خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای: / ۴ /

دروغ‌های ’من روحانی هستم‘ را بگویند تا رسیدگی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۲۷

وقتی من به همه استان‌ها نامه می‌دهم که گزارش بدهکاران بانکی خود را بدهند معنایش این است که قصد انداختن توپ به زمین دیگران را ندارم و دلم می‌خواهد دولت و بانک مرکزی نیز به شکل جدی وارد میدان شوند.

سخنگوی قوه‌قضاییه از دولت خواست تا مورد خلاف واقع مستند من روحانی هستم را اعلام کنند تا دادستانی تهران آن را مورد رسیدگی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص نحوه برخورد با بدهکاران بانکی که به دلیل نوسانات ارزی قادر به پرداخت بدهی خود نیستند، گفت: اگر کسانی طبق قانون تسهیلاتی گرفته و در جای خود آن را مصرف کردند اما نتوانسته‌اند بازپرداخت آن را بدهند، سازوکاری مشخص شده که آنها تحت تعقیب کیفری قرار نگیرند. راه برای این مساله باز است.

وی در واکنش به اظهارات خبرنگاری در خصوص اطاله دادرسی و عدم تطابق احکام با جرائم در خصوص معوقات بانکی و این که دستگاه‌های مربوطه تلاش می‌کنند، دائما توپ را به زمین یکدیگر بیندازند، گفت: من قصد این که توپ را به زمین دیگری بیندازم ندارم. ما در یک سال و نیم گذشته به شکل جدی در خصوص بحثمعوقات بانکی وارد شدیم. شاید بخشی از آن نیز وظیفه ما نبوده بنده اطاله دادرسی و عدم تطابق جرم احکام را در برخی موارد قبول دارم.

اژه‌ای افزود: وقتی من به همه استان‌ها نامه می‌دهم که گزارش بدهکاران بانکی خود را بدهند معنایش این است که قصد انداختن توپ به زمین دیگران را ندارم و دلم می‌خواهد دولت و بانک مرکزی نیز به شکل جدی وارد میدان شوند. در بسیاری از موارد نشست‌های مشترکی داشتیم، تا آسیب‌شناسی لازم برای پیشگیری از این موارد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه من از هر حکمی که در قوه قضاییه صادر می‌شود، دفاع نمی‌کنم، گفت: خود ما هم نسبت به برخی احکام اعتراض داریم اما اگر دستگاهی احساس می‌کند تاثیر حکمی کم است باید به ما اعلام کند. قوه قضاییه آمادگی دارد به دستگاه‌ها در خصوص وصول معوقات بانکی کمک کند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که تضمین‌های مربوط به معوقات بانکی تقریبا چقدر است، گفت: اگر این تضمین‌ها به گونه‌ای بود که بانک می‌توانستند آن را وصول کنند، چنین مشکلی ایجاد نمی‌شد. البته هم‌اکنون در خصوص درصد این تضمین‌ها حضور ذهن ندارم. بسیاری از آنها با سفته و ضمانت‌هایی است که وصول آن‌ها با مشکل مواجه شده است.

دادستان کل کشور در خصوص وضعیت جن‌گیر معروف که برخی از رسانه‌ها خبر آزادی آن را داده‌اند ابراز بی‌اطلاعی کرد.

وی در خصوص متهم اصلی پرونده فساد شرکت ملی مس ایران گفت: این فرد دستگیر شده و هم‌اکنون با قرار وثیقه آزاد است. پولی که در اختیار او بود برگشت داده شده اما وی هنوز به دادگاه نرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه برخی از اعضای هیات مدیره بانک‌ها شرایط احراز این سمت را ندارند، گفت: اگر چنین تخلفی واقعا صورت گرفته باشد هیات انتظامی که در بانک مرکزی است و دادستان که در آنجا عضو است، مسئولیت رسیدگی را دارد و می تواند با اطلاع به آنها مسائل را بررسی کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی براینکه با توجه به اینکه وزارت ارشاد اعلام کرده که موسسه سازنده مستند " من روحانی هستم " و خود فیلم مجوز قانونی نداشته آیا مدعی العموم وارد این مساله خواهد شد، گفت: اگر افرادی معتقد هستند که در این فیلم مواردی به عنوان دروغ مطرح شده است، باید بگویند تا دادستانی وارد عمل شود. حتی اخیرا فردی از ریاست جمهوری با بنده تماس گرفت و در خصوص این فیلم اظهاراتی را بیان کرد که من گفتم شما باید رسما اعلام کنید که کدام مورد آن دروغ است وزارت ارشاد نیز باید با استناد به این مساله همین کار را انجام دهد تا مدعی العموم وارد شود.

وی افزود: مسلما بسیاری از فیلم‌های مستند ما مجوز ندارند و وزارت ارشاد نیز آنها را منع نمی‌کند، تاکنون این وزارتخانه کتبا چیزی مبنی براینکه این فیلم خلاف است، اعلام نکرده در صورتیکه موردی اعلام شود، دادستانی بررسی خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص درخواست رئیس قوه قضاییه مبنی بر ارائه گزارشی در خصوص حادثه مرزبانان گفت: این مساله در حال پیگیری است که برخی موارد آن را در روزهای اخیر مشاهده کردیم در این خصوص برخی از آنها دستگیر شدند قوه قضاییه پیگیر است تا ناامنی به وجود نیاید همانطور که هفته گذشته شاهد برخی دستگیری ها در غرب و جنوب کشور بودیم.

اژه‌ای همچنین خبر بازداشت و آزادی با وثیقه یکی از مسئولان شرکت اسکانیا در خصوص حادثه بزرگراه آزادگان را تایید کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه دو نفر از فعالان کارگری در هفته کارگر بازداشت شده‌اند در حالیکه سایر افرادی که در این خصوص دستگیر شده بودند، آزاد شدند اما خبری از این دو نفر در دست نیست و این که آیا شما اطلاعی از وضعیت آنها دارید، گفت: من خبری از این مساله ندارم شما می‌توانید اسامی آن‌ها را به من بدهید تا در این خصوص بررسی کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز