خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ‌گاه به دنبال ترفیع درجه نبوده‌ام / در آینده مستندات بیشتری از موضوع اوین برملا خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۲۱۹

از حیثجایگاه قضایی، ریاست دادگستری استان تهران جایگاه بالاتری از ریاست سازمان زندان ها به شمار آمده و از حساسیت بیشتری نیز برخوردار است.

رییس سابق سازمان زندان‌ها باتاکید بر اینکه سرباز نظام بوده و هیچ‌گاه به دنبال ترفیع درجه نبوده است، گفت: ‌ در هفته اول فرودین مسئله ریاست دادگستری تهران به بنده اعلام و خواسته شد که برای این حوزه برنامه ریزی کنم.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد جلسه تودیع و معارفه‌اش گفت: ابتدا در روز یکشنبه در دادگستری تهران مراسم معارفه بنده برگزار و پس از آن جلسه تودیع از سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی برگزار و آقای جهانگیر معارفه می‌شوند.

رییس سابق سازمان زندان‌ها در مورد بحثترفیع یا تنزل جایگاه گفت: سرباز نظام هستم و هیچ‌گاه به دنبال ترفیع درجه نبوده‌ام. خدمتگزار نظام جمهوری اسلامی هستم و هرجا که امر کنند، خدمت می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه انتصابش به ریاست دادگستری استان تهران ربطی به مسائل اخیر ندارد و از چند وقت پیش از سوی مقامات قضایی این تصمیم گیری صورت پذیرفته و حتی به وی نیز اطلاع داده شده بود، ‌ ادامه داد: از حیثجایگاه قضایی، ریاست دادگستری استان تهران جایگاه بالاتری از ریاست سازمان زندان‌ها بشمار آمده و از حساسیت بیشتری نیز برخوردار است. طبق قانون رییس دادگستری استان تهران از لحاظ مقام رسیدگی کننده به پرونده‌ها، ‌ عالیترین مقام بشمار می‌‌اید چرا که پرونده‌های مهم ملی در تهران رسیدگی می‌شود.

وی با تاکید مجدد براینکه اعطای این پست مطلقا ارتباطی به جریان اخیر زندان اوین ندارد، ‌ افزود: این مسئله یک تصمیم قدیمی و مربوط به اواخر سال گذشته بود که در ابتدای سال قطعی شد و حتی در هفته اول فرودین به بنده اعلام و خواسته شد که برنامه‌هایم در این حوزه را مکتوب کنم.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌هایی برای دادگستری استان تهران در نظر دارید، ‌اظهار کرد: باتوجه به اینکه این موضوع از قبل به من ابلاغ شده بود، برنامه ریزی‌هایی را برای حوزه کاری خود انجام داده‌ام که بخشی از آن را در جلسه معارفه مطرح و بخش دیگر مربوط به تدابیر درون سازمانی است را در جلساتی که با همکاران دادگستری خواهم داشت، ‌بیان خواهم کرد.

وی در مورد این ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه پخش مستند شب گذشته در مورد مسئله پنج شنبه گذشته بند ۳۵۰ زندان اوین موجب کنار رفتن وی از سازمان زندان‌ها شده است، گفت: ‌ همانطور که پیش از این تاکید کردم رفتن من از سازمان به دادگستری استان تهران هیچ ارتباطی به این مسائل اخیر ندارد. دروغ گویی‌های این افراد در این مستند کاملا مشهود بود و زمان اخبار بیشتر از این به ما اجازه نمی‌داد که مستندات بیشتری در این ارتباط نشان داده شود. مستندات کاملا گواه این است که دشمنان نظام و انقلاب که در این موضوع مبادرت به جوسازی، شایعه سازی و جعل اخبار کردند، ‌ دروغ گو هستند و در آینده هم مستندات بیشتری برملا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز