خبرگزاری کار ایران

بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۲۷

امتیاز دادن به جریان‌های افراطی باعثدلسردی و ناامیدی بدنه آموزش و پرورش از دولت می شود.

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم تاکید کرد که ما از وزیر محترم آموزش و پرورش انتظار داریم، در مقابل زیاده‌خواهی مخالفان شناخته شده دولت مقاومت نموده و با سرعت و جدیت بیشتری، نسبت به تدوین و ارائه برنامه های عملیاتی بنیادین، از ترجمان سیاست تدبیر و امید درحوزه آموزش و پرورش اقدام کند.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

به نام خالق قلم

۱۲ اردیبهشت ماه، فرخنده روز معلم بر مجموعه فرهنگیان فرهیخته، اساتید دانشگاهها و همه دلسوزان نظام تعلیم وتربیت که در راه اعتلای آموزش وپرورش میهن عزیزمان قدم بر می دارند مبارک باد.

در آستانه روز معلم به روان پاک استاد شهید دکتر مرتضی مطهری که جان خود را در راه مبارز با " تحجر " و " نشر اسلام رحمانی " فدا کرد درود می فرستیم. شهادت این متفکر بزرگ در ۱۲ اردیبهشت سال ۵۸ باعثشد فداکاری، رشادت و اعتراضات تعدادی از معلمان تهرانی در ۱۲اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۰ و واقعه شهادت معلم فرهیخته مرحوم ابوالحسن خانعلی نیز از زیر غبار فراموشی خارج شود. یاد همه شهیدان گلگون کفن این سرزمین به وِیژه شهدای فرهنگی، امام راحل و همه کسانی که در مسیر روشنگری وآگاهی بخشی به جامعه، رنج و محنت فراوان به جان خریدند را گرامی می داریم.

همکاران گرامی: سال پیش در شرایطی که جان ها فرسوده و سرها در گریبان بود، " پیشگامی "، " خرد ورزی " و " روشنگری " شما فرهنگیان فرهیخته و وفاق کم نظیر بزرگان و معتمدان مردم همگام با حضور آگاهانه ملت، خط بطلان بر " تندروی " ها کشید. که دستاورد بزرگ این حرکت تاریخی یعنی تشکیل دولت " تدبیر و امید " توانست شادی، نشاط و امید تازه ای در دل آحاد مردم جامعه ایجاد کند.

ما فرهنگیان به رغم اینکه مطالبات گسترده ای در حوزه آموزش و پرورش از دولت داریم و با علم به اینکه متاسفانه علی رغم وعده های داده شده هنوز آموزش و پرورش در صدر اولویت‌های دولت حسن روحانی قرار نگرفته. به حکم عقل و منطق در مقابل جریان های افراطی و بحران آفرینی‌های آنها از دولت روحانی و اقدامات او در جهت جبران خسارت های وارده بر کشور در ۸ سال گذشته حمایت می کنیم.

اقتدارگرایان مخالف مردم سالاری، امروزه در مسیر حرکت دولت با دلیل تراشی‌ها و وارونه جلوه دادن مسائل و مشکلات سنگ‌اندازی می‌کنند. افراد و جریان هایی که در ۸ سال گذشته برهمه تخلفات، قانون شکنی ها، مفاسد اقتصادی و اختلاس های چندین میلیاردی… چشم بسته بودند، اینک دستِ پیش گرفته ریاکارانه شعارهای زیبا سر می دهند و سعی در تبرئه خود و ناکام جلوه دادن دولت بر آمده از رای و اراده مردم را دارند.

ما فرهنگیان، آگاهانه و با تبیین واقعیت ها به آحاد جامعه، حمایت خود را از کلیات برنامه های رییس جمهور، بخصوص درحوزه استراتژیک سیاست خارجی ورفع تحریم ها و بازسازی اقتصاد ویران شده کشور اعلام می کنیم.

ما به مشکلات دولت در بخش آموزش و پرورش به خوبی واقفیم و می دانیم که حل مسایل انباشته شده، نیازمند زمان، عزم ملی و همراهی همه نهادهای حکومتی است. از رئیس‌جمهور محترم و تک تک اعضای هیات دولت می خواهیم که اهتمام بیشتری نسبت به رفع مشکلات معلمان و مسائل آموزش و پرورش داشته باشند و به ترفیع جایگاه اجتماعی آنان از حیثارتقاء ساختار نیروی انسانی، آموزش و معیشت همت نمایند. این قشر عظیم، فرهیخته و صبور را از نظر مادی و معنوی به جایگاه واقعی و در خور شان‌شان برسانند.

از وزارت آموزش و پرورش به دلیل تاخیر در اجرای وعده های رییس جمهور در نظام تعلیم وتربیت انتقاد داریم و بیم آن داریم که این وزارتخانه بر اثر تردیدها و تزلزل مدیران ارشد نتواند به خواسته های معلمان جامه عمل بپوشاند. ما ابقای تعداد زیادی از مدیران سابق در مناصب کلیدی و تاثیر گذار را ادامه سیاست های دولت قبلی ارزیابی و از این بابت شدیدا " گله مند " هستیم و معتقدیم این گروه از مدیران که با برنامه های رییس جمهور همدلی ندارند و بعضا حامی جریان افراطی و تندرو بوده اند در پی اثبات این گزاره هستند که هیچ چیز تغییر نکرده است. بر این نکته اذعان داریم که امتیاز دادن به جریان‌های افراطی باعثدلسردی و ناامیدی بدنه آموزش و پرورش از دولت می شود. و نگرانی از نحوه و چگونگی اجرای برنامه ها و سیاست‌های مدبرانه و تحول‌خواه همچنان پابرجاست. نظام آموزش و پرورش نیازمند خلاقیت و کارآمدی برای نیل به اهداف سند تحول آموزش و پرورش و سند چشم انداز بیست ساله است و این مهم جز با بکارگیری نیروی انسانی آموزش دیده، خلاق و موثر که با شعارهای دولت و رییس جمهور محترم و خواسته های اجتماعی و فرهنگی مردم همراه و همسو باشند حاصل نمی‌گردد.

ما بر این باوریم که جناب آقای علی اصغر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش به عنوان یک " معلم با تجربه " از دانش و تخصص کافی برای هدایت این دستگاه گسترده برخوردار است، و حامی ایشان بوده و الان هم بر حمایت خود استوار هستیم اما دلسوزانه هشدار می دهیم که سکون، بی تحرکی و تزلزل موجود در جهت تحقق وعده های دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش، ریشه در ابقا و انتصاب مدیرانی دارد که می توان آنها را " مردانی برای تمام فصول " نامید، هم آنهایی که به مشارکت گسترده معلمان در حل مشکلات و تحول در آموزش و پرورش اعتقادی ندارند و در چندماه گذشته، کوشیده اند با ایجاد موانع متعدد در مسیر ارتباط موثر وزارت آموزش و پرورش با بدنه فرهنگیان بخصوص فرهنگیان " حامی دولت " بسیار مرموزانه عمل کنند و این وزارتخانه تاثیر گذار را به نفع برنامه های اقتدارگرایانه خود مصادره نمایند.

از وزیر محترم آموزش و پرورش انتظار داریم، در مقابل زیاده خواهی مخالفان شناخته شده دولت مقاومت نموده و با سرعت و جدیت بیشتری، نسبت به تدوین و ارائه برنامه های عملیاتی بنیادین، از ترجمان سیاست تدبیر و امید درحوزه آموزش و پرورش اقدام، و مدیریت آموزش و پرورش را در سطوح مختلف با برنامه های دولت و خواست اکثریت فرهنگیان همسو و هم آهنگ نماید. و اجازه ندهد عده ای افراد چند چهره با تداوم سیاست های آمرانه و القای این سیاست که هیچ چیز تغییر نکرده به برنامه اقتدارگرایان در جهت نا امید کردن فرهنگیان از دولت یاری رسانند.

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی

۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز