خبرگزاری کار ایران

ابراهیم یزدی: / تکرار /

احزاب باید محل تمرین دموکراسی باشند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۵۶۶

در شرایط انتقالی جامعه ایران احزاب و انجمن های اسلامی، رسالت بزرگی را برعهده گرفته‌اند که برای رسیدن به مقصود باید صبر ایوب، عمر نوح، خلق و خوی محمدی و شجاعت علوی داشت.

وزیرامور خارجه دولت موقت با بیان اینکه احزاب و انجمن‌های اسلامی رسالت بزرگی را برعهده گرفته‌اند که برای رسیدن به مقصود باید صبر ایوب، عمر نوح، خلق و خوی محمدی و شجاعت علوی داشت، گفت: احزاب باید محل تمرین دموکراسی باشد و باید یک فرصت دانسته شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم یزدی در پیام تصویری خود به مجمع عمومی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار که درمرکز همایش‌های بین المللی رایزن برگزار شد، گفت: جامعه ما تمام ویژگی‌های جامعه انتقالی را داراست و انقلاب اسلامی تقابل میان سنت و مدرنیته را به نفع مدرنیته فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در جامعه انتقالی ارزش‌های قبلی رنگ باخته اما ارزش جدیدی هم شکل نگرفته است، اظهار کرد: در این جامعه افراد دچار دگردیسی‌های فراوانی می‌شوند که در پی آن، جنبش دانشجویی به دنبال یافتن سوالات و پاسخ آن‌ها است.

یزدی با بیان اینکه در جوامع توسعه نیافته کسانی که عضویت احزاب را پیذیرفته‌اند، در جنبش‌های اجتماعی نیز پیشرو هستند خاطر نشان کرد: در شرایط انتقالی جامعه ایران احزاب و انجمن‌های اسلامی، رسالت بزرگی را برعهده گرفته‌اند که برای رسیدن به مقصود باید صبر ایوب، عمر نوح، خلق و خوی محمدی و شجاعت علوی داشت.

وزیر امور خارجه دولت موقت با تاکید بر اینکه در جوامع توسعه نیافته بالاخص ایران کار جمعی از کار فردی بسیار سخت‌تر است اذعان داشت: در این میان، همکاری سیاسی از همه چیز سخت‌تر است مثلا در روابط اقتصادی روابط براساس منافع است، اما در فعالیت سیاسی به دواطلبانه و آرمانگرا بودن پیچیده‌تر و سخت‌تر است.

وی درپایان تاکید کرد: احزاب باید محل تمرین دموکراسی، کادر سازی است که باید یک فرصت دانسته شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز