خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی:

مگر می‌شود با رفتارهای غیر مودبانه نابهنجاری را حل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۹۹۳

دولت هر چقدر در مقابل بی‌ادبی ها صبوری کنید در چشم مخاطبان پیروز است / فاسق کسی است که از مسیر اعتدال اجتماعی خارج شود.

یادگار امام خمینی(ره) با بیان اینکه مسئله خطرناک این است که فسق تبدیل به هنجار شود، گفت: مگر می‌شود با رفتارهای غیر مودبانه نابهنجاری را حل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی که عصر امروز در بیت امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به تعریف مختلف فرهنگ و اینکه فرهنگ تعریف بسیار سختی دارد گفت: یکی از مهمترین اجزای فرهنگ عنصر هنجارمندی است.

وی ادامه داد: وقتی هنجارهای درونی یک جامعه مورد هجوم قرار می گیرد بحثتهاجم فرهنگی مطرح می شود و قتی هنجار های یک جامعه فربه می شود با تناقض فرهنگی دریک جامعه روبرو هستیم و اگر اقوام و فرهنگ های دیگر وامدار فرهنگ شما بشوند و هنجار شما را هنجار برتر قرار دهند، بحثصادرات فرهنگی مطرح می‌شود که این مسئله در هر جامعه با توجه به ویژگی‌هایش متفاوت است.

یادگار امام خمینی با بیان اینکه وقتی بنای کار فرهنگی داریم باید دید که کدام عنصر اهمیت بیشتری دارد، خاطر نشان کرد: اگر به این مسئله توجه نشود از بلاغت خارج هستیم و نتیجه معکوس می‌گیریم و باید ببینیم کدام بخش مورد هجوم یا تضعیف قرار گرفته است.

خمینی با اشاره به نام گذاری امسال یاد آور شد: یک بخش از فرهنگ ادب و مصادیق آن است. ما ازنظر تاریخی، جامعه‌ای به شدت مودب هستیم و اگر به سراسر اشعار و ادبیات‌مان نگاه شود، معدود ابیاتی هستند که از محدوده ادب خارج شده‌اند.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه فاسق کسی است که از مسیر اعتدال اجتماعی خارج شود، تصریح کرد: مسئله خطرناک این است که فسق تبدیل به هنجار شود و در جوامع عنصر بزه از ارزشمندی برخوردار شود که در این صورت برخورد با آن سخت است.

این استاد ارشد حوزه علمیه قم با اشاره به جمله‌ای از مقام معظم رهبری مبنی براینکه نمی‌توان با دستمال کثیف شیشه‌ای را پاک کرد، ابراز داشت: مگر می‌شود با رفتارهای غیر مودبانه نابهنجاری را حل کرد. در طی سال‌های گذشته کجا توانسته‌ایم ارزشی را حاکم کنیم جز اینکه از مسیر ادب رفته‌ایم.

وی یکی از قلل رفیع امام خمینی را ادب دانست و افزود: ما حتی یک واژه غیر مودبانه نیز از ایشان نشنیده‌ایم و حتی کسان دیگر هم واژه‌ای غیر مودبانه از ایشان نشنیده‌اند.

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی با تاکید براینکه درس‌هایی که هر ساله از امام باید بگیریم ادب است یادآور شد: باید انقلابی باشیم و نسبت به ارزش‌ها نیز حساس. اما این به معنای آن نیست که هر چه می‌خواهیم بگوییم و انجام بدهیم و اسم آن‌را دفاع از ارزش‌ها و هنجارها بگذاریم.

وی در پایان خطاب به دولت تاکید کرد: شما هر چقدر در مقابل بی‌ادبی ها صبوری کنید در چشم مخاطبان پیروز هستید و اگر عصبانی شدید و از کوره در رفتید باخته‌اید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز