خبرگزاری کار ایران

پیام سرلشکر فیروزآبادی به مناسبت هفته سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۲۴

شایسته است بر این نکته تاکید شود که اصلاح سبک زندگی، رعایت اصول بهداشتی و کاهش بار بیمار‌ی‌ها گامی اساسی جهت تحقق منویات رهبر عزیز و فرماندهی معظم کل قوا پیرامون اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت هفته سلامت گفت: هفته سلامت فرصتی مغتنم برای فرماندهان، مدیران و مسئولان نیروهای مسلح است تا با حمایت مؤثر از برنامه‌های سلامت‌محور، زمینه ارتقای سلامت، آمدگی دفاعی و توان رزمی نیروهای مسلح را فراهم آوردند.

به گزارش ایلنا، در بخشی از پیام سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی آمده است: نظر به برگزاری هفته سلامت از ۱ تا ۷ اردیبهشت که امسال در کشور ما با شعار " یک عمر سلامت با خود مراقبتی " برای پیشگیری از عوامل خطر بیماری غیرواگیر نام‌گذاری شده، علاقه‌مندم نکاتی را به فرماندهان مدیران و مسئولان سازمان‌ها، نیرو‌ها و آحاد کارکنان نیروهای مسلح یادآور شوم.

این پیام می‌افزاید: همه عزیزان باید به این نکته توجه نمایند که برخورداری از نیروی انسانی شاداب، سالم و توانمند در پرتو همه جانبه بهداشت و سلامت در محیط زندگی و خدمتی کارکنان و خانواده محترم آنان تحقق می‌یابد. چنانکه مقام عظمای ولایت نیز بر این نکته تاکید داشته و می‌فرمایند " سلامت، محور همه‌چیز حتی عروج انسان است و هر انسانی حتی اگر در عرصه معنویت بخواهد رشد کند باید فرد سالمی باشد ". بنابراین ضروری است به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه نیروهای مسلح، سبک زندگی سالم بر پایه آموزه‌های اسلامی و سیره پیشوایان دینی در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی از جمله تغذیه سالم، ورزش همگانی، مقابله با فشارهای روانی و پرهیز ار رفتارهای پر خطر و غیربهداشتی مدنظر قرار گرفته و به آن اهتمام ورزیم.

در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: هفته سلامت فرصتی مغتنم برای فرماندهان، مدیران و مسئولین تأثیرگذار بر وضعیت بهداشت و سلامت نیروهای مسلح است تا با حمایت مؤثر از برنامه‌های سلامت‌محور و تاکید بر آموزش همگانی، جلب مشارکت فعال و تشویق و ترغیب آحاد کارکنان و خانواده محترم آنان اتخاذ رفتارهای بهداشتی در زندگی روزمره، زمینه ارتقای سلامت، آمدگی دفاعی و توان رزمی نیروهای مسلح را فراهم آورده و این رویه را تا پایان سال همواره حفظ کنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: شایسته است بر این نکته تاکید شود که اصلاح سبک زندگی، رعایت اصول بهداشتی و کاهش بار بیمار‌ی‌ها گامی اساسی جهت تحقق منویات رهبر عزیز و فرماندهی معظم کل قوا پیرامون اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان است. بی‌شک این مهم با همکاری و تعامل سایر بخش‌های نیروهای مسلح امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین تمامی فرماندهان و مسئولین با بهره‌گیری از توانمندی‌های تخصصی واحدهای بهداشت و درمان می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های بخش‌های مربوط را در جهت ایجاد بسترهای مناسب به منظور اجرای مفاد طرح امام رضا(ع) به ویژه در زمینه تأمین آب و غذای سالم و کافی، اصلاح و بهسازی اماکن زیستی - خدمتی، تقویت بهداشت روان بر مبنای باورهای دینی، استانداردسازی ابزار و تجهیزات اداری و نظامی، ایجاد و توسعه فضای سبط مناسب در همه پادگان‌ها، پیش‌بینی پیوست بهداشتی در طرح‌ریزی عملیات و رزمایش‌ها، پایش سلامت کارکنان به ویژه غربالگری بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، بیماری‌های قلب و عروق، سرطان‌ها و افزایش پوشش واکسیناسیون را هدایت و راهبری کرده تا ضمن پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث، سبب بهبود کیفیت زندگی، افزایش روحیه خدمتی کارکنان نیروهای مسلح و کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های درمانی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز