خبرگزاری کار ایران

سیامک‌ره پیک:

شورای نگهبان در آستانه هر انتخاباتی با فشارهای سیاسی مواجه می شود

کد خبر : ۱۶۹۷۷۴

تجربه گذشته نشان می‌دهد، اعضای شورای نگهبان در مورد مسائل انتخابات، نظرات مختلف دارند اما تأثیرپذیری ندارند. یعنی هر کسی برداشت خود را دارد اما به لطف خداوند متعال، تأثیر پذیری و نفوذپذیری در شورای نگهبان نداریم.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با اشاره به اعمال فشار برخی جریانهای سیاسی به شورای نگهبان در آستانه انتخابات گفت: احتمالاً در انتخابات آینده نیز هم شورای نگهبان و هم دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در استانها و همکاران ما با توقعات و فشارهای سیاسی خارج از قانون مواجه می گردند اما قطعاً این فشارها تأثیری بر شورای نگهبان نخواهد داشت. زیرا وظیفه ما عمل به قانون طبق معیارها و ملاک ها است.

به گزارش ایلنا، سیامک ره‌پیک در بازدید ازدفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران همچنین گفت: استقبال شورای نگهبان از ورود همه اشخاص و جناح‌ها به صحنه انتخابات، در ضرورت انجام وظایف قانونی شورای نگهبان، تغییری ایجاد نخواهد کرد.

این مقام شورای نگهبان افزود: انتخابات آینده ضمن اینکه ذاتاً مهم است از جهاتی اهمیت و پیچیدگی‌های بیشتری دارد زیرا دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باهم برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان یادآور شد: البته پیچیدگی‌های انتخابات، تغییری در وظیفه اصلی شورای نگهبان ایجاد نمی‌کند.

ره‌پیک تصریح کرد: وظیفه اصلی شورای نگهبان در انتخابات روشن است؛ باید مطابق قانون و سیاست‌های کلی نظام به قصد صیانت از آرای مردم و با اقتدار و رعایت انصاف و عدالت، نظارت حداکثری خود را بر انتخابات اعمال کند.

وی ادامه داد: بنابراین باید هدف اصلی و کارویژه شورای نگهبان در انتخابات به نحو مناسبی انجام گیرد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان اضافه کرد: هرچه به انتخابات نزدیک تر شویم، میل ورود به صحنه از سوی اشخاص و جناح‌های سیاسی افزایش می یابد. شورای نگهبان نیز از اینکه انتخابات پرشور گردد، استقبال می‌کند.

ره پیک یادآور شد: شورای نگهبان طرفدار این نیست که ورود افراد به انتخابات محدود شود. اما هم شورای نگهبان با وظیفه نظارتی خود و هم همه نهادها، اشخاص و گروه‌ها باید تلاش کنند افراد واجد صلاحیتی که در چهارچوب قانون قرار می گیرند را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.

وی در این باره تصریح کرد: زیرا حضور فعال و پرشور در انتخابات لازم و خوب است اما این حضور به معیارها و چهارچوب‌های قانونی مقید است.

ره پیک افزود: تجربه گذشته نشان می‌دهد، اعضای شورای نگهبان در مورد مسائل انتخابات، نظرات مختلف دارند اما تأثیرپذیری ندارند. یعنی هر کسی برداشت خود را دارد اما به لطف خداوند متعال، تأثیر پذیری و نفوذپذیری در شورای نگهبان نداریم.

وی در این دیدار ضمن تقدیر از مسوولان دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران و نیز مسوولان دفاتر نظارتی شهرستانها و مناطق این استان بر اهمیت هماهنگی و انسجام در انجام وظایف تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز