خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی:

اگر کودکی گفت، می خواهم کارگری شرافتمند شوم، نباید به او خندید

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۲۸۴

نگاه جوانان را از کودکی به کارگری بد کرده اند / جامعه کارگری، امری است که عزت و اقتدار نظام می باشد / مگر این مملکت چند مهندس و آیت الله می خواهد؟

ایلنا: امام جمعه قم گفت: دلیل این که جوانان، امروز علاقه ای به کارگری ندارند، به تربیت پدر و مادرها و در ادامه به شیوه آموزش مدارس برمی گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، در دیدار با اکبر شوکت دبیر اجرایی خانه کارگر و نمایندگان تشکل های کارگری استان قم و همچنین مدیر کل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی استان قم، اظهار داشت: کارگران مایه عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و در خدمت به انقلاب و نظام فعالیت می کنند.

وی در رابطه با تشریح سخنانش گفت: امام علی(ع)، کار را برای مردم تعریف کردند و با حفر چاه هایی که برای خود منفعتی نداشت و برای مستمندان بود، کار را به شکلی به مردم معرفی نمود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، دلیل این که جوانان امروز علاقه ای به کارگری ندارند، به تربیت پدر و مادرها و در ادامه به شیوه آموزش مدارس مرتبط دانست که برای مثال به جای حمایت از علاقه فرزندانشان به انجام کارهای فنی، کاری می کنند رغبتی به این کارها نشان ندهند و از همان کودکی نگاهی نادرست به این دست شغل ها داشته باشند.

وی ادامه داد: برای مثال، ببینید وقتی در دوران ابتدایی و کودکی از دانش آموزان این سوال می شود که می خواهید چه کاره شوید؟ هیچ یک از دانش آموزان نمی گوید می خواهم کارگری شرافتمند شوم؛ فرزندانمان در خانواده این طور تربیت نشدند که نگاهی درست به این شغل شریف داشته باشند.

امام جمعه قم در پایان افزود: مگر این مملکت چند مهندس و آیت الله می خواهد؟ باید کاری کنیم وقتی در دوران ابتدایی به بچه ای گفتند دوست داری چه کاره شوی؟ و او گفت: می خواهم کارگری شرافتمند شوم، کسی به او نخندد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز