که طلبکارانه وارد شوند و این مسائل را دنبال کنند.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، گفت: متأسفانه آن چیزی که من برداشت کردم این است که مطبوعات قم، اکثرا در غالب خط و ربط سیاسی و رفاقت شخصی و… حرکت می کنند؛ فلان مدیر مسئول روزنامه با فلان اداره رفاقتی دارد و عکس معاونان و مسئولان آن را بی جهت در صفحه یک خود کار می کند؛ با این شرایط توفیقی حاصل نشده و اتفاقی در حوزه فرهنگی نمی افتد.

«توکلیان» در پایان تأکید کرد: قم باید در همه مسائل الگو باشد، به شرطی که مثلا من معاون مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم جسارت کنم و حرفم را بزنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز