خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه:

اعتماد به دشمن شرط کیاست و ایمان نیست / مسئولان در عزل و نصب‌ها تدین را مورد توجه قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۲۶۰

خواسته ملت و وظیفه انقلابی و حماسی ما این است که هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای قابل تعلیق نیست و کسی حق معامله در این ارتباط را ندارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید براینکه هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای قابل تعلیق نیست و کسی حق معامله در این ارتباط را ندارد، گفت: اعتماد به دشمن شرط کیاست و ایمان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته‌ای گفت: ‌همانطور که رهبر حکیم و زمان‌شناس و نورانی ما فرموده‌اند ما با مذاکره مخالف نیستیم بلکه فعالیت‌های دیپلماسی جز ضرورت‌های بسیار بالای کشور است از این رو باید افراد باهوش، دارای کیاست و قدرت روحی، تاکیک‌های مناسبی را انتخاب کنند وبا کشورهای دیگر تعامل داشته باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ارتباط بین‌المللی را لازمه زندگی جهانی خواند و اظهار کرد: در مسئله هسته‌ای هم رهبری حمایت کردند و هم مردم از اصل مذاکره حمایت کردند لکن به شرایط حساس رسیده است. مسئله هسته‌ای یک مسئله ملی است و چندین سال است که در تمام کشور آحاد مردم ما این را به عنوان یک حق مسلم و سرمایه عظیم، جهش جدید و امر بازدارنده در مقابل قدرت‌های بزرگ مورد حمایت قرار دادند و مرتب و به طور مستمر شعار دادند «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» این حق؛ هم حق قانونی، هم حق وجدانی، هم حق ملی و هم حق دینی است. اسلام نمی‌پسندد که جامعه اسلامی زیر یوق کافر باشد.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد آنها بر ما سلطه و سبیلی نداشته باشند هیچ راهی جز توسعه علم و ترقی درابعاد صنعتی، فناوری و مسابقه در جبهه علم با همه دنیا برای تامین عزت و استقلال وجود ندارد. این جهش هسته‌ای جزء برکاتی است که سر سفره شهدا به ما عرضه شده است. آن هم قربانیان با ارزشی که از بندگان صالح خدا و اهل نماز شب بودند.

صدیقی با تاکید براینکه برای حفظ خون شهدای هسته‌ای باید خطوط قرمز را رعایت کرد، گفت: یکی از این مسائل تحقیق و توسعه هسته‌ای و دیگری صحبت در مورد تعداد سانتریفیوژها است. این زیاده‌طلبی و باج‌خواهی آنها است که می‌خواهند برای ما تعداد مشخص کنند. انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای همه کشورها رواست و هیچ کشوری هم نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد. اگر قرار باشد آنها برای ما تعیین کنند چه سطحی انرژی هسته ای داشته باشیم این زیر یوق آنها رفتن است.

وی با بیان اینکه مومن از یک سوراخ دور بار گزیده نمی‌شود، گفت: ‌ غربی ها در رابطه با راکتور تحقیقاتی تهران وعده هایی دادند و نیاز کشور محرز بود اما آنها به قول های خود عمل نکردند. به دشمن اعتماد کردن شرط کیاست و ایمان نیست لذا باید در قرارداد به استقلال کشور توجه شود. ما که برده آنها نیستیم و رژیم ارباب و رعیتی که حاکم نیست. گذشت دورانی که امریکا برای خود یلی بود. امام خمینی(ره) آمریکا را کوچک و تحقیر کرد و گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه مسئله تشخیص نیاز ایران نباید به طرف غربی ارتباطی داشته باشد، ادامه داد: ما کشور مستقلی هستیم که انقلاب کردیم. مردم ما مردم انقلابی و شهادت طلبی هستند که همواره در صحنه حضور دارند و آنجایی که کسی بخواهد با سربلندی‌شان بازی کند، به زیر بار نخواهند رفت.

وی از حفظ ماهیت آب سنگین اراک به عنوان یکی دیگر از خطوط قرمز یاد کرد و گفت: باید متن قرارداد متوازن و متقابل باشد. در سری قبلی قرار بود که همزمان با رفع تحریم‌ها، ایران به وعده‌هایی که داده عمل کند و در این راستا حتی به صورت داوطلبانه برخی اقدامات را انجام نداد اما آنها به وعده‌های خود عمل نکردند. از این رو در دور جدید باید تمام تحریم‌ها برداشته و طرفین حقوق برابری داشته باشند. خواسته ملت و وظیفه انقلابی و حماسی ما این است که هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای قابل تعلیق نیست و کسی حق معامله در این ارتباط را ندارد.

صدیقی به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضا سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: انواع ابزار دفاعی را سپاه در این بخش با اتکا به نیروهای داخلی توانسته در سطح قابل عرضه در جهان به پیش برد که وقتی حضرت آقا این دستاوردها را مشاهده کردند خوشحال و آن را شیرین دانستند و گفتند که نباید به این‌ها قناعت کرد بلکه باید هچنان به پیش رود و «ما می‌توانیم» محقق شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خواستار توجه بیشتر وزرای کشور، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و آموزش و پرورش نسبت به مسائل مربوط به فرهنگ و حجاب در جامعه شد و تصریح کرد: کشور ما کشور اهل بیتی و قرآن است از این رو از مقامات این توقع وجود دارد که مسائل مربوط به حجاب را جدی ‌‌تر بگیرند و در عزل و نصب‌ها تدین را مورد توجه قرار داده و نسبت به مسائل فرهنگی حسایت به خرج بدهند.

وی با انتقاد از برخی بی‌حجابی‌ها در جامعه ادامه داد: در نقاطی از شهر برخی روسری‌های خود را برداشته و بی حجابی به طور کامل دیده می‌شود. ابتذال از طریق ماهوراه به خانه‌ها راه یافته است. رهبری فضای مجازی را حساس دانسته اند وگروهی را در این ارتباط برای کنترل بیشتر این فضا به ریاست رییس جمهور تشکیل داده‌اند.

صدیقی امر به معروف و نهی از منکر را قرآنی و طبق قانون اساسی عنوان کرد و گفت: بعد از نماز جمعه جمعیتی برای حمایت از امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با نشر برخی مفاسد راه پیمایی خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز