خبرگزاری کار ایران

جهانگیر خطاب به مددجویان:

از نگهداشتن شما در زندان خرسند نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۱۸۴

نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت زندان‌های جدید با هدف تحقق سیاست‌های سازمانی و رعایت اصول زندانبانی اسلامی یکی از دغدغه‌های سازمان زندان‌هاست.

رییس سازمان زندان‌های کشور مددجویان را مورد خطاب قرار داد و گفت: از نگهداشتن شما در زندان خرسند نیستیم و با تمام وجود تلاش می کنیم تا زمینه نگهداری مناسب شما در این مکان فراهم شود تا بتوانید توانمند و بهنجار به جامعه اجتماعی برگردید.

به گزارش ایلنا، اصغر جهانگیر در بازدید از زندان‌های استان مازندران، آموزش را با محتوای موثر منشاء پویایی و تکامل و تعالی خواند و بر ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی تربیتی تا حصول نتایج مطلوب تاکید کرد و همچنین نوسازی زندان‌ها را با هدف رعایت اصول زندانبانی اسلامی از دغدغه های سازمان زندان‌ها برشمرد.

وی با اشاره به نقش فضا و محیط زندگی در افکار انسان و حفاظت و مراقبت از زندانیان، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده و ساخت زندان‌های جدید با هدف تحقق سیاست‌های سازمانی و رعایت اصول زندانبانی اسلامی یکی از دغدغه‌های سازمان زندان‌هاست.

وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به پروژه‌های در دست اقدام تصریح کرد: فضا و محیط زندگی افراد در تغییر تفکر و ذهنیت آنها دخالت دارند و باید زمینه تحول فکری برای زندانیان فراهم باشد.

وی از مددجویان خواست زمان حضور در زندان را یک فرصت بدانند و از امکانات زندان برای جبران گذشته بهره برداری کنند.

جهانگیر با اشاره به مکتب اسلامی خدمت به انسان‌های نیازمند را یک وظیفه دانست و از همکاران زندان‌ها خواست در کمک به زندانیان دریغ نورزند و این امر را یک وظیفه انسانی تلقی کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها بر ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی تا حصول نتایج مطلوب اصلاحی تاکید کرد و با اشاره به نقش این اقدامات در تغییر رفتار و اذهان زندانیان، گفت: چه بسا افرادی که از اصل خویش بازماندند و نیاز به هدایت و حمایت دارند و این فعالیتها باید هدفمند و تا حصول نتیجه مطلوب اصلاحی و تربیتی صورت پذیرد.

این مقام قضایی کتابخوانی و انس با کتاب را گرایش به یک فرهنگ والای انسانی عنوان و تصریح کرد: انسان با رجوع به کتاب و افزایش سطح دانش و توانمندی‌های علمی نه تنها آرامشی برای خود فراهم کرده، بلکه گامی به سوی یک فرهنگ والای انسانی برداشته که بر ثبات اعتقادات و تفکرات آن می‌افزاید.

وی کتابخوانی را یک شاخص موثر در امر اصلاح و تربیت انسان دانست و اظهار کرد: در جامعه‌ای که کتابخوانی در آن ترویج یابد فرهنگ آن جامعه مترقی و ناهنجاری اجتماعی و رفتاری در آن جامعه کاهش خواهد یافت.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به توسعه داستان نویسی و خاطره نویسی در زندان، گفت: در زندان‌ها زمینه برای نگارش و خاطره نویسی و داستان سرایی مهیا است و چه خوبست که مددجویان اتفاقات و سرگذشت خود را در قالب داستان یا خاطره برای درس گرفتن دیگران و عبرت آیندگان به رشته تحریر درآورند و در اختیار مسئولان قرار دهند و مسئولان هم در این راستا زندانیان را تشویق کنند.

جهانگیر آموزش را از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها عنوان کرد و بر نحوه عملیاتی کردن فرآیند آموزش برای مخاطبان مختلف و تدوین محتوای آموزشی موثر به منظور تحقق اهداف عالیه سازمانی صحه گذاشت.

وی آموزش را مظهر پویایی و تکامل دانست و بر تدوین برنامه‌ای جامع برای آموزش کارکنان با هدف ارتقاء سطح معلومات و تسلط بر امور در جهت خدمت رسانی مطلوب به ارباب رجوع و آموزش زندانیان به منظور اصلاح و تربیت وکسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و اشتغال‌زایی با هدف بازگشت شرافتمندانه به جامعه تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز