خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

عملکرد خانه احزاب هیچگاه همراه با سیاسی‌کاری نبوده است

کد خبر : ۱۶۰۶۰۵

خانه احزاب، نهادی است که همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید پیگیر بازگشایی آن پس از تعطیلی غیرقانونی‌اش در دولت قبلی باشند و نه آنکه چون ما بر سر قدرت نیستیم یا گمان می‌کنیم در انتخاباتش شکست می‌خوریم، از بازگشایی آن جلوگیری کنیم.

دبیرکل حزب سبز ایران گفت: من هم در زمان مدیریت اصولگرایان بر خانه احزاب و هم در دوره اصلاح‌طلبان در هیات رئیسه این نهاد بودم و معتقدم در هر دوره هیچگونه سیاسی کاری یا یکجانبه‌گرایی در فعالیت خانه احزاب صورت نگرفت.

محمد کنعانی مقدم در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مخالفت برخی افراد و احزاب اصولگرا با بازگشایی مجدد خانه احزاب گفت: متاسفانه در گیر و دار و کشمکش‌های سیاسی، برخی از جریان‌های سیاسی می‌خواهند رقابت‌های سیاسی را به خانه احزاب که محلی برای پیگیری‌های مسائل صنفی و هم‌اندیشی میان فعالان جناح‌هاست، وارد بکنند.

وی ادامه داد: خانه احزاب، نهادی است که همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید پیگیر بازگشایی آن پس از تعطیلی غیرقانونی‌اش در دولت قبلی باشند و نه آنکه چون ما بر سر قدرت نیستیم یا گمان می‌کنیم در انتخاباتش شکست می‌خوریم، از بازگشایی آن جلوگیری کنیم.

عضو هیات رئیسه خانه احزاب با بیان اینکه هیچ گروه یا جریانی حق تصاحب یا انحصارطلبی درباره خانه احزاب را ندارد، اظهار داشت: کسانی که دوست ندارند خانه احزاب بازگشایی شود، کسانی هستند که در سال‌های قبل زمینه‌چینی تعطیلی غیرقانونی خانه احزاب را انجام دادند و حال دوست ندارند که این نهاد مجددا بازگشایی و احیا شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که برخی از مخالفان بازگشایی خانه احزاب مدعی هستند که این نهاد در زمان فعالیتش، مشغول به سیاسی کاری بوده است، این اتهام را چقدر قبول دارید؟، تصریح کرد: من هم در زمان مدیریت اصولگرایان بر خانه احزاب و هم در دوره اصلاح‌طلبان در هیات رئیسه این نهاد بودم و در هر دوره هیچگونه سیاسی کاری یا یکجانبه‌گرایی در فعالیت خانه احزاب صورت نگرفت.

کنعانی مقدم درباره برخی از نگرانی‌های اصولگرایان مبنی بر پیروزی احتمالی اصلاح‌طلبان در انتخابات خانه احزاب، اذعان داشت: این طبیعی است که وقتی اصلاح‌طلبان در عرصه فعالیت‌های حزبی و مدنی بیشتر فعالیت می‌کنند، به خاطر بیشتر بودن، برنده نیز بشوند و این برنده بودن کاملا قانونی و دمکراتیک است.

دبیرکل حزب سبز ایران در پاسخ به این سوال که دولت تدبیر و امید در بازگشایی خانه احزاب چه باید بکند، بیان کرد: اساس خانه احزاب، مدنی است و نباید وابسته به دولت باشد و برای همین دولت باید قانون را اجرا کرده و موانع بازگشایی خانه احزاب را بردارد و در امور آن دخالت نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز