خبرگزاری کار ایران

منصوری در گفت‌و گو با ایلنا:

دولت تحت تاثیر فضای روانی گروه‌های خودسر قرار نگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۵۳۴

گروه‌های خودسر تنها راهبردی که در پیش گرفته‌اند به راه انداختن غوغا‌هایی است که در چند هفته اخیر نیز شاهد شدت گرفتن آن بوده ایم / برخی تلاش می‌کنند تا زمینه مجدد حضور اصلاح‌طلبان در جامعه فراهم نشود / اگر قانون مبنای عمل قرار گیرد، بخش مهمی از حرکت‌های افراطی فروکش خواهد کرد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: گروه‌های خودسر تنها راهبردی که در پیش گرفته‌اند به راه انداختن غوغا‌هایی است که در چند هفته اخیر نیز شاهد شدت گرفتن آن بوده ایم. هدف اصلی از این حرکت‌ها معطل گذاشتن دولت و ایجاد جنگ روانی علیه آن است در حالیکه این طیف هیچ برنامه و راهکاری برای اینکه دوباره اعتماد مردم را داشته باشند، ندارد.

آذر منصوری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تحرکات اخیر گروه‌های تندرو عنوان کرد: ریشه این نوع حرکت‌ها در جریانات خودسر به دهه‌های گذشته باز می‌گردد به گونه‌ای که اوج این رفتارها را در دولت سید محمد خاتمی شاهد بودیم.

وی افزود: در دوره اصلاحات نیز گروه‌هایی بدون شناسنامه و مجوز قانونی اما با کمترین نگرانی از برخورد دستگاه‌های امنیتی با آنها، در خود این آزادی را می دیدند که به شخصیت‌های بزرگ کشور حمله کنند و حتی کار را به جایی رساندند که امروز سخنرانی یادگار امام را لغو می‌کنند، همانطور که در مقطعی نیز شاهد بر هم زدن سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی توسط همین گروه‌ها در قم بودیم.

منصوری با اشاره به حادثه ۲۲ بهمن قم گفت: در جریان این اتفاق مباحثی مطرح شد مبنی بر ضرورت شناسایی و برخورد با این گروه‌ها و حتی قرار شد دستگاه‌هایی به صورت کارشناسی این مسئله را پیگیری کنند و قوه قضاییه نیز با خاطیان برخورد کند.

وی ادامه داد: تحرکات این گروه پس از روی کار آمدن دولت روحانی را باید از زوایای متفاوت‌تری نسبت به آنچه در قم اتفاق افتاد بررسی کرد. آنچه مسلم است این است که همزمان با توفیق روحانی در عرصه سیاست داخلی و خارجی تحرکات این گروه‌ها بیشتر می‌شود.

منصوری همچنین خاطرنشان کرد: علیرغم اعلام حمایت رهبری از تیم مذاکره‌کننده ما شاهد هستیم که این گروه‌های خودسر حتی از بزرگان نظام نیز عبور می‌کنند و به دلیل به خطر افتادن منافع کوتاه مدت و بلند مدت خود علیه دولت جنگ روانی راه می‌اندازند.

وی افزود: هر قدر دولت بتواند به فعالیت‌های خود با توفیق بیشتری ادامه دهد، گروه‌های فشار به ویژه آنها که در انتخابات اخیر بازنده رقابت بودند، سعی می‌کنند تا با استفاده از منابعی که در اختیار دارند، مانع از حرکت روبه رشد جامعه شوند. همچنین این گروه تلاش می‌کند با کارشکنی به فضای ناامیدی در جامعه دامن بزند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه گروه‌های خودسر اقلیتی هستند که نه منافع ملی کشور برای آنها اهمیتی دارد و نه توجهی به قانون دارند، گفت: این گروه تلاش می‌کنند تا زمینه مجدد حضور اصلاح‌طلبان در جامعه فراهم نشود و برای این کار از هر راهی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی امر به ویژه دولت با توجه به حساسیت مسئله باید تلاش کنند که مبنای کارشان قانون و اجرای صحیح آن در کشور باشد و از هر تحرکی که فراتر از قانون صورت می‌گیرد، جلوگیری کند دستگاه‌های نظارتی نیز نباید اجازه بدهند اقلیت افراطی با توجه به تحرکات غیر قانونی خودآینده کشور را به خطر بیاندازند و منافع ملی کشور را فدای منافع گروهی خود کنند.

منصوری با اشاره به بحثمذاکرات هسته ای گفت: مسئله مذاکرات ایران با ۱ + ۵ بازگشتی ندارد و با توجه به حمایت رهبری این مذاکرات ادامه خواهد داشت. من فکر میکنم اگر قانون مبنای عمل قرار گیرد و بدون تبعیض با گروه‌ها برخورد شود بخش مهمی از این حرکت‌های افراطی فروکش خواهد کرد.

وی با تاکید براینکه دولت نباید تحت تاثیر فضای روانی گروه‌های خودسر قرار گیرد، گفت: آقای روحانی باید با عهد پیشینی که با مردم بسته است کار را پیش ببرد از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که نماینده نگرش و دیدگاه نزدیک به گروه‌های خودسر هشت سال در این کشور در مسند قدرت بود و هر چه در اختیار داشت برای اداره کشور به کار گرفت در حالیکه نتیجه آن قرار گرفتن کشور در معرض مخاطرات جبران ناپذیری بود.

این فعال سیاسی ادامه داد: گروه‌های خودسر تنها راهبردی که در پیش گرفته‌اند به راه انداختن غوغا‌هایی است که در چند هفته اخیر نیز شاهد شدت گرفتن آن بوده ایم هدف اصلی از این حرکت‌ها معطل گذاشتن دولت و ایجاد جنگ روانی علیه آن است در حالیکه این طیف هیچ برنامه و راهکاری برای اینکه دوباره اعتماد مردم را داشته باشند، ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز