خبرگزاری کار ایران

آیت الله شاهرودی در دیدار با رئیس قوه قضاییه عراق:

از دستاوردهای دستگاه قضایی ایران برای پیشبرد سیاست های قضائی خود استفاده کنید

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۲۱

جمهوری اسلامی ایران قوانین ارزشمند و گران سنگی در ارتباط با قضا و احکام اسلامی دارد؛ و قوانین مادری همچون آیئن دادرسی کشور و قانون مجازات اسلامی را به تصویب رسانده که می تواند آن را برای استفاده در اختیار مقامان قضائی عراق قرار دهد.

متهت محمود رئیس قوه قضائیه عراق عصر امروز با آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس سابق دستگاه قضائی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در دیدار هیات عالی قضائی به برگزاری انتخابات اخیر عراق اشاره کرد و گفت: الحمدالله انتخابات عراق تجربه موفقی بود و ملت عراق پیروز شدند و نشان دادند که هیچ کشور عربی ازنظر مردم سالاری مانند عراق نیست که توانسته باشد چندین بار به این خوبی انتخابات برگزار کند.

رئیس سابق دستگاه قضائی اظهار کرد: امیدوارم مسئولانی که بر روی کار می آیند و انتخاب می شوند کمر همت برای خدمت ببندند.

وی ادامه داد: عراق از کشورهای مهم منطقه از لحاظ اقتصادی؛ فرهنگی و تمدن اسلامی است و از حوزه های علمیه مطرح؛ قبور اهل بیت و نخبگان بسیاری برخوردار بوده که هر چه مسئولان این کشور بتوانند به این کشور خدمت کنند و موجبات رشد و توسعه آن را فراهم کنند کار بزرگی انجام داده و در تاریخ به ثبت خواهد رسید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به روابط فی مابین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در خدمت ملت عراق بوده و هست و هر گونه کمک و حمایتی را نیز از این کشور انجام داده است و آمادگی این را دارد که تجربه های موفق خواد را در زمینه های مختلف دراختیار مردم و مسئولان این کشور قرار دهد.

ایت الله شاهرودی به دست آوردهای قضائی ایران اشاره کرد و یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران قوانین ارزشمند و گران سنگی در ارتباط با قضا و احکام اسلامی دارد؛ و قوانین مادری همچون آیئن دادرسی کشور و قانون مجازات اسلامی را به تصویب رسانده که می تواند آن را برای استفاده در اختیار مقامان قضائی عراق قرار دهد.

رئیس سابق دستگاه قضائی خطاب به متهت محمود یاد آور شد: زمانی که اجلاس روسای قضائی کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد جنابعالی از نزدیک با دستاوردهای ارزنده دستگاه قضائی آشنا شدید که در حال حاضرمی توانید از آنها برای پیشبرد سیاست های قضائی خود استقاده کنید.

در ادامه این دیدار، متهت محمود رئیس قوه قضائیه عراق با بیان این که با زبانم نمی توانم تعابیر را به کار ببرم که منعکس کننده آن چه باشد که در قلب من از باب تقدیر نسبت به ایت الله شاهرودی است، گفت: جنابعالی از علمای به نام فقه اسلامی نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام هستید که علم و دانش شما به دورترین نقاط رسیده است. شما علاوه بر علم و دانش مورد احترام همگان هستید.

رئیس قوه قضائیه عراق به اجلاس روسای قضائی کشورهای اسلامی در تهران که در سال ۸۶ برگزار شد، اشاره کرد و گفت: زمانی که در این کنفرانس حاضر شدم مشاهده کردم که همه روسای کشورهای قضائی اسلامی به جنابعالی احترام بسیاری می گذارند که این منزلت و جایگاه عظیمی که دست یافته اید با تلاشهای فوق العاده و فقاهت بوده است و آرزوی بنده و همکارانم این است که به جایگاه شما برسیم.

متهت محمود ادامه داد دستگاه قضائی عراق توانسته با حمایت ایران و همراهی و پشتبیانی رجال و مردان قضائیه عراق استقلال کامل خود را به دست آورد و به اعتبار قانون اساسی قوه مستقلی شده است.

رئیس قوه قضائیه عراق تاکید کرد: استقلال دستگاه قضائی کشور ما دیگر صرف یک نوشته نیست بلکه همانند ایران به حقیقت درآمده است قوه ای مستقل در کنار قوای مقننه و مجریه است که از طریق شورای عالی مدیریت می شود.

وی به برخی نا آرامی ها در کشور عراق اشاره کرد و گفت: به شما اطمینان می دهم که عراق علیرغم حمله و تهاجم هایی که از سوی بیگانگان صورت می گیرد ایستادگی دارد و چه بسا اتفاقاتی رخ می دهد که غریب است و واقعی نیست.

متهت محمود با بیان این که نتیجه انتخابات اخیر و تشکیل دولت جدید می تواند چالشها را متوقف کند، گفت: امیدوارم کمک ایران و سایر کشورهای صلح دوست که در کنار عراق می ایستند موجبات ترقی و پیشرفت عراق را فراهم بیاورند چرا که ترقی هر کشوری موجب ترقی و پیشرفت کشورهای دیگر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز